Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Trek Domane SL5 of SL6?

Domane SL5 of SL6

SL5 met nieuwe wielen
4
67%
SL6 uit de doos
2
33%
 
Totaal aantal stemmen: 6

Carrera87
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 02 sep 2014 11:40

Carrera87 26 aug 2020 09:51

Hendrik77 schreef: 25 aug 2020 12:06
Carrera87 schreef: 25 aug 2020 09:45 Ik zou gaan voor de SL6. De Ultegra afmontage weegt voor mij meer mee dan de wielset. Ik vind de schijfjes van de ultegra bijvoorbeeld veel mooier ogend dan de schijfjes van de 105. Maar dat is persoonlijk.

Wat ik in jou geval zou doen. Aangeven bij de fietsenmaker dat je eigenlijk een andere wielset wil. De fietsenmaker kan dit vrij gemakkelijk regelen bij Trek. Je neemt dan niet de huidige set af, maar direct een iets duurdere. De goedkopere set kan vrij gemakkelijk terug naar Trek en je hoeft niet eens veel bij te betalen.
Terug naar Trek?? Eehmmm, nee hoor. Zelfs een langere of kortere zadelpen moet de dealer gewoon kopen.
Fietsen worden door dealer afgenomen zoals ze in de catalogus zijn: zonder uitzondering en zonder mogelijkheid om losse parts te swoppen. Wisselen van wielen komt op het conto van de dealer zelf: als die denkt die Affinity wielen te kunnen verkopen en jou daardoor een upgrade te kunnen gunnen kan ie zelf betere wielen kopen bij Trek. Tegen zn normale marge that is. Of/wat voor meerprijs daar voor jou tegenover staat hangt vd dealer af en vooral van de relatie tussen jou en die betreffende dealer.
Wielen naar keuze kan alleen in Project One, en daar valt geen enkele SL noonder.

Voor de rest komen alle Treks in 1 smaak richting dealer: zoals in de boekjes.

En: de looks van schijven verkiezen boven betere wielen??? Ben je dan een fietser of een poser? 😉
Niet mee eens, langere of kortere zadelpen, afmontage, etc kon gewoon geregeld worden bij mij. Heb aangegeven wat mijn wensen waren, crankstel, cassette etc. Terwijl deze standaard afgeleverd wordt door Trek, hoe zit dit dan volgens jou? Ik héb overwogen om een Emonda SL6 PRO aan te schaffen, met een beter wielset. Ik zou dan iets bij moeten betalen en de lokale fietsenmaker zou dit dan regelen.

Noem mij maar een poser, geen probleem mee ;) ik ben ervan overtuigd dat 105 en ultegra elkaar niet zoveel ontlopen, behalve dat Ultegra duurder is en qua looks gewoon net iets gelikter is. Maar inderdaad, ik zou ook gaan voor betere wielen ipv de looks van de schijven ;)

Hendrik77
Forum-lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 17 apr 2018 16:44

Hendrik77 26 aug 2020 12:52

Carrera87 schreef: 26 aug 2020 09:51
Hendrik77 schreef: 25 aug 2020 12:06
Carrera87 schreef: 25 aug 2020 09:45 Ik zou gaan voor de SL6. De Ultegra afmontage weegt voor mij meer mee dan de wielset. Ik vind de schijfjes van de ultegra bijvoorbeeld veel mooier ogend dan de schijfjes van de 105. Maar dat is persoonlijk.

Wat ik in jou geval zou doen. Aangeven bij de fietsenmaker dat je eigenlijk een andere wielset wil. De fietsenmaker kan dit vrij gemakkelijk regelen bij Trek. Je neemt dan niet de huidige set af, maar direct een iets duurdere. De goedkopere set kan vrij gemakkelijk terug naar Trek en je hoeft niet eens veel bij te betalen.
Terug naar Trek?? Eehmmm, nee hoor. Zelfs een langere of kortere zadelpen moet de dealer gewoon kopen.
Fietsen worden door dealer afgenomen zoals ze in de catalogus zijn: zonder uitzondering en zonder mogelijkheid om losse parts te swoppen. Wisselen van wielen komt op het conto van de dealer zelf: als die denkt die Affinity wielen te kunnen verkopen en jou daardoor een upgrade te kunnen gunnen kan ie zelf betere wielen kopen bij Trek. Tegen zn normale marge that is. Of/wat voor meerprijs daar voor jou tegenover staat hangt vd dealer af en vooral van de relatie tussen jou en die betreffende dealer.
Wielen naar keuze kan alleen in Project One, en daar valt geen enkele SL noonder.

Voor de rest komen alle Treks in 1 smaak richting dealer: zoals in de boekjes.

En: de looks van schijven verkiezen boven betere wielen??? Ben je dan een fietser of een poser? 😉
Niet mee eens, langere of kortere zadelpen, afmontage, etc kon gewoon geregeld worden bij mij. Heb aangegeven wat mijn wensen waren, crankstel, cassette etc. Terwijl deze standaard afgeleverd wordt door Trek, hoe zit dit dan volgens jou? Ik héb overwogen om een Emonda SL6 PRO aan te schaffen, met een beter wielset. Ik zou dan iets bij moeten betalen en de lokale fietsenmaker zou dit dan regelen.

Noem mij maar een poser, geen probleem mee ;) ik ben ervan overtuigd dat 105 en ultegra elkaar niet zoveel ontlopen, behalve dat Ultegra duurder is en qua looks gewoon net iets gelikter is. Maar inderdaad, ik zou ook gaan voor betere wielen ipv de looks van de schijven ;)
Dan heb jij een goede en servicegerichte lbs die zn eigen marge verkleint door dit soort dingen te doen voor zn klanten. Trek ondersteunt dit echt op geen enkele manier en verdient dus lekker aan jouw lbs.

Welke regio zit ie?

Btw: een emonda sl6 pro heeft al de betere wielen tov de gewone sl6. Had je beter die laatste als uitgangspunt kunnen nemen. Scheelt aan de voorkant al een hoop geld.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16018
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 26 aug 2020 13:26

Hendrik77 schreef: 26 aug 2020 12:52 .............
Dan heb jij een goede en servicegerichte lbs die zn eigen marge verkleint door dit soort dingen te doen voor zn klanten. Trek ondersteunt dit echt op geen enkele manier en verdient dus lekker aan jouw lbs. .........
De ene fm geeft geen, of minder, korting maar gaat een heel eind mee in de personalisatie van je fiets terwijl de andere je juist een heel grote korting geeft maar enkel tegen betaling zaken wil wijzigen.
Voor beiden is iets te zeggen en daar is niets mis mee.

Je hebt echter ook fietsenmakers die geen korting geven en aan elke gevraagde aanpassing ook nog eens de hoofdprijs hangen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Carrera87
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 02 sep 2014 11:40

Carrera87 26 aug 2020 17:22

Ja ik had bepaalde wensen. mn voorkeur ging uit naar de SL6 Pro, maar wilde eerst even kijken hoe deze in real-life eruit zou zien. In de winkel stonden ze naast elkaar, de SL6 PRO en de SL7. Ik was direct verkocht en het is de SL7 geworden.
Regio Noord

Plaats reactie