Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Aero racer giant propel

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 01 mar 2020 08:29

Voor 3200 heb je al een Aeroad met 105, schijven en dikke Reynolds wielen toch? Dan slingeren je er voor €300 een Stages of 4iiii op en ben je ook klaar.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Remy1994
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2020 22:15

Remy1994 01 mar 2020 22:35

Ja klopt. Ik ga gewoon nog even wachten. Misschien wordt het wel helemaal niks met die wedstrijden en zit ik met een fiets die niet geschikt is voor leuke toertochtjes.
Wat ik nu ga doen is wat Aero updates op mijn huidige fiets maken. Op internet lees ik dat het aanpassen van de gear bijna net zoveel of zelfs meer kan doen voor de weerstand. De volgende dingen wil ik gaan aanpassen:
- een setje carbon wielen. Had tweedehands mavic cosmic pro carbon wielen gezien. 50 mm dus goed Aero.
- snelle banden en binnenbanden. Deze zijn dan wel gevoeliger voor lekrijden. Zat te denken aan Vittoria Corsa G+ Isotech
- een Aero helm. Met manta bijvoorbeeld
- een speedsuit. Iemand hier ervaring mee? Zat te kijken naar castelli sanremo 4.0, maar vind 250 euro vrij duur.
- Aero overschoenen
Nog andere Aero tips?

Dit alles zou zo’n 700 euro kosten totaal. Stuk minder dan een Aero fiets. En dan kijk ik eind van het jaar of racen echt leuk is en koop ik dan een nieuwe fiets :D want die gaat er wel komen :winkthumb:

Remy1994
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2020 22:15

Remy1994 01 mar 2020 22:37

Misschien ook vast een powermeter kopen. Die kan dan toch over op de nieuwe fiets.

Claris_Kees
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 05 mei 2017 16:01

Claris_Kees 01 mar 2020 23:22

Dat zouden veel beter geïnvesteerde Euro's zijn! Goede opties.
Die wielen en banden die je voorstelt zijn erg goed. Corsa G2 is tegenwoordig ook weer wat lekbestendiger dan de vorige versie. Wat betreft een aerohelm zou ik iets kiezen wat je onder veel omstandigheden kunt dragen.
Als je wedstrijden gaat rijden zou je eens bij een club kunnen gaan kijken. Ik denk dát het best besteedde geld is. Een serieuze club heeft ook wel een snel tenue in het assortiment.
De fietsindustrie wil tegenwoordig graag aerospullen slijten, maar de berijder is nog altijd een heel stuk groter dan de fiets wat betreft botsing met de wind.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 02 mar 2020 06:58

Je kan beter gaan trainen, dat is belangrijker dan die aero upgrades, die zijn echt niet nodig. Ga eerst maar eens een koersje rijden, als je dan steeds net op de meet geklopt wordt dan zou ik die aero upgrades eens overwegen.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8575
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 02 mar 2020 08:56

Remy1994 schreef: 01 mar 2020 22:35 Ja klopt. Ik ga gewoon nog even wachten. Misschien wordt het wel helemaal niks met die wedstrijden en zit ik met een fiets die niet geschikt is voor leuke toertochtjes.
Wat ik nu ga doen is wat Aero updates op mijn huidige fiets maken. Op internet lees ik dat het aanpassen van de gear bijna net zoveel of zelfs meer kan doen voor de weerstand. De volgende dingen wil ik gaan aanpassen:
- een setje carbon wielen. Had tweedehands mavic cosmic pro carbon wielen gezien. 50 mm dus goed Aero.
- snelle banden en binnenbanden. Deze zijn dan wel gevoeliger voor lekrijden. Zat te denken aan Vittoria Corsa G+ Isotech
- een Aero helm. Met manta bijvoorbeeld
- een speedsuit. Iemand hier ervaring mee? Zat te kijken naar castelli sanremo 4.0, maar vind 250 euro vrij duur.
- Aero overschoenen
Nog andere Aero tips?

Dit alles zou zo’n 700 euro kosten totaal. Stuk minder dan een Aero fiets. En dan kijk ik eind van het jaar of racen echt leuk is en koop ik dan een nieuwe fiets :D want die gaat er wel komen :winkthumb:
De grootste weerstand ben jezelf,omdat dat te monitoren heb je een powermeter nodig.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Plaats reactie