Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Tweedehands Cervelo r5 - doen of niet?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 02 sep 2019 18:31

Waarom op termijn overstappen op een zware 11 speed groep als het gewicht zo belangrijk is? Van een kransje minder ga je echt geen mindere tijden rijden in die cyclo's hoor.

M.i. koop je een dergelijke tweedehands fiets omdat het een droom is en je wel een risicootje durft te nemen.

Gezien de prijs is er ook geen tweedehands markt van Cervelo daar in België...
Campagnolo Ultra Dork

JonaT
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 26 jul 2017 20:25

JonaT 03 sep 2019 12:21

Ik snap niet goed waarom ratio niet zou uitkomen op een keuze voor deze R5 dan.. 6,5 kg, verouderde maar lichtste groepset, stijfheid zal ook wel ok zitten. En als ie nu nog niet gebroken is zal dat de komende jaren ook wel niet gebeuren zeker. Misschien moet ik maar toegeven dat ik graag op cervelo rijdt en een beetje kwaliteit retro wel oke vindt :)
Ridley Helium, canyon ultimate, cannondale supersix lijken mij gemiddeld wat zwaarder, misschien vooral omdat ze niet met sram Red komen

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 03 sep 2019 13:02

Hoe "gedateerd" deze frameset echt is valt ook wel mee denk ik. Zo heel veel is er niet veranderd in de afgelopen 10 jaar in fietsenland. Kabeltjes gaan tegenwoordig binnendoor en om de een of andere reden hebben alle frames tegenwoordig een lelijke aerovorm, maar op het gebied van stijfheid en gewicht (laat staan geometrie) zijn er nauwelijks wijzigingen. Groepssets zijn in 10 jaar ook niet heel anders geworden (ok, er is een kransje bijgekomen, en je kunt elektronisch schakelen), maar je hebt natuurlijk wel kans dat de groep is versleten.
De enige voor mij merkbare ontwikkeling van de afgelopen 10 jaar is de trend naar bredere velgen.

(en schijfremmen natuurlijk, maar laten we die discussie hier eens niet opstarten...)

(Ik fiets zelf op een Supersix frame uit 2009, met een groepset uit 2014, heb geen enkele behoefte aan iets nieuws, maar ben dus wel een beetje bevooroordeeld)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 03 sep 2019 14:43

Idd wat 53x11 zegt, heb zelf een "oude" Parlee Z4 van 2009 met een 11 speed groep van 2010 en een moderne Festka met alles op en eraan. Maar iedere keer als ik op de Z4 rij denk ik, dit rijdt toch verdomde fijn!

Als de Cervelo goed is zou ik er zeker voor gaan.
YFood !!!

Plaats reactie