Heeft jou nieuwe fiets velg- of discremmen?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Ik ben nog nooit sneller geworden van een fiets. Heb een stalen, aluminium en sinds kort carbon racefiets. De stalen rijdt veruit het lekkerst, de carbon is de mooiste en de aluminium gaat de deur uit omdat deze namelijk een stuk harder is, zonder stijver/lichter/comfortabeler te zijn.
Het leukste vind ik dat ze een totaal ander karakter hebben en ja, die 3kg~ verschil tussen mijn stalen en carbon fiets merk je wel, maar zie je niet terug op de teller of in de sprint. In het buitenland kan dat misschien anders zijn, maar die 5 ritten per jaar roei ik wel met de riemen die ik heb. Dito als het op schijfremmen aankomt. Heb ze op de Alpe of Ventoux niet gemist en in de regen doe ik het gewoon wat rustiger aan.
-
- Forum-lid
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
- Locatie: Zwolle
De helft van de fietsen die ik op mn verlanglijst heb staan worden alleen nog maar geleverd met schijfrem: de Pilot Veturi en de J Guillem Orient of Atalaya. De andere 2, Swett Val Dieu en Bianchi Infinito zijn met beiden leverbaar. Mijn eigen voorkeur is schijfrem....grotendeels puur op gevoel en remzekerheid.
Wat het wordt hoop ik zo snel mogelijk te weten, want ik heb mezelf een nieuwe fiets beloofd als ik weer een baan heb (nu werkzoekend)....
Wat het wordt hoop ik zo snel mogelijk te weten, want ik heb mezelf een nieuwe fiets beloofd als ik weer een baan heb (nu werkzoekend)....
Ik heb afgelopen winter een nieuwe fiets gekocht en dat is een velgrem geworden. Ik wou graag di2 en met schijfremmen liep dat bij de meeste merken toch serieus op qua prijs. Mijn vorige fiets woog net 7kg, dan ook nog is qua gewicht inleveren puur voor de remmen ...
Uiteindelijk moet iedereen voor zichzelf de keuze maken. Ik rijd op zondag met de mtb, heb een fiets voor naar het werk (beide schijfremmen) en mijn koersfiets is puur voor toertjes bij goed weer. Moest ik meer in slecht weer rijden of geregeld naar de bergen gaan had ik me wel een disc gekocht. Volgende keer dan maar
Uiteindelijk moet iedereen voor zichzelf de keuze maken. Ik rijd op zondag met de mtb, heb een fiets voor naar het werk (beide schijfremmen) en mijn koersfiets is puur voor toertjes bij goed weer. Moest ik meer in slecht weer rijden of geregeld naar de bergen gaan had ik me wel een disc gekocht. Volgende keer dan maar
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12679
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat is natuurlijk ook een ding de nieuwe AXS vinden we duur. Maar een Ulegra groep van 1500 euro......., was een paar jaar terug nog een super record groepje en met DA hield je 400 over.
Een Di2 disc fiets gaat snel over de 3000 a 3500 en lopen op tot het dubbele.
Een Di2 disc fiets gaat snel over de 3000 a 3500 en lopen op tot het dubbele.
-
- Forum-lid
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05
Ik vind het remsysteem niet doorslaggevend bij de keuze van een nieuwe fiets. Beide hebben voor- en nadelen. Het voordeel van de hydraulische schijfrem is dat ze iets beter remmen in de regen en dat je in de bergen iets geruster met hoge carbon wielen op pad kan. (velgremcarboni's worden snel heet)
Het voordeel van de velgrem is de prijs, het eenvoudige onderhoud, het lagere gewicht en dat ik mijn mooie zipp wielset niet op marktplaats hoef te zetten.
Het voordeel van de velgrem is de prijs, het eenvoudige onderhoud, het lagere gewicht en dat ik mijn mooie zipp wielset niet op marktplaats hoef te zetten.
Hey da's toevallig, vandaag gepubliceerd:
https://youtu.be/Ohr-lduXQFI
https://youtu.be/Ohr-lduXQFI
-
- Forum-lid
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 17 mei 2018 12:12
Heb onlangs een Bianchi Oltre gekocht met velg remmen omdat ik de uitvoering met schijfremmen nogal aan de hoge prijs vind, ik zie zeker wel een voordeel van de schijfremmen, mijn Bianchi C sport heeft wel schijfremmen en bij regen pak ik gewoon de C sport voor een rondje.
Wat ik wel frappant vind dat de prijs bij de racefietsen achterlijk hoog is met schijfremmen in vergelijking met de fitness en Mountainbikes die tegenwoordig allemaal met schijfremmen zijn uitgevoerd en dat kan al vanaf 500 euro???
Wat ik wel frappant vind dat de prijs bij de racefietsen achterlijk hoog is met schijfremmen in vergelijking met de fitness en Mountainbikes die tegenwoordig allemaal met schijfremmen zijn uitgevoerd en dat kan al vanaf 500 euro???
-
- Forum-lid
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32
Trickle-down technlogy onder andere. Mountainbikes hebben al een jaar of 10 voornamelijk schijfremmen. Dit heeft er voor gezorgd dat alle mtb specifieke groepen een schijfrem hebben inclusief de low end groepen en budget merken. En die komen ook op de fitness bikes. Voor 500 euro ben je dan klaar met een goedkoop Tektro setje, of een mechanische disc.DiMarcello schreef: ↑13 jun 2019 21:58 [...]
Wat ik wel frappant vind dat de prijs bij de racefietsen achterlijk hoog is met schijfremmen in vergelijking met de fitness en Mountainbikes die tegenwoordig allemaal met schijfremmen zijn uitgevoerd en dat kan al vanaf 500 euro???
Voor de gemiddelde racefiets begint het met een 105 groupset die schijven heeft. Nog 3 jaar dan zijn ook de low-end groepen netjes uitgerust met schijven. Volgens mij heeft Magura nog geen wegfiets schijfsetje, en tektro heb ik ook nog nooit gezien.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..
-
- Forum-lid
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03
Precies er moet ook een markt voor zijn een MTB liefhebber koopt een MTB waar bijvoorbeeld SLX remmen op zitten na een half jaar bevallen de remmen niet zo en upgrade die de remmen naar XT of naar een ander merk Hope of Sram. Voor de racefiets zijn er niet veel opties dus blijven de prijzen hoog omdat veel racefiets liefhebbers nog steeds kiezen voor velg remmen.TheUnexpected schreef: ↑14 jun 2019 11:01Trickle-down technlogy onder andere. Mountainbikes hebben al een jaar of 10 voornamelijk schijfremmen. Dit heeft er voor gezorgd dat alle mtb specifieke groepen een schijfrem hebben inclusief de low end groepen en budget merken. En die komen ook op de fitness bikes. Voor 500 euro ben je dan klaar met een goedkoop Tektro setje, of een mechanische disc.DiMarcello schreef: ↑13 jun 2019 21:58 [...]
Wat ik wel frappant vind dat de prijs bij de racefietsen achterlijk hoog is met schijfremmen in vergelijking met de fitness en Mountainbikes die tegenwoordig allemaal met schijfremmen zijn uitgevoerd en dat kan al vanaf 500 euro???
Voor de gemiddelde racefiets begint het met een 105 groupset die schijven heeft. Nog 3 jaar dan zijn ook de low-end groepen netjes uitgerust met schijven. Volgens mij heeft Magura nog geen wegfiets schijfsetje, en tektro heb ik ook nog nooit gezien.