Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Waarde TREK 5500 OCLV 120 Carbon

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 08 apr 2019 14:09

Interessant topic dit, ik heb ook een Trek 5500 OCLV die momenteel dienst doet als winterfiets. De opmerkingen hier over de toekomstige mogelijkheden voor klassieker koersjes zetten mij wel aan het denken of ik de fiets (met originele onderdelen, op de wielen na) wel met dit doel in moet blijven zetten, of dat ik hem beter "goed" kan houden...

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 10 apr 2019 08:08

De waarde is gewoon heel moeilijk te bepalen. Tref je net die liefhebber dan is EUR 5oo misschien realistisch. Sprak vorig weekend een beginnende fietser die EUR 500 voor een aluminium koga had betaald die ongeveer net zo oud was. Dat was veel teveel denk ik, maar het kan dus blijkbaar wel. Die dacht gewoon goed merk goede groep, goede staat lijkt me redelijk.

Wil je er gewoon binnen een redelijke termijn via marktplaats vanaf dan kan het ook aanzienlijk minder worden.

Zou zeggen ergens tussen EUR 250 en EUR 500. Nieuwe ketting en tandwielen hoeven (indien nodig) helemaal niet veel te kosten bij 9 spd.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 apr 2019 09:53

Kluus schreef: 08 apr 2019 14:09 Interessant topic dit, ik heb ook een Trek 5500 OCLV die momenteel dienst doet als winterfiets. De opmerkingen hier over de toekomstige mogelijkheden voor klassieker koersjes zetten mij wel aan het denken of ik de fiets (met originele onderdelen, op de wielen na) wel met dit doel in moet blijven zetten, of dat ik hem beter "goed" kan houden...
Het zullen ook geen tienduizenden euro's worden dus gewoon blijven gebruiken. Deze fiets op zolder zetten en er een andere voor terugkopen zal op termijn duurder uitpakken.
Blijf er goed voor zorgen, ondanks dat het je winterfiets is. Carbon roest niet. Eventueel kun je upgraden naar een modernere groep en de originele onderdelen op zolder leggen.
Het is alleen een beetje zonde om hem nu voor een paar 100 euro van de hand te doen, zeker die van TS in Project One paint en met de mooiste groep die Shimano ooit gemaakt heeft volgen zo ongeveer alle liefhebbers.
Campagnolo Ultra Dork

Tijanus
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 18 mar 2016 11:29

Tijanus 10 apr 2019 19:15

jsparie schreef: 10 apr 2019 08:08 Sprak vorig weekend een beginnende fietser die EUR 500 voor een aluminium koga had betaald die ongeveer net zo oud was. Dat was veel teveel denk ik, maar het kan dus blijkbaar wel. Die dacht gewoon goed merk goede groep, goede staat lijkt me redelijk.

Voor een Full-Pro S in goede staat, waarom ook niet.
Voor een Granracer wordt het een beetje moeilijk verhaal, maar ach, ook daar kun je duizenden kilometers plezier van hebben. Dus als het je merk en je kleur is...

Gebruikersavatar
hotrod
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 10 aug 2007 01:06
Locatie: Uitgeest

Gebruikersavatar hotrod 12 apr 2019 12:49

SqueeZer schreef: 12 apr 2019 11:19 Iemand toevallig een geometrie tabel voor een maat 58 hiervan?

Of die mij kan zeggen dat dit te groot gaat zijn of gaat passen tov. mijn huidige C3 maat 56 / Ridley maat M (57)
https://www.vintage-trek.com/Trek-Fishe ... alTrek.pdf

Zie pagina 57!

R-Know
Forum-lid
Berichten: 264
Lid geworden op: 08 dec 2012 15:19

R-Know 12 apr 2019 13:22

Deze fiets verkoop je alleen voor €500 aan iemand die de fiets héél mooi vind of een andere reden heeft om juist dit type in deze uitvoering te kopen.
Een (gemiddelde) beginner zal op mp een nieuwere in fraaie staat verkeerende fiets vinden.
Neemt niet weg: deze heeft een prachtige groep met dito wielen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 apr 2019 14:49

De maat komt wel aardig overeen maar de de Trek is een stukje sportiever. Bij de head tube length mag je bij de Trek nog wel wat optellen vanwege geen geïntegreerd balhoofdstel. Gelukkig heeft ts wel een flinke spacertoren en al een korte stuurpen. Ik denk dat het wel zal passen maar dan moet je wel voor lief nemen dat de afstelling niet helemaal optimaal is.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie