Waarde TREK 5500 OCLV 120 Carbon
Interessant topic dit, ik heb ook een Trek 5500 OCLV die momenteel dienst doet als winterfiets. De opmerkingen hier over de toekomstige mogelijkheden voor klassieker koersjes zetten mij wel aan het denken of ik de fiets (met originele onderdelen, op de wielen na) wel met dit doel in moet blijven zetten, of dat ik hem beter "goed" kan houden...
De waarde is gewoon heel moeilijk te bepalen. Tref je net die liefhebber dan is EUR 5oo misschien realistisch. Sprak vorig weekend een beginnende fietser die EUR 500 voor een aluminium koga had betaald die ongeveer net zo oud was. Dat was veel teveel denk ik, maar het kan dus blijkbaar wel. Die dacht gewoon goed merk goede groep, goede staat lijkt me redelijk.
Wil je er gewoon binnen een redelijke termijn via marktplaats vanaf dan kan het ook aanzienlijk minder worden.
Zou zeggen ergens tussen EUR 250 en EUR 500. Nieuwe ketting en tandwielen hoeven (indien nodig) helemaal niet veel te kosten bij 9 spd.
Wil je er gewoon binnen een redelijke termijn via marktplaats vanaf dan kan het ook aanzienlijk minder worden.
Zou zeggen ergens tussen EUR 250 en EUR 500. Nieuwe ketting en tandwielen hoeven (indien nodig) helemaal niet veel te kosten bij 9 spd.
Het zullen ook geen tienduizenden euro's worden dus gewoon blijven gebruiken. Deze fiets op zolder zetten en er een andere voor terugkopen zal op termijn duurder uitpakken.Kluus schreef: ↑08 apr 2019 14:09 Interessant topic dit, ik heb ook een Trek 5500 OCLV die momenteel dienst doet als winterfiets. De opmerkingen hier over de toekomstige mogelijkheden voor klassieker koersjes zetten mij wel aan het denken of ik de fiets (met originele onderdelen, op de wielen na) wel met dit doel in moet blijven zetten, of dat ik hem beter "goed" kan houden...
Blijf er goed voor zorgen, ondanks dat het je winterfiets is. Carbon roest niet. Eventueel kun je upgraden naar een modernere groep en de originele onderdelen op zolder leggen.
Het is alleen een beetje zonde om hem nu voor een paar 100 euro van de hand te doen, zeker die van TS in Project One paint en met de mooiste groep die Shimano ooit gemaakt heeft volgen zo ongeveer alle liefhebbers.
Campagnolo Ultra Dork
Voor een Full-Pro S in goede staat, waarom ook niet.
Voor een Granracer wordt het een beetje moeilijk verhaal, maar ach, ook daar kun je duizenden kilometers plezier van hebben. Dus als het je merk en je kleur is...
Deze fiets verkoop je alleen voor €500 aan iemand die de fiets héél mooi vind of een andere reden heeft om juist dit type in deze uitvoering te kopen.
Een (gemiddelde) beginner zal op mp een nieuwere in fraaie staat verkeerende fiets vinden.
Neemt niet weg: deze heeft een prachtige groep met dito wielen.
Een (gemiddelde) beginner zal op mp een nieuwere in fraaie staat verkeerende fiets vinden.
Neemt niet weg: deze heeft een prachtige groep met dito wielen.
De maat komt wel aardig overeen maar de de Trek is een stukje sportiever. Bij de head tube length mag je bij de Trek nog wel wat optellen vanwege geen geïntegreerd balhoofdstel. Gelukkig heeft ts wel een flinke spacertoren en al een korte stuurpen. Ik denk dat het wel zal passen maar dan moet je wel voor lief nemen dat de afstelling niet helemaal optimaal is.
Campagnolo Ultra Dork