Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Canyon Aeroad of Giant Propel

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16038
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 18 jan 2019 18:56

daniel1975 schreef: 18 jan 2019 11:46 Wat mij bij de Canyon tegen staat zijn die idioot hoge wielen. 62mm is voor NL echt niet fijn meer. Ze hadden beter een allround 50mm kunnen plaatsen IMHO.
daniel1975 schreef: 18 jan 2019 13:46 Ben benieuwd of je die voor een nette prijs kwijt raakt. Persoonlijk vind ik het niet handig van Canyon (ik weet dat ze hier meelezen ;) ).
ik ben er van overtuigd dat je die voor een nette prijs heel snel verkocht krijgt.
Je moet ze dan wel direct te koop zetten en er niet eerst mee gaan rijden.
Zo is "nieuw" dan ook echt "nieuw" en niet "weinig gebruikt".
I know myself like no one else
Nothing to defend

tim.w
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 08 jan 2019 10:00

tim.w 18 jan 2019 19:41

Zojuist de Aeroad besteld bij Canyon. Wat mij opviel is dat Canyon geen gebruik meer lijkt te maken van het perfect position system. Ik heb het uiteindelijk via Canyon US terug kunnen vinden. Zie:

https://www.canyon.com/en-us/buying-advice/pps

Maten die hieruit kwamen:

Body size: 188.00 cm
Shoulder width: 50.0 cm
Inside leg length: 93.0 cm
Torso length: 69.0 cm
Arm lenght: 77.0 cm
Body weight: 79 kg

De maat die er uiteindelijk uitkwam was L.

Levering is volgende week als het goed is, dus dan ga ik de wielen online zetten.

tim.w
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 08 jan 2019 10:00

tim.w 21 jan 2019 13:31

Update: fiets zal morgen al afgeleverd worden. Geen problemen hier dus met levertijd :)

tim.w
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 08 jan 2019 10:00

tim.w 23 jan 2019 09:29

Gisteren heb ik de Canyon Aeroad mogen ontvangen. Super snelle levertijd en alles was netjes verpakt. Op dat vlak een dikke pluim voor Canyon :winkthumb:

Toen ik echter de sticker van de maatvoering verwijderde aan de onderzijde van het frame, kwam ik er helaas achter dat er enkele diepe krassen onder zaten. Zie:

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb Canyon een mail gestuurd met de vraag hoe we dit het beste kunnen oplossen.

Daarnaast constateerde ik dat de DI2 set erg slecht afgesteld is. Hij kan niet naar het grote voorblad schakelen. Maar goed, dat is nog eenvoudig op te lossen door naar een fietsenmaker te gaan. Alleen jammer dat dit nog voorkomt op een fiets van deze prijs.

Buiten dat zeer blij met de fiets. De maat is goed en hij ziet er schitterend uit :D

Het is natuurlijk afwachten waar de Canyon klantenservice mee gaat komen. maar wat zouden jullie doen; Genoegen nemen met een vergoeding of de fiets retourneren?

In de basis is een fiets natuurlijke en gebruikersvoorwerp dus vroeg of laat rij ik er zelf ook krasjes op. Tevens zitten de krassen op een vrij 'gunstige' plek onder de toekomstig te plaatsen bidonhouders en tussen het crankstel in.
Met een lakstiftje kan ik het wit daarnaast ook weer zwart maken en valt het denk ik nauwelijks op.

tim.w
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 08 jan 2019 10:00

tim.w 23 jan 2019 11:52

Update:

Canyon geeft me twee keuzes:

-De fiets retour sturen en dan ontvang ik een nieuwe fiets
-Een voucher van 100 euro.

Ik heb aangegeven dat ik 100 euro op basis van een fiets van 4750 euro aan de lage kant vind. Zelf had ik een vergoeding van 200 euro in gedachten.

Ik wacht hun reactie hierop af en zal het meenemen in mijn uiteindelijke besluitvorming.

Spykerracing90
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16

Spykerracing90 23 jan 2019 12:05

tim.w schreef: 23 jan 2019 11:52 Update:

Canyon geeft me twee keuzes:

-De fiets retour sturen en dan ontvang ik een nieuwe fiets
-Een voucher van 100 euro.

Ik heb aangegeven dat ik 100 euro op basis van een fiets van 4750 euro aan de lage kant vind. Zelf had ik een vergoeding van 200 euro in gedachten.

Ik wacht hun reactie hierop af en zal het meenemen in mijn uiteindelijke besluitvorming.
Tja, ik denk dat ze er niet veel meer van kunnen/mogen maken.

Mijns inziens een makkelijke keus: je hebt aangegeven dat dit je droomfiets is. Op een nieuwe fiets van 4750 euro horen geen krassen te zitten. In tegenstelling tot wat je zelf zegt, lijken deze krassen me juist op een plek te zitten waar ze nogal in het zicht zitten, namelijk aan de bovenkant van de schuine buis. Als ze aan de onderkant hadden gezeten was het misschien minder erg geweest. Zelfs als je het bijwerkt zul je het altijd blijven zien op deze plek.

Als dit echt je droomfiets is zou ik hem direct retour sturen en een nieuwe krijgen. Als je gaat voor de voucher vrees ik dat je over een aantal weken spijt hebt van je keus.

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1101
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 23 jan 2019 12:07

tim.w schreef: 23 jan 2019 09:29
Daarnaast constateerde ik dat de DI2 set erg slecht afgesteld is. Hij kan niet naar het grote voorblad schakelen. Maar goed, dat is nog eenvoudig op te lossen door naar een fietsenmaker te gaan. Alleen jammer dat dit nog voorkomt op een fiets van deze prijs.
Vreemd, was bij mij prima afgesteld.

Hier hoef je echter absoluut niet voor naar de fietsenmaker.
Is heel erg goed zelf te doen, kan zelfs fietsend!
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6112
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 23 jan 2019 12:11

Ik zou hem ook terugsturen. Het gaat om een fiets van bijna 5.000 euro.. met krassen op een plek waar ze niet horen (ze horen nergens, maar hej, op bepaalde plekken ga je in de loop van de tijd wel gebruikssporen zien dus dan zou het wat minder erg zijn misschien). Ze zijn vrij diep (gevolg van monteur met een tool oid?) en vervolgens toch wel vrij bewust achter een stickertje verdoezeld.
Daarbij was de levertijd vrij kort toch? Ze hebben deze fiets dus gewoon nog prima op voorraad. Dus je hoeft met retour zenden en nieuwe fiets ontvangen niet maanden zonder fiets te zitten, maar kan binnen een week of wat geregeld zijn.

Hou ons op de hoogte, wellicht dat dit exemplaar dan in de outlet terecht komt met "kleine" beschadigingen en tegen een scherpe prijs ;).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1101
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 23 jan 2019 12:27

Rare plek voor zo'n beschadiging.
Je zou bijna denken dat dat gekomen is door het klungelig monteren van pedalen.
Dubieus om het met een stickertje (?) af te dekken, dat valt toch altijd op, op zo'n plek zitten nooit stickers
Ze hadden hem beter meteen in de Outlet kunnen zetten.
Courir c'est mourir un peu

tim.w
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 08 jan 2019 10:00

tim.w 23 jan 2019 12:43

synapse schreef: 23 jan 2019 12:27 Rare plek voor zo'n beschadiging.
Je zou bijna denken dat dat gekomen is door het klungelig monteren van pedalen.
Dubieus om het met een stickertje (?) af te dekken, dat valt toch altijd op, op zo'n plek zitten nooit stickers
Ze hadden hem beter meteen in de Outlet kunnen zetten.
Ik neem aan dat je de pedaal armen bedoeld? De pedalen heb ik zelf namelijk moeten monteren :D

Ik wacht hun reactie op mijn tegenbod nog even af. Komen ze niet tegemoet dan gaat hij hoe dan ook retour.
Bieden ze wel de 200 euro dan zal ik de fiets eerst in daglicht goed bekijken en afwegen wat ik doe.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2446
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 23 jan 2019 12:56

een echte schande is het.
Gewoon terug sturen die handel!
Een nieuwe fiets hoort geen krassen te hebben.
Ik zou er al aan beginnen twijfelen of het frame wel nieuw is. Nergens anders enige vorm van gebruikssporen?

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8584
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 23 jan 2019 13:09

Bewust een sticker er over of is dat bij alle Canyons zo?
Maar achterhouden van beschadigingen bewust of onbewust.
Ik zou hem terugsturen en een onbeschadigde retour.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Plaats reactie