Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Wilier GTR Team of Carrera Veleno?

snuuf
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 jan 2013 20:18

snuuf 19 sep 2018 15:22

Ik ben toe aan een nieuwe fiets, en nu ben ik gecharmeerd van Italianan: de Wilier GTR Team en de Carrera Veleno.

Met Wilier heb ik ervaring en vind ik een fijn merk. De fiets is goed verkrijgbaar, dus al goed met eigen ogen kunnen bekijken.

Van de looks van de Carrera Veleno gaat mijn hart nog een stukje harder kloppen. Alleen vind je 'm eigenlijk alleen bij Math Salden (erg uit de richting, maar op zich geen issue). Die levert de fiets wel in een zeer complete uitvoering.

Punt is alleen dat ik hier op Fiets.nl een review https://www.fiets.nl/2018/01/12/review- ... eleno-evo/ las waarin het volgende gesteld wordt:

Maar we zouden de Veleno niet aanraden voor rijders zwaarder dan 90 kilo. Dat levert meer stabiliteit op.

Ik maak hier uit op dat je op stabiliteit inlevert als je zwaarder bent dan 90kg.

Nu weeg ik 95kg bij 1m89. Moet ik de Carrera maar uit mijn hoofd zetten en voor de Wilier gaan?

Dank!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16261
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 sep 2018 21:12

De GTR staat ook niet bekend als erg stijf dus daar zal ongeveer hetzelfde voor gelden volgens die ene reviewer.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie