Nieuwe Campagnolo Bora Ultra WTO wielen. Lichter, stijver en bloedmooi!
Campagnolo introduceert vandaag de nieuwste versies van de...
Om het forum te gebruiken dien je je eerst in te loggen.
Heb toch nergens gezegd dat de Venge beter zou zijn?NuitKor schreef: ↑10 aug 2017 09:40Waarom zou een venge beter zijn?
Als het je eerste racefiets is maakt het in die prijsklasse allemaal niet zoveel uit. Dan is het eerst belangrijk om te kijken welke geometrie precies bij je past (dus door gewoon op een fiets te gaan fietsen en kijken hoe hoog/laag en lang/kort je wil zitten. Dan kan je later adhv je maten een geschikt passend kader zoeken.
De maat van een kader is veel belangrijker dan de looks. Een wereld aan spacers of een mini stuurpen is namelijk echt geen porum.
Als ik je nu zeg dat een vriend van mij zich einde 2016 een splinternieuwe Tarmac (geen S-works) model 2016 met Ultegra Di2 heeft aangeschaft voor 2390 Euro bij een officiële dealer.
Tjah, moest ik een S-works vinden aan die prijs: direct...Lcsmet schreef: ↑10 aug 2017 11:40Als ik je nu zeg dat een vriend van mij zich einde 2016 een splinternieuwe Tarmac (geen S-works) model 2016 met Ultegra Di2 heeft aangeschaft voor 2390 Euro bij een officiële dealer.
Dan laat je een okkazie Sworks met mechanische Ultegra en Spd pedalen voor dezelfde prijs toch staan.
Mijn idee hé.
Ik bedoel dat als je veel spacers nodig hebt of korte stuurpen, je eigenlijk een verkeerd passende geometrie hebt gekocht. Beter zoek je dus eerst uit met een goedkope (tweedehands) fiets hoe je wil zitten. Mijn ervaring is dat je na een jaar ofzo fietsen je ook steeds iets dieper/langer kunt zitten. Daarna zoek je een frame dat bij je past.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers