Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Twijfel, Cannondale of Bianchi

bollen
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 mei 2015 21:16
Locatie: Noord-Brabant

bollen 09 mei 2016 11:13

Beste,

Nu mijn "oude" Scott Speedster 20 uit 2014 aan vervanging toe is (aankomende kosten vs waarde) bekijk ik de volgende modellen bij de lokale FM.

Ik zou graag jullie advies en ervaringen ontvangen zodat ik deze in mijn overwegingen kan meenemen

Persoonlijk: Ik rij jaarlijks ongeveer 3.000KM, zowel vlak als in de bergen. Ik ben een type dat de fiets na de rit een poetsbeurtje geeft maar verder weinig ervaring heeft met het afstellen van materiaal. Ik zoek dus een model dat ik niet om de haverklap naar de fietsenmaker hoeft en gebruiksvriendelijk is.
Verder ben ik sportief aangelegd en weeg ik rond de 75KG (mocht dat iets uitmaken)

Note:
Ik heb zelf weinig ervaring met Bianchi of Cannondale. De prijs/kwaliteit verhouding lijkt mij gelijk maar wellicht zie ik iets over het hoofd?

Cannondale Supersix Evo 2015
Status: Overjarig, Nieuw
Prijs: €1.799,00
Extra's: Inclusief R550 pedalen en 2 bidonhouders
Spec's: 105 5800 / FSA Gossamer Pro Crank / Supersix Evo Ballistec Carbon Frame
Afbeelding

Cannondale Supersix Evo 2016
Status: Nieuw
Prijs: €1.999,00
Extra's: Inclusief €200,- winkel krediet (dus exclusief pedalen etc.)
Spec's: 105 5800 / Cannondale Si, BB30, FSA rings, 52/36 Crank / Supersix Evo Ballistec Carbon Frame
Afbeelding


Bianchi Intenso 2015
Status: Overjarig, Nieuw
Prijs: €1.799,00
Extra's: geen
Spec's: ULTEGRA 11sp / 105 11sp Chain en Casette / FSA Gossamer MegaExo Compact 50-34 Crank / C2C INTENSO Carbon Frame
Afbeelding

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 09 mei 2016 11:27

Ik heb geen advies voor je maar wel een (gekke) vraag. Als je 3000 km per jaar fietst... hoe kan een fiets van twee jaar oud dan al versleten zijn? Puur nieuwsgierig