Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe fiets help mij?

Rvddijk
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 23 jul 2013 16:39

Rvddijk 15 jul 2015 13:53

Spaceship schreef:
lolis205 schreef:ik weet niet precies welke modellen, die namen kan ik niet allemaal onthouden,
Dan moet jejezelf beter organiseren en dingen noteren. ;)

Hint:
Het bewust weglaten van hoofdletters komt erg ongeïnteresseerd over.
Als jij niks beters te doen hebt dan een ander de grond in te boren, zoek dan alstublieft een ander forum...
Trek Domane 4.3 Disc 2015

Rvddijk
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 23 jul 2013 16:39

Rvddijk 15 jul 2015 13:57

lolis205 schreef: Maar wat moet ik op de fiets laten zetten? Km teller? Is een hartslag meter aan te raden?
graag nog wat info zodat ik gewoon compleet de winkel uit kan lopen!

Bedankt voor de tips,
Km teller is altijd wel handig. Hartslagmeter is natuurlijk niet strikt noodzakelijk. Je kunt prima een rondje fietsen zonder hartslagmeter. Als je op hartslagniveau wil trainen of als je gewoon geinteresseerd ben in je hartslag etc, dan is het een ander verhaal. Dan zou je je zelfs nog kunnen gaan afvragen of je geen apparaat moet kopen waar je je hartslag, snelheid, navigatie en evt cadans op kunt zien.
Een bel is ook wel veilig, al zijn er ook groeperingen die een bel op een racefiets gelijk stelt aan vloeken in de kerk.
En waarschijnlijk overbodig: bidonhouders.
Trek Domane 4.3 Disc 2015

Gebruikersavatar
Sha Kokken
Forum-lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 28 mei 2015 23:38
Locatie: Hooglanderveen

Gebruikersavatar Sha Kokken 15 jul 2015 14:35

Rvddijk schreef:Een bel is ook wel veilig, al zijn er ook groeperingen die een bel op een racefiets gelijk stelt aan vloeken in de kerk.
Tijdens een wedstrijd snap ik dat.
In alle overige situaties ben je een gewone weggebruiker. Het niet hebben en gebruiken van een bel is dan gewoon onbeschoft en mogelijk gevaarlijk.

Gebruikersavatar
Sha Kokken
Forum-lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 28 mei 2015 23:38
Locatie: Hooglanderveen

Gebruikersavatar Sha Kokken 15 jul 2015 14:47

lolis205 schreef: Maar wat moet ik op de fiets laten zetten? Km teller? Is een hartslag meter aan te raden?
graag nog wat info zodat ik gewoon compleet de winkel uit kan lopen!

Bedankt voor de tips,
een hartslagmeter is alleen echt nodig als je gericht traint. Ik doe dat niet maar rijd er meestal wel mee. Het is tenslotte ook speelgoed :D
Verder heb je natuurlijk pedalen, schoenen, helm, handschoenen en kleding nodig.
Een vriend van me zweert daarnaast bij mueslirepen en isostar, ik voel me prima bij roosvicee en een plak ontbijtkoek of een banaan.

Maar ik rijd 2/3 keer per week en max 75 km.

Gebruikersavatar
Spaceship
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 jan 2015 11:52

Gebruikersavatar Spaceship 15 jul 2015 15:37

Rvddijk schreef:
Spaceship schreef:
lolis205 schreef:ik weet niet precies welke modellen, die namen kan ik niet allemaal onthouden,
Dan moet jejezelf beter organiseren en dingen noteren. ;)

Hint:
Het bewust weglaten van hoofdletters komt erg ongeïnteresseerd over.
Als jij niks beters te doen hebt dan een ander de grond in te boren, zoek dan alstublieft een ander forum...

Ik boor helemaal niemand de grond in.
Deze persoon kreeg van mij precies de raad die hij nodig heeft.
Ik begon nl bij wat hij het meest nodig heeft.

Als je dingen niet kunt onthouden maak je aantekeningen, zo creëer je een beter overzicht voor jezelf en kun je dingen makkelijker recallen en vergelijken. Aantekeningen maken terwijl je iets uitzoekt zou ook een normale gewoonte moeten zijn. Jezelf organiseren staat aan de basis van succes, waar je ook mee bezig bent.

Ga er nog maar eens over nadenken.

Gebruikersavatar
Spaceship
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 jan 2015 11:52

Gebruikersavatar Spaceship 15 jul 2015 15:51

lolis205 schreef:Maar wat moet ik op de fiets laten zetten? Km teller? Is een hartslag meter aan te raden?
graag nog wat info zodat ik gewoon compleet de winkel uit kan lopen!
Je moet eerst voor jezelf stellen waar je behoefte aan hebt.

1 Een eenvoudige fietscomputer met basisfuncties als aantal km per uur, totaal km's, gemiddelde snelheid, ed
vs
2 Een fietscomputer + eventueel cadansteller + eventueel hartslagmeting
vs
3 Fietscomputer met cadansteller + hartslagmeter + navigatie


Belangrijk is natuurlijk ook het budget wat je er aan wilt besteden.

Het beste is er even goed over nadenken en kijken wat de verschillen precies zijn. Sommige werken minder goed, afleesbaarheid is anders, etc etc Je FM zal ook niet alles leveren wat er op de markt is, en de prijs bij de FM kan hoger zijn dan elders. Je kunt het er ook makkelijk zelf wat later opzetten.

Als je echter (voorlopig) gaat voor een eenvoudig tellertje kun je dit meenemen in de totaalprijs van de fiets als je de deal maakt bij de FM.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 jul 2015 16:33

@Spaceship Je komt hier regelmatig mensen "rechtzetten" op jouw manier. Je voelt jezelf nogal verheven boven de middelmaat. We zijn niet allemaal zo slim als dat jij denkt dat je bent.

Rvddijk
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 23 jul 2013 16:39

Rvddijk 15 jul 2015 16:44

Jans schreef:@Spaceship Je komt hier regelmatig mensen "rechtzetten" op jouw manier. Je voelt jezelf nogal verheven boven de middelmaat. We zijn niet allemaal zo slim als dat jij denkt dat je bent.
+1
Trek Domane 4.3 Disc 2015

Gebruikersavatar
Spaceship
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 jan 2015 11:52

Gebruikersavatar Spaceship 15 jul 2015 18:07

Mensen zoals jullie gaan gewoon met de vragen mee zoals die hier van de TS en houden hem liever onwetend. Houden hem af van een systeem om succesvoller de dingen te doen. Ik pak dat anders aan.

Ik voel me niet verheven boven andere mensen ik deel mijn kennis en inzicht zodat anderen daar van kunnen profiteren.

En nu graag ontopic blijven
Voor andere dingen kun je pben.
Laatst gewijzigd door Spaceship op 15 jul 2015 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.

lolis205
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jul 2015 09:39

lolis205 15 jul 2015 18:42

Sha Kokken schreef: Een vriend van me zweert daarnaast bij mueslirepen en isostar, ik voel me prima bij roosvicee en een plak ontbijtkoek of een banaan.
Ik heb me zelf al een tijdje geleden verdiept in sportvoeding, dus daar ga ik wel uit komen.

Maar top, bedankt allemaal voor de tips,

ik ga dan voor de simpele km teller, en het belletje.

Eenieder bedankt!

Birota
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 06 jan 2015 19:43

Birota 15 jul 2015 21:42

Denk ook aan een zadeltasje oid met een binnenbandje en multitool.

Plaats reactie