Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe fiets, budget 1500-2000euro

rob86
Forum-lid
Berichten: 418
Lid geworden op: 15 mei 2011 16:48

rob86 04 feb 2012 10:25

Hi,

Ik ben op zoek naar een nieuwe racefiets om mijn huidige 2dehands fiets te vervangen. Hierbij heb ik volgende gegevens en criteria:
-Lichaam: lengte 175cm, gewicht 72kg
-Budget:1500-2000euro
-Doel: 200-300km/week en toerritten in het weekend zoals RVV
-Carbon of aluminium geen voorkeur. Koop ik bij dit budget niet beter een goede alu dan een instap carbon?
-Groep bij voorkeur campagnolo of SRAM, niet omdat ik shimano niet goed vind maar hun crankstellen vind ik niet mooi.
-Fiets online kopen is ook geen probleem, ik hoef de garantie van de FM niet(sleutel graag zelf)

Momenteel gaat mijn voorkeur naar de Canyon Ultimate AL 9.0SL(SRAM force & Mavic Ksyrium Elite). Dit kader is sinds 2012 vernieuwd en zou nog stijver moeten zijn dan het vorige, dat al zeer stijf was volgens tests. Kabels zijn geïntegreerd in het frame wat erg mooi is. Gewicht zou 7.1kg bedragen wat evenveel is dan de veel duurdere Canyon CF carbon. Ik vraag me dan af welk voordeel die veel duurdere carbon nog heeft? Verder stel ik me vragen bij de Mavic velgen. Ik lees er op dit forum niet altijd goede commentaren over.

Ook de Trek 2.5 vind ik een interessante fiets omdat ik goede ervaringen heb met de 2.3 2010 van mijn vader. Prima fiets en lekker stijf frame. Spijtig genoeg zit hier een shimano ultegra groep op die ik minder mooi vind dan de SRAM op de canyon.

Welke fietsen zouden nog in aanmerking kunnen komen gegeven mijn vereisten?

Bedankt alvast voor de reacties!

Vriendelijke groeten

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 04 feb 2012 14:16

Binnen jouw budget zijn er onnoemelijk veel degelijke en mooie fietsen te koop.
Koop vooral een fiets die je "past".

Kijk eens rond in het "fietsen" topic, daar is van elk merk/type wel iets geschreven.

Kuota, Wilier, Bianchi, Museeuw, Scott, Cannondale, .................hebben allemaal fietsen binnen jouw budget.

Succes en hou ons op de hoogte.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 04 feb 2012 15:25

Deze maand zit er bij de ´Fiets´ een koopgids met heel veel informatie over o.a. fietsen van verschillende merken, misschien kun je die er ook eens op naslaan.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

r.storm6
Forum-lid
Berichten: 181
Lid geworden op: 31 jul 2010 19:45

r.storm6 04 feb 2012 16:20

ik rij nu zo'n 6a7duizend km met de ksyrium elite en tot nu toe geen problemen mee, bevalt goed.
Wat fiets berteft is er zeer veel keus.

rob86
Forum-lid
Berichten: 418
Lid geworden op: 15 mei 2011 16:48

rob86 05 feb 2012 12:51

-Kuota valt af, de Korsa lijkt met te basis, en het volgende model Kharma is te duur.
-Willier: Izoard XP is een mooie bike, hoewel de kleurstelling redelijk flashy is en me minder aanspreekt is hij ook nog eens vrij duur en enkel met shimano leverbaar. Voor zon dure bike zitten er ook niet bepaald topwielen onder(shimano RS30)
-Cannondale CAAD10, mooie bike maar enkel shimano groep erop. En voor dezelfde prijs als canyon zitten hier maar shimano RS10 wielen op...vergeleken met Mavic Ksyrium Elite bij Canyon die 3 maal zo duur zijn.

Ik zoek nog even verder, maar voorlopig gaat mijn keuze naar de Canyon. Cleane look, super afgewerkt; superstijf kader, SRAM Force. Volgens mij ga ik dat moeilijk ergens anders vinden voor die prijs.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 05 feb 2012 14:01

Je moet niet altijd uitgaan van de aanbevolen verkoopprijzen

Een Kuota Kharma met Campa Centaur voor ongeveer 1800 Euro bij van Eyck in Aalst.

Succes met de aankoop, welke het uiteindelijk ook zal worden.
Waak er wel over dat je een fiets koopt die je past.
I know myself like no one else
Nothing to defend

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 05 feb 2012 14:10

Waarom geen Rose?
Kan je zelf nog wat configureren.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 05 feb 2012 21:14

Je kan op twee manieren een fiets kopen. Met verstand en op basis van emotie. Ik heb in het verleden op beide manieren fietsen gekocht. Uiteindelijk is in m ijn ogen emotie de beste manier. Upgraden kan altijd nog, maar een frame is vaak blijvend en de basis van je fiets. Er is zo veel moois te koop voor 2000 euro. Helaas dan wel vaak bezuinigd op de wielset en de crank. Een goede wielset kan een wereld van verschil zijn qua looks, beleving en rijgedrag.
Voor 2000 euro kan je force, ultegra en centaur afmontage kopen. Vaak meer keus in ultegra als je een complete fiets koopt. Mijn advies. Ga veel kijken in winkels en voel wat je mooi vindt. Heb je iets met een merk, kleur, model, land van herkomst, afmontage? Zo ja; dan is dat een goed uitgangspunt. Succes!
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

rob86
Forum-lid
Berichten: 418
Lid geworden op: 15 mei 2011 16:48

rob86 08 feb 2012 18:30

Bedankt alvast iedereen voor de reacties.

Voorlopig twijfel ik tussen:
-Canyon Ultimate AL 9.0SL(Alu frame, Mavic ksyrium elite, SRAM Force), 1899EUR
-Canyon Ultimate CF 8.0(carbon frame, Mavic ksyrium equipe, Campa Athena), 1999EUR
-Cannondale Supersix(carbon frame, Shimano R501A, SRAM apex), 2099EUR

Cannondale is misschien wel de mooiste en volgens mij een superframe. Maar de afmontage laat toch te wensen over...dat ze voor zulk een bedrag zulk een zware en goedkope velgen durven te monteren is toch raar.

Dit weekend eens een aantal winkels afgaan en kijken of ik ergens een mooie korting kan krijgen.

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 08 feb 2012 18:53

'k heb net een supersix aangeschaft.. die zou ik doen :P
:winkthumb:

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 08 feb 2012 19:04

Het verschil Force/Athena of Apex is er ook wel 1 om over na te denken.

Of eigenlijk niet.
Als ik je lijstje van de drie fietsen hierboven zie, zou er bij mij een enorm dikke streep door de Supersix gaan.
FacebookS3RSSite

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 08 feb 2012 19:07

vanwege de afmontage of....?
:winkthumb:

Plaats reactie