Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Alp d'Huez

criemie
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2011 12:19

criemie 11 sep 2011 12:31

Hoi, ik ben een man van 52 jaar, weeg zo'n 80 kilo en wil volgend jaar de alp d'Huez op fiesten. Ik heb nu een oude Gary Fisher mountainbike maar wil volgend jaar via het fietsplan een racefiets aanschaffen met 3 voorbladen anders vrees ik de bult niet op te komen met mijn grote mond. Wél ben ik van plan wekelijks te trainen maar dat zullen rondjes worden van max 50 km denk ik. Mijn budget (fietsplan) is dus niet zo groot, wat voor racefiets adviseren jullie mij en evt.welke dealer in de buurt van Apeldoorn?
Chris

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 11 sep 2011 12:34

Stappenbelt niet goedkoop maar wel goed, Van de Put in Heerde heeft een leuke fiets in de aanbieding en geeft een eerlijk advies en ja er zijn er genoeg in de omgeving gewoon binnenstappen en zelf ervaren.
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8452
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 11 sep 2011 14:46

criemie schreef:Hoi, ik ben een man van 52 jaar, weeg zo'n 80 kilo en wil volgend jaar de alp d'Huez op fiesten. Ik heb nu een oude Gary Fisher mountainbike maar wil volgend jaar via het fietsplan een racefiets aanschaffen met 3 voorbladen anders vrees ik de bult niet op te komen met mijn grote mond. Wél ben ik van plan wekelijks te trainen maar dat zullen rondjes worden van max 50 km denk ik. Mijn budget (fietsplan) is dus niet zo groot, wat voor racefiets adviseren jullie mij en evt.welke dealer in de buurt van Apeldoorn?
Chris
De bult opkomen heeft nix met 3 bladen te maken en ook niet met een grote mond, maar met andere factoren,met een compact kom je ook omhoog.
zie deze link aardige bike voor het geld.

http://www.mantel-tweewielers.nl/produc ... _2011.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
gtr
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mei 2011 17:19

Gebruikersavatar gtr 12 sep 2011 09:38

De man zegt zelf dat hij een beginnend fietser is,daarom zou ik hem aanraden om een triple te nemen in plaats van een compact,wel handig voor die bergjes toch.
En een winkel kan ik je niet aanbevelen want ik woon zelf niet bij omgeving Apeldoorn.
Wel kan je een fijne fiets aanbevelen de TREK 1.2,niet duur maar wel degelijke fiets,ben ik zelf ook mee begonnen.
Succes!
Niet zeuren,maar gewoon doortrappen!!

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8452
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 12 sep 2011 13:36

gtr schreef:De man zegt zelf dat hij een beginnend fietser is,daarom zou ik hem aanraden om een triple te nemen in plaats van een compact,wel handig voor die bergjes toch.
En een winkel kan ik je niet aanbevelen want ik woon zelf niet bij omgeving Apeldoorn.
Wel kan je een fijne fiets aanbevelen de TREK 1.2,niet duur maar wel degelijke fiets,ben ik zelf ook mee begonnen.
Succes!
Ik rij met een compact campa chorus cassette met een 29 als lichste verzet dan draai je nog maar 8 km/u idd met een triple heb je dat bereik ook.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 sep 2011 15:01

Met een triple heb je een groter bereik, want je kan met een triple 30-29 schakelen... Dat scheelt nog een keer 10%.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 12 sep 2011 15:11

Altijd met een triple gaan. Zelfs niet denken aan een compact. 30x28 minimum, zo mogelijk een 29 nemen.
Twitter: @rbruijns

mj
Forum-lid
Berichten: 295
Lid geworden op: 08 aug 2007 14:22

mj 12 sep 2011 15:13

Wat een onzin, als zijn conditie een beetje redelijk is tegen die tijd en hij heeft een beetje kracht kom je gemakkelijk tegen de alpe d'huez op met 34 x 27 ofzo.

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 12 sep 2011 15:21

mj schreef:Wat een onzin, als zijn conditie een beetje redelijk is tegen die tijd en hij heeft een beetje kracht kom je gemakkelijk tegen de alpe d'huez op met 34 x 27 ofzo.
Met 34x27 zal hij wel boven komen maar de vraag is altijd hoe. Met een triple heb je simpelweg meer over. Het is en blijft 12 of 13 kilometer klimmen waarbij er teveel mensen stuk gaan de eerste 5-6 bochten doordat ze daar veel te zwaar tegenaan (moeten) rijden. Zeker als je niet weet of je kunt klimmen of niet de macht hebt om te blijven draaien is een 30x28 in mijn ogen een absolute must
Twitter: @rbruijns

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 12 sep 2011 18:10

Ik heb als 48-jarige, 1.81 meter hoge en 89 Kg zware toerist, dit jaar voor het eerst serieus kilometers gemaakt, circa 4500km. In augustus voor het eerst 2x een berg beklommen (Alpe d'Huez), en afgelopen weekend de Mont Ventoux (1x vanuit Sault, 1x uit Bedoin).
Daarnaast ga ik in het najaar de oude triple-groep van mijn fiets vervangen. De beklimmingen van afgelopen weekend zouden voor mij bepalen of de nieuwe groep een triple of compact gaat worden.....
Mijn beslissing is dat ik nooit meer zonder triple wil! En dat zou ik de TS ook adviseren. De triple biedt je, als het echt zwaar wordt, de kans om wat langer soepel en op een redelijke cadans te blijven klimmen. En ik was er "op de flanken van de Ventoux" heel blij mee!

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8452
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 12 sep 2011 18:34

Uiteraard ieder zijn eigen mening,maar wat is je snelheid nog klein voor groot achter met een trippel? 4 a5 km per uur?
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 12 sep 2011 18:52

nijkie schreef:Uiteraard ieder zijn eigen mening,maar wat is je snelheid nog klein voor groot achter met een trippel? 4 a5 km per uur?
Hangt er vanaf hoe snel je trapt... Met 30/29 rij je met 80 omwentelingen 10 km/h, bij 60 onwentelingen rond de 8. Voor veel mensen is dat al best snel als het echt steil wordt...

Plaats reactie