Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

AVR Wielersport (aka: Italian bikes): Oplichter

fiets381
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:32

fiets381 02 feb 2009 19:01

pinaman schreef: Door niet via Veltec in te kopen scheelt 15 % kosten. Neem daarbij de enorme marges van 25 % die de "vakhandel" er bovenop drukt en zie het verschil.


Marges van 25% is echt niet veel hoor. Ga maar na wat voor kosten er allemaal betaald moeten worden. ga maar eens in andere branches kijken daar wordt echt met veel hogere marges gewerkt!

Een FM /webshop mag toch ook nog wat verdienen of zie ik het fout?

ps. Hoe kom je aan die 25%?

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 02 feb 2009 19:08

ik wilde mijn slc-sl toen kopen bij mij vriend Tom Schouten
maar hij kon er niet aan komen via veltec,
nu is Tom geen cervelo dealer, toen heeft hij het voor mij via Piet de Wit in Wormerveer (dacht ik ) moeten regelen voor mij die wel dealer is,
ik wil maar zegen dat veltec niet iedereen een cervelo toe stuurt (een jaar geleden in ieder geval nog niet )
nu is de Vos geen geregistreerde cervelo dealer maar krijg ze wel,
dit stinkt naar misdaad of er wordt onder de tafel betaalt ;)
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 02 feb 2009 19:26

Het is gewoon de macht van het geld

pinaman
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 03 aug 2008 14:21

pinaman 02 feb 2009 19:27

fiets381 schreef:
pinaman schreef: Door niet via Veltec in te kopen scheelt 15 % kosten. Neem daarbij de enorme marges van 25 % die de "vakhandel" er bovenop drukt en zie het verschil.


Marges van 25% is echt niet veel hoor. Ga maar na wat voor kosten er allemaal betaald moeten worden. ga maar eens in andere branches kijken daar wordt echt met veel hogere marges gewerkt!

Een FM /webshop mag toch ook nog wat verdienen of zie ik het fout?

ps. Hoe kom je aan die 25%?


Als je kwaliteit krijgt is 25 % misschien niet veel. Anderzijds 1.000 euro op een fiets van 4.750 euro vind ik behoorlijk veel. Zeker als je dan ook niet kan inruilen (wordt je verwezen naar MP).

Die 25 % is aan de lage kant en is mij verteld door iemand uit de branche zelf. Ik vroeg hem hoe het mogelijk is dat bijv. in Duitsland de prijzen veelal een stuk lager liggen (ook de niet-duitse merken). Hierop kreeg ik een toelichting over de handel in NL en daarbuiten. Logisch dat de prijsvechters werken via rechtstreekse of parallel import.

devoorzitter
Forum-lid
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 nov 2008 14:24

devoorzitter 02 feb 2009 19:40

wat is nou eigenlijk het probleem? niemand is toch verplicht zijn fiets bij Vos te kopen?
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 02 feb 2009 19:50

adroit schreef:Het is gewoon de macht van het geld


ja zoon vermoede had ik al,

het zijn Italiaanse praktijken hier in het kikker landje :D
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

devoorzitter
Forum-lid
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 nov 2008 14:24

devoorzitter 02 feb 2009 19:51

welnee: dat is gewoon handelsgeest, zeg maar: de VOC-mentaliteit
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL

perik
Forum-lid
Berichten: 2998
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 02 feb 2009 19:54

devoorzitter schreef:wat is nou eigenlijk het probleem? niemand is toch verplicht zijn fiets bij Vos te kopen?


Nee, dat is inderdaad niemand verplicht. Aan de andere kant is iedereen die wat euros in zijn zak probeert te houden ook niet verplicht bij een kleine dure FM te kopen. Iedereen blij dus!
Overigens snap ik niet zo goed dat ons hier wordt voorgespiegeld dat je in allerlei problemen terecht gaat komen als je je Cervelo bij Vos zou kopen. GastheerG gaf al aan dat je voor garantie bij de winkelier zelf terecht kunt, en niet bij een importeur. Kwestie van bangmakerij door de fietsenmakers op dit forum, dunkt me!

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 02 feb 2009 19:57

Dit was het topic over AVR???

Of over Vos?
Niets is wat het lijkt..

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 02 feb 2009 20:03

Volgens mij ging /gaat het over AVR
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 02 feb 2009 20:30

pinaman schreef:
SpEric schreef: Hij staat er niet als dealer op, van geen van de merken overigens èn, als je bij Cervélo niet als dealer bekend staat, krijg je geen garantie. Hij is geen Cervélo dealer, niet van veltec en niet bij Cervélo.. dus mocht er wat zijn met je fiets, dan heb je toch een probleem..


Dit is dus niet waar. Ik heb hierover contact gehad met Veltec. Cervelo geeft levenslange garantie op het frame bij de eerste eigenaar. Als er iets is met het frame, moet in principe iedere dealer je helpen. Mocht de dealer je niet willen helpen, dan kun je rechtstreeks met Veltec contact opnemen. Je registreert je frame toch ook via de site van Cervelo. Veltec heeft dit verhaal bevestigd.


In de voorwaarden van Cervélo staat juist dat je bij een geregistreerde dealer je frame/ fiets moet hebben gekocht.
Staat in de voorwaarden en op de site...

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 02 feb 2009 20:33

maar heb je daar wat mee te maken als consument? De dealer is toch verplicht om de garantie te geven?

@ de mods, zouden jullie het laatste deel van de discussie in een nieuw draadje willen zetten? Dank!

Plaats reactie