Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Mores op de mountainbike(?)

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4370
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 11 feb 2017 09:15

Blijft alleen nog het probleem met de wegrenners over die de techniek niet beheersen. Die maken het wel lastig. Is ook al eerder aangekaart, maar die rijden dus op de single tracks waar niet ingehaald kan worden als een oude krant, maar zo gouw het pad breed wordt geven ze zoveel gas dat je er niet meer langs kan. Of zelfs nog andersom, de brede stroken zijn voor mij een beetje bijkomen, en ga ik zeker niet hard. Dan heb je dus van die rijders die je daar inhalen en dan vlak voor je neus de single track induiken om daar als een krant te rijden.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37775
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 feb 2017 09:51

Ik schreef toch al eerder: beste tijd om te biken is vanaf medio maart tot oktober ;-)
Less is bore

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 11 feb 2017 10:21

Idd, mooi droog, lekker weer en het bos is mooi groen!
Maak joe woar

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 11 feb 2017 11:47

En in de winter mooi wit en in de herfst mooi goud. Conclusie: MTB is voor alle seizoenen :-)

(Iemand uit de omgeving Utrechtse Heuvelrug hier die iets weet over de hoeveelheid sneeuw daar? Wil morgenvroeg die kant op, maar als er nu veel sneeuw valt en morgen dooi, dan zie ik daarvan af)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37775
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 feb 2017 11:58

Gezien buienradar ligt daar wel een leuk laagje sneeuw.
Less is bore

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 11 feb 2017 12:01

In Hilversum ligt een cm of 4. De bui liep over de hele heuvelrug. Ga er maar vanuit dat daar ook 4 cm ligt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 11 feb 2017 14:58

senior schreef:Ik heb geen MTB maar bij het schaatsen is het zo dat de achteropkomende rijder verantwoordelijk is voor het passeren. Het enige wat een langzamere rijder hoeft te doen is iets aan de kant te gaan bij de kreet "hoog" als dat mogelijk is. Dit omdat de achterste rijder meer overzicht heeft. Het lijkt mij dat dat ook geldt bij fietsen in terrein. En een single track lijkt me al helemaal geen plek om er als achterop komende rijder toch langs te willen.
Dat geldt bij skieën ook, maar op een van andere manier snappen mtb-ers dit deel van het verhaal niet. Die snappen niet dat de voorste geen spiegel heeft en gewoon vooruitkijkt.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37775
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 feb 2017 16:12

Lol, ik snap het donders goed! Maar ik zie ook heel goed het verschil tussen onkunde en onwil. Bij onkunde heb ik (je gelooft het niet ;-) ) engelengeduld. Bij onwil smelt dat geduld als sneeuw in de sahara.
Less is bore

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 11 feb 2017 22:12

scottwilko schreef:Blijft alleen nog het probleem met de wegrenners over die de techniek niet beheersen. Die maken het wel lastig. Is ook al eerder aangekaart, maar die rijden dus op de single tracks waar niet ingehaald kan worden als een oude krant, maar zo gouw het pad breed wordt geven ze zoveel gas dat je er niet meer langs kan. Of zelfs nog andersom, de brede stroken zijn voor mij een beetje bijkomen, en ga ik zeker niet hard. Dan heb je dus van die rijders die je daar inhalen en dan vlak voor je neus de single track induiken om daar als een krant te rijden.
Ik zie hier een ander probleem. Stugge mtb'ers die geen conditie hebben en het liefst naar beneden fietsen en wanneer t omhoog gaat is t teveel. :lol:

De condities vandaag op de heuvelrug. Prima te doen in de verse sneeuw deze ochtend. In de middag is al deze sneeuw echter gesmolten. En nu valt er weer nieuwe sneeuw. Waarschijnlijk is het in morgenochtend nog allemaal bevroren en goed te doen. Daarna veranderd het in de middag in een modderbende. Sowieso vandaag veel voorzichtige mensen, niet iedereen durft even hard in de sneeuw. Leven en laten leven en rustig passeren. Dat kan zodra ze een fout maken en compleet van t parcours af glibberen omdat de banden veel te hard staan. :lol:
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 12 feb 2017 10:48

Maar omlaag is juist leuk. Mountainbiken is niet bij uitstek een sport waar het alleen maar gaat om hard naar boven fietsen.
Maak joe woar

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 12 feb 2017 14:02

Vanmorgen op het laatste moment toch maar weer naar Schoorl i.p.v. naar de Heuvelrug. De sfeer op het parkoers was goed. Waarschijnlijk werd iedereen blij van een mooi pak sneeuw. Snelle en langzame rijders hadden door dat passeren nog iets lastiger was geworden en er werd rustig gewacht en ruimte gemaakt waar het kon. Er werd gegroet, en zelfs de boswielrenner kende zijn beperkingen bergaf en ging maar lopen, en deed een stapje opzij om niet het pad te blokkeren.
Nu moet iedereen nog ff doorkrijgen dat die achterrem best losgelaten mag worden. Ten tijde van ronde 3 was het parkoers één grote ijsplaat aan het worden door slippende achterbanden.
Al met al lekker gefietst in een ontspannende omgeving!
Afbeelding
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37775
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 feb 2017 14:19

Gaaf!!
Less is bore

Plaats reactie