Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Nieuwe Mountainbike

ridleyrijder
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30

ridleyrijder 18 jun 2005 16:37

Iedereen bedankt voor de tips!
Ik heb beslist welke het zal worden en het zal de Cube LTD1 worden. Vrijdag zal ik hem mss al gaan bestellen. Ik kan al niet meer wachten tot het winter word!
Excuse me while I kiss the sky

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 18 jun 2005 20:10

Quote: Origineel geplaatst door Ridley rijder op 04 Juni 2005
Hallo, Ik ben op zoek naar een nieuwe mountainbike. De prijs zou tussen de 850 en 1000 euro moeten zijn. Heeft hier iemend tips? De Scott Scale60 lijkt mij en goede keuze. Hij kost bij de lokale FM 870 euro. Met XT achterderailleur, de rest is Deore en de voorvork is de Manitou Axel met lockout. Graag jullie mening hierover en eventueel nog andere interessante fietsen. Dank bij voorbaat.



Ik weet niet zo heel veel over mountainbikes, maar ik kocht me in november eentje, een Trek 6500 (die toen toch bij mijn fietsenboer stond, dus ik kon hem direct meenemen). Fiets zit identiek in dezelfde prijsklasse als die Scott daar, en had ook een XT achterderailleur, rest Deore en een Manitou Axel voorvork.

Het ding heeft ondertussen al 1500km en enkel de achterderailleur moeten vervangen omdat ik er keihard op gevallen ben deze winter (volledig scheef, kan gebeuren dus). Tevreden over voor de rest.

Die voorvork is echt wel goed, al kan je hem nooit volledig uitzetten. Dat is met alle voorvorken met lockout (zelfs de duurste, type RoxShock SID): ze hebben altijd nog wel een beetje veerweg. Maar zo'n duurder model zal je harder kunnen uitzetten dan die Axel.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ilgrasso
Forum-lid
Berichten: 2152
Lid geworden op: 02 mei 2005 15:09

ilgrasso 22 jun 2005 00:31

Ik rijd zelf met een Cannondale Headshok en die kun je ECHT uitzetten hoor
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

marcusmark
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 apr 2005 18:04

marcusmark 23 jun 2005 10:29

jo man
marcus rijd op stumjuper ,met fox vork(f80) me ophaning shimano xt,stx
ik heb deze bike van de winter gekocht(lekker gunstig voor de prijs)
we iets duuder dan je budget maar helemaal top fiets, me vork voldoet aan alle eigenschappen die ik hier in de duinen nodig hebt(jheb em trouwens nooit op loc staan me vork.)(fietspaden in ned.erg slecht dus lekker die vering.)heb er 1500 euro voor neergelegd maar dan heb je ook wel wat.
greetz marcusman

ridleyrijder
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30

ridleyrijder 27 jun 2005 21:19

ben weer aan het twijfelen gegaan. Decatlon heeft ook wel wat mooie mountainbikes en de specialized rockhopper is ook zeer mooi! Hmmmmm!
Excuse me while I kiss the sky

ridleyrijder
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30

ridleyrijder 29 jun 2005 23:13

Er zijn nog wat kanshebbers bijgekomen. Gary fischer tessjara of zoiets, Giant XTC3, B1 Mason. De andere waren Cube LTD 1, Scott scale 60, Specialized rockhopper. Welke zouden jullie kiezen uit het lijstje van deze mountainbikes met uitzondering van de Cube?
P.s. Kan hier iemand een lijst geven met verkopers van Cube in België?? Ik vind die namelijk nergens en de enige verkoper is toch al een heel eind van de deur. Daardoor zijn de ander mtb's erbijgekomen.
Excuse me while I kiss the sky

silvan
Forum-lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 29 mei 2005 18:28

silvan 29 jun 2005 23:41

GIANT XTC-3
Ik heb zelf een XTC-2 maar een maat van me heeft de 3. Mooie fiets, alleen de kleuren van dit jaar bevallen me niet zo. Wel absoluut voor de uitvoering met schijfremmen gaan. Die is net zo duur en licht, maar wel stukken duurzamer. Die Giant mph 3 schijfremmen zijn echt top.
Ook mooi naar mijn mening, de houding op die van de XTC. Je zit meteen goed sportief, maar niet extreem voorover.  Misschien is dit bij andere merken ook zo, maar daar heb ik geen ervaring mee.

ridleyrijder
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30

ridleyrijder 02 jul 2005 23:17

Kben vandenamiddag naar de Cube en de Specialized gaan kijken. Allebij zéér mooi, maar de cube is toch wel 'af' vind ik. De FM zij overigens dat de levertijd slechts 4 dagen is als ze de fiets in stock staan hebben. Hij weet niet hoelang het duurt als ze hem niet staan hebben. Kan het zijn dat je maar 4 dagen moet wachten? Ik hoor toch altijd dat er en wachttijd van 5-6 weken is.
Excuse me while I kiss the sky

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 02 jul 2005 23:54

Als ie echt op voorraad is, dan is 4 dagen een reële levertijd.
Qua prijs/kwaliteit zullen de Cube TLD1 (849 euro) en Specialized Rockhopper (780 euro) elkaar niet veel ontlopen. De cube heeft een minder frame maar betere remmen. De Specialized heeft een mooier frame.
Een Rockhopper Comp (900 euro adviesverkoop) is ook wel een leuke optie!

ridleyrijder
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30

ridleyrijder 05 jul 2005 21:17

Die splice vork die op de rockhopper zit, is die gelijkwaardig met de axel of is hij beter?
Excuse me while I kiss the sky

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 05 jul 2005 21:23

Quoten: Origineel geplaatst door Ridley rijder op 05 Juli 2005

Die splice vork die op de rockhopper zit, is die gelijkwaardig met de axel of is hij beter?

Op de ene rockhopper zit een axel, op de ander een splice, zit volgens mij niet zo gek veel verschil tussen...

ridleyrijder
Forum-lid
Berichten: 803
Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30

ridleyrijder 15 jul 2005 21:47

En de keuze is definitief gevallen op de cube. Ik zal hem eind juli gaan bestellen denk ik. ik plaats dan wel een fototje als ik hem heb!
Ik zal van t'weekend een koersfiets aanschaffen. Het gaat hier over een Freddie Maartens in de teamkleuren van Flandria Hij is van 1976 en zal mij 7 euro kosten! Dus dacht ik zo bij mezelf, dit kan ik niet laten staan!
Excuse me while I kiss the sky

Plaats reactie