Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Mountainbikers in Amsterdam

flyingdutchman9
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jul 2005 01:31

flyingdutchman9 10 jul 2005 02:28

Hallo allemaal,
Na twee jaar een beetje uit te dokteren of ik mountianbiken nu echt te gek vind, of wel leuk voor af en toe, ben ik er uit dat ik eigenlijk ieder weekend flink de benen op de trappers wil duwen.
Ik ben net terug uit de "morvan" een heuvelachtige streek in frankrijk waar 1600km aan routes ligt. Ik heb de adrenaline weer stevig door het lichaam laten pompen!
Eenmaal terug in nederland kreeg ik weer een fiets dipje. Ik woon in Amsterdam. Heerlijk, maar voor mountainbiken niet ideaal. Ik heb altijd weer en push nodig om de boel in de auto te trappen en een route op te zoeken. Van mijn vrienden zijn er genoeg die mountainbiken leuk lijkt, maar 500 euries neertellen voor een tweedehandsje zien ze niet zitten. Alleen op pad dus maar. Ik heb op internet zitten zoeken naar mensen/clubs/groepjes in Amsterdam die regelmatig gaan mountianbiken. Ik kon niks vinden. Zijn die er? ben jij degene die ook zoiets zoekt? Laten we contact zoeken dan!
Wat ik zoek is eigenlijk een paar mensen die houden van cross country of routes van zo'n 30 t/m 80km. Beetje trainen/fit blijven (1 a 2x in de week) op de weg of op het trainingsrondje in spaarnwoude op de vroege avond. Verder hou ik er van om af en toe eens een weekendje weg te pakken naar de ardennen ofzo. Lekker biken, gezellig eten, biertje, camperen en dan weer terug.
Mijn mountainbike geschiedenis:(mocht je geprikkeld willen worden om te beginnen!)
Twee jaar geleden had ik mijn eigen meubelmakerijtje. Ik werkte 60 uurtjes in de week en zat bijna altijd binnen in mijn werkplaats. Knettergek werdt ik ervan. Na een jaar mooie dingen gemaakt te hebben maar zelf in de kreukels te liggen besloot ik er mee te kappen. Ik vluchte weg uit Amsterdam naar een vriend van me, die tuinman is in engeland. Ik kon bij hem op adem komen en werkte hele dagen buiten. Ik merkte al snel dat ik liever een hele dag in de regen aan het ploeteren was dan een dag in een werkplaats zonder daglicht. Hij was redelijk fanatiek mountainbiker en heeft me met een paar vrienden van hem mee gesleurd naar Wales. Hij had een extra fiets (Stumpjumper, toppie afgemonteerd) die ik kon lenen om het eens te "proberen". Vervolgens sleurde die gasten me mee naar een van de heftigste routes die ik tot nu toe heb gereden in mijn leven: the wall in Afan Argoed. (google of MTB-wales.co.uk) Dat is een route met een hele dikke vette klim en een adembenemende downhill over alleen maar single track geschikt voor getrainde/ervaren bikers. Mijn hartje gierde en de adrenaline spoot uit de oren. Geheel in trans volgde ik die gasten en liet de remen los. Een downhill over een single track die langs een kale berg wand slingerde met haarspeltbochten, boomstronken en los liggende brokken steen. Eenmaal beneden was ik verkocht. Afgebeuld, maar barstensvol energie. Na een maand besloot ik terug naar ons kikkerlandje. Hij wilde mij betalen voor het werk of ik mocht de fiets meenemen. Ik deed het laatste. In nederland begon ik met wat routes te rijden. Vooral de 4 routes in brabant (omgeving eersel/bergijk) reed ik regelmatig omdat mijn ouders daarin de buurt wonen. Langzaam maar zeker ging iedere vakantie de fiets mee en nu worden vakanties gepland om te fietsen. Het huisje van mijn familie in de Morvan werd nu een perfecte uitval basis voor een wat langere mountainbike vakantie. En ook een bezoek aan mijn engelse vrienden werd besteed aan een paar dagen mountainbiken in de Peak District.
Amsterdam, Jannes van Lenteren, 25 jaar

marcusmark
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 apr 2005 18:04

marcusmark 12 jul 2005 10:21

jo hihihih leuk verhaal
Ik ben mark en woon in haarlem.en rijd op stumjumper.ik ben al een tijd op zoek naar een groepje in de buurt om te biken.spaarnwoude is natuurlijk voor mij plek nummer 1 vanwege dat het in de buurt is.en natuurlijk de duinen niet te vergeten.mischien ideetje om een keer in spaarnwoude af te spreken.en kijke of we elkaar liggen.
 
 
mark van der sluijs 32 jaar gemiddelde conditie

Plaats reactie