Situatie: nieuwe KICKR Core, te gebruiken voor mijn racefiets (11-28) en die van mijn vriendin (11-32 of 34, even niet zeker). Op de KICKR heb ik een ongebruikte 11-28-cassette gezet. Allebei 11s, frames met velgremmen, heb bij beide fietsen de as op 130mm. Ik heb geen spacer gebruikt bij het installeren van de cassette op de KICKR. Kettingen van beide fietsen zijn niet nieuw maar minder dan 0,5 slijtage, gemeten met kettingtool.
Mijn fiets is niet geruisloos maar oké op de KICKR. Als ik de fiets van mijn vriendin erop zet is het net of er kiezels tussen de ketting zitten... Knarsen tot en met (oké die kiezels zijn wat overdreven maar toch ). Kijk ik naar de drivetrain dan lijkt het of de ketting wat naar links en rechts beweegt tijdens het trappen.
Wat doe ik fout? Is het een kwestie van de derailleur stellen of zit het 'm in de as op de KICKR of...?
KICKR Core: herrie drivetrain na installatie
Geen spacer? Klopt dat wel?
Volgens Wahoo wel:
https://eu.wahoofitness.com/instructions/kickrcoreIf installing anything other than an 11-speed cassette, first install the 1.8mm spacer included with the KICKR CORE. 11 speed cassettes do not require the 1.8mm spacer.
Niet echt. Het lijkt het ergst te zijn op zwaardere verzetten. Dan voel je het ook echt met trappen.
Ik heb dezelfde setup. Dus 11 speed is inderdaad geen spacer.
Heb je echt de juiste adapters gebruikt?
Moet je wellicht nog je b-schroef instellen? Weet je zeker dat je nu ook met een 11-28 rijdt? Als je nu met een 12-25 rijdt, dan moet je de b-schroef iets afstellen, anders loopt de ketting inderdaad niet goed. Omdat de fiets van je vriendin een erg groot verzet heeft, moet je de b-schroef zeker even afstellen op de 11-28 cassette die op de Kickr zit (na het herlezen van je post denk ik dat hier het euvel zit btw)
Een oude ketting op een nieuwe cassette kan toch ook wel issues geven, ook als hij nog niet zo heel versleten is.
Heb je echt de juiste adapters gebruikt?
Moet je wellicht nog je b-schroef instellen? Weet je zeker dat je nu ook met een 11-28 rijdt? Als je nu met een 12-25 rijdt, dan moet je de b-schroef iets afstellen, anders loopt de ketting inderdaad niet goed. Omdat de fiets van je vriendin een erg groot verzet heeft, moet je de b-schroef zeker even afstellen op de 11-28 cassette die op de Kickr zit (na het herlezen van je post denk ik dat hier het euvel zit btw)
Een oude ketting op een nieuwe cassette kan toch ook wel issues geven, ook als hij nog niet zo heel versleten is.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
-
- Forum-lid
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05
Misschien toch de ketting vervangen van de fiets van je vriendin? Een KMC ketting vind je nu voor minder dan 25 euro. Mocht het dat toch niet zijn, monteer je de oude ketting terug en heb je vast een nieuwe op voorraad.
De ketting vervangen is een goeie, die hou ik achter de hand voor als de derailleur afstellen niet werkt.
Welke kant moet ik de b-schroef opdraaien normaliter? Ik heb beide kanten een stukje opgedraaid, toen merkte ik niet direct iets. Dus voor ik helemaal van de goede setting afdrijf is het wel goed om te weten welke kant het zou moeten zijn.
Ik dacht dat de b-schroef de afstand derailleurwieltje-cassette bepaalde. Vanuit die redenering maakt een kleinere cassette toch nooit iets uit voor hoe soepel je ketting loopt, alleen voor hoe strak je schakelt omdat je derrie te ver van je cassette afkomt? Een groot deel van de tandjes op een 11-28 zit ook op een 11-32/34, dus waarom kom je in de problemen als je op die tandjes zit?
De boel schakelt overigens wel prima, het gaat echt om de herrie / niet mooi lopen van de ketting over de tandwielen.
Welke kant moet ik de b-schroef opdraaien normaliter? Ik heb beide kanten een stukje opgedraaid, toen merkte ik niet direct iets. Dus voor ik helemaal van de goede setting afdrijf is het wel goed om te weten welke kant het zou moeten zijn.
Ik dacht dat de b-schroef de afstand derailleurwieltje-cassette bepaalde. Vanuit die redenering maakt een kleinere cassette toch nooit iets uit voor hoe soepel je ketting loopt, alleen voor hoe strak je schakelt omdat je derrie te ver van je cassette afkomt? Een groot deel van de tandjes op een 11-28 zit ook op een 11-32/34, dus waarom kom je in de problemen als je op die tandjes zit?
De boel schakelt overigens wel prima, het gaat echt om de herrie / niet mooi lopen van de ketting over de tandwielen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 06 okt 2017 12:52
Ik heb hetzelfde probleem met een 10 speed 105 groep. Wahoo kickr gekocht, fiets schoongemaakt, nieuwe cassette op de trainer (incl spacers) en nieuwe ketting op de fiets gelegd.
Op de trainer maak de fiets echt een stuk meer lawaai met trappen en schakelen.
Kan zijn dat het geluid versterkt worden binnen 4 muren, maar het is wel opvallend.
Op de trainer maak de fiets echt een stuk meer lawaai met trappen en schakelen.
Kan zijn dat het geluid versterkt worden binnen 4 muren, maar het is wel opvallend.
Ik heb net hetzelfde als Pitti met mijn 10 speed. Ook het geluid alsof er kiezeltjes tussen de ketting zitten..
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 8speed cassette 11-34. Vooralsnog geen oplossing kunnen vinden. Hier wel een spacer gebruikt, deze gaat vervangen worden want zit een slag in. Maar als jij hetzelfde probleem hebt, denk ik dat dat het ook niet gaat oplossen. Ben heel benieuwd of een nieuwe ketting werkt.