Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Goedkope direct-drive

Critic
Forum-lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 02 feb 2019 13:12

matthiav schreef: 01 feb 2019 13:10 De vraag is of de goedkoopste direct drive zoveel beter is qua signaal, vermogensmeting, reactiesnelheid etc dan een zeer deftige classic trainer zoals de kickr snap. Geluid kan ik niet vergelijken, tov mijn vroegere Tacx Flow is de Kickr Snap wel redelijk stil (zeker op binnenblad), maar ook zeker niet geluidsloos. De vermogingsmeter van de Kickr Snap vind ik niet nauwkeurig genoeg, de afwijking tov mijn powermeter is redelijk groot. Sowieso heb ik niet al te veel vertrouwen in de vermogensmeters van indoor trainers.
Ik heb nu al een tacx santori. Met bt-dongle prima mee te fietsen. Ok gewoon voor de tv losse YouTube oid kijken is geen probleem.. Rustig rijden.. D1 zeg maar.. Geen probleem. Mar maakt alleen onwijs veel lawaai als je even flink weerstand gaat verhogen, gaat sprinten, hogere snelheden gaat rijden.. Vervelende brom die al maakt dat partner de tv niet meer verstaan kan als ik fiets voor de laptop zet.
Dus bedankt voor je verhaal... Maar ik vroeg niet om een gewone trainer, ook niet om een rollerbank etc.. Ik vroeg om tips en ervaring aangaande een direct drive..

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4239
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 02 feb 2019 15:36

Heb je al eens gezocht naar een 2e hands Kickr? Die zijn technisch heel betrouwbaar, en dus wel de moeite waard.

jbams
Forum-lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 06 feb 2019 15:37

Na het lezen van vele problemen bij zowel wahoo als Tacx heb ik een elite direto gekocht. Installatie was echt super makkelijk, ik heb er vooralsnog 0 problemen mee gehad.
Ook een direct drive maakt overigens geluid, 'stil' zou ik het in ieder geval niet willen noemen. Ik zou het niet snel direct naast de slaapkamer van een (klein) kind plaatsen.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 07 feb 2019 12:00

jbams schreef: 06 feb 2019 15:37 Na het lezen van vele problemen bij zowel wahoo als Tacx heb ik een elite direto gekocht. Installatie was echt super makkelijk, ik heb er vooralsnog 0 problemen mee gehad.
Ook een direct drive maakt overigens geluid, 'stil' zou ik het in ieder geval niet willen noemen. Ik zou het niet snel direct naast de slaapkamer van een (klein) kind plaatsen.
Ik heb geen ervaringen met andere trainers, maar de dirreto is wel een super apparaat. Ik gebruik het in de winter (voor mijn doen) vrij intensief. 5-10u per week en hij heeft me nog nooit in de steek gelaten!
Ook geen spijt gehad van de aankoop.

Fietser_1971
Forum-lid
Berichten: 203
Lid geworden op: 30 aug 2015 11:47

Fietser_1971 12 feb 2019 19:09

Als stilte belangrijk is, dan is de Snap echt wel een goede keuze. Heb zelf de eerste generatie en deze hoor je echt niet. Misschien nét wat minder nauwkeurig maar dat is voor mij niet zo belangrijk.
Inderdaad de prijs is hoog maar je ziet ze ook wel op marktplaats, soms compleet met trainerwiel.
Of even wachten op een aanbieding.
Afgelopen weekend waren ze bij futurum in de aanbieding nog €100,- in prijs gedaald.

Plaats reactie