Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Smart trainer demo opstelling

arnos
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 11 mei 2007 15:20

arnos 06 mar 2018 17:40

Op mijn werk is een week gericht op meer bewegen/sporten/gezondheid. Ik wil een bijdrage leveren met een smart trainer (elite direto) om te ervaren hoe het is om op een smart trainer te fietsen. Het zou leuk zijn als collega's zich ook met elkaar kunnen meten qua tijden.

Welke software zouden jullie adviseren? Ik maak zelf het meest gebruik van sufferfest, maar dit is te ingewikkeld en te intensief schat ik in. Zwift is prima en ziet er mooi uit, maar is daarin een mogelijkheid om een klein stukje herhaaldelijk te fietsen, er zijn natuurlijk segmenten in strava op Zwift, maar het liefst zou ik een heel klein rondje (ca. 5 tot 10 minuten) steeds weer opnieuw laten fietsen. Of is er andere software die hiervoor meer geschikt is?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27575
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 mar 2018 17:50

Big Ring lijkt me erg geschikt....

arnos
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 11 mei 2007 15:20

arnos 06 mar 2018 18:39

havana schreef: 06 mar 2018 17:50 Big Ring lijkt me erg geschikt....
Ah, ik ga het eens proberen, kortste parcours is nog wel een flink stukje.

Gebruikersavatar
opafiets
Forum-lid
Berichten: 626
Lid geworden op: 13 aug 2008 00:14

Gebruikersavatar opafiets 06 mar 2018 18:59

Bij. Bigring kun je oo keen gedeelte van een parcours rijden.

( tenminste een poos geleden ging dat nog. Hoe het sinds de laatste update(s) zit weet ik even niet).
.................

Rootland
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 10 okt 2016 18:59

Rootland 06 mar 2018 20:32

Ik zou juist niet voor BigRing gaan, of in het geval je dat wel doet een zo vlak mogelijke rit. Volgens mij knappen beginners snel af als ze het ene moment zich suf kunnen trappen als de weg vlak is/afdaalt en plots geconfronteerd worden met een redelijk stijgingspercentage. Als die 'chaos' je eerste ervaring is met een indoor trainer weet ik niet hoeveel mensen je enthousiast krijgt. Mij lijkt software met een ERG modus juist geschikter. Dat lijkt het meest op de Nederlandse wegen waar men mocht fietsen ze iets lijken zullen beginnen. Je kunt bij Zwift gewoon een klein rondje selecteren (zie https://support.zwift.com/hc/en-us/arti ... =201088439 voor de lengte van rondjes en hoe deze te selecteren). Je kunt dit dan 'vrij' laten of in ERG-modus doen met een laag wattage.

Plaats reactie