Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

BigRingVR - real life video training

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 okt 2020 13:31

Fondo heeft een groot aantal .ZWO bestanden vrijgegeven die je in BigRing kunt gebruiken.

Je kan deze hier vinden

https://www.dropbox.com/s/ig9dk9gk5fqr4 ... 0.zip?dl=0

Gabrie
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 25 mei 2016 23:42

Gabrie 05 okt 2020 13:38

In Maart van dit jaar was ik nog aan het twijfelen tussen een abo op Rouvy of BigRing. Destijds was het gemis van bluetooth nog een dingetje op de Mac, maar ik heb inmiddels een ANT+ adapter dus dat gaat wel lukken.

Rouvy is $12 per maand als je voor een jaar afsluit, kan prijzen van kortere abo's niet zien.
BigRing is $10 per maand bij een maand abo.

Wat zijn momenteel nog de grootste verschillen qua software? Vind van beiden vooral het gevoel in een echte wereld te fietsen veel fijner dan Zwift.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 05 okt 2020 14:00

Bij Rouvy krijg je een gezinsabo voor dat geld. Bij elkaar dus 3 gebruikers op een account.

Ik heb gebruik gemaakt van een aanbieding van een maand geleden, van levenslang 100 dollar per jaar.

Gabrie
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 25 mei 2016 23:42

Gabrie 05 okt 2020 14:12

Philippos schreef: 05 okt 2020 14:00 Bij Rouvy krijg je een gezinsabo voor dat geld. Bij elkaar dus 3 gebruikers op een account.

Ik heb gebruik gemaakt van een aanbieding van een maand geleden, van levenslang 100 dollar per jaar.
Dat gezins abo heeft BigRing ook zag ik.

Heb jij ze nog op functionaliteit vergeleken?
Afbeelding

Maruss
Forum-lid
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 05 okt 2020 14:15

Ik heb vanaf het begin een jaar abo op BigRingVR. Toen was er een intro aanbieding en voorlopig maak ik daar nog steeds gebruik van. 'sZomers maak ik er geen gebruik van, maar het verlaagt de drempel om te gaan fietsen.
Een jaar geleden het idee om alle ritten een keer te willen rijden, maar vervolgens kwamen er zoveel nieuwe ritten bij dat ik dat maar uit mijn hoofd gezet heb. Dat is ook precies waarom ik voorlopig niet verder kijk. Nog genoeg nieuwe ritten te rijden van Hawaii tot Noorwegen, van Death Valley tot Nieuw Zeeland en dan nog eigenlijk alle bekende cols in Europa. en ik verwacht ook nog wat nieuwe ritten weer deze winterperiode.
Ook de challenges die georganiseerd worden probeer ik mee te doen.
2 jaar geleden wilde ik de cingle proberen te fietsen op BigRing nadat ik eerder dat jaar een poging in het echt gedaan had. Het weer was indoor een stuk beter (geen sneeuw), maar ik ging op ongeveer dezelfde plek helemaal kapot. Dus geeft het naar mijn gevoel een goed realistisch beeld.
Met de video's kan ik soms echt genieten van het uitzicht, hoewel ik soms weleens denk was er maar een 360 beeld opname zodat ik echt om je heen kan kijken.
Dus in mijn ogen moet Rouvy wel erg bijzonder goed zijn om enige meer prijs dan ook te rechtvaardigen.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 05 okt 2020 14:29

Niet echt de details naast elkaar gezet. Het grootste verschil voor mij is het apparaat wat ik kan gebruiken. BigRing alleen pc, Rouvy op pc/mobiel/tablet.

Verder doen ze hetzelfde. Rijden met echte video's. Events hebben beiden.

Wat ik bij Rouvy heb gezien is dat gebruikers een zelf gereden rit zelf kunnen uploaden. Met de data maakt Rouvy een rit die iedereen na kan rijden (zonder beeld). Zo heb ik eens een klim gereden in Athene vlak bij mijn oude huis. De beelden heb ik er maar zelf bij opgeroepen uit mijn eigen geheugen.
Ik weet niet of dat ook kan binnen BigRing, daar heb ik mij te weinig in verdiept.

Als je een tevreden BigRing gebruiker ben is er geen reden om over te stappen. Ze doen hetzelfde.

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 05 okt 2020 15:30

nou is mijn ervaring niet recent maar toen ik Rouvy en BigRingVR heb geprobeerd vond ik BigRingVR een realistischer fietsgevoel hebben. Gebruik BigRingVR nu 2 jaar naar volle tevredenheid.
Ik zou ze allebei proberen en beide programma's hebben een 14 daagse trial periode. Binnen 14 dagen kun je zelf ervaren wat je het prettigst vind.

Gabrie
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 25 mei 2016 23:42

Gabrie 05 okt 2020 15:41

Dank voor de reacties
Afbeelding

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5956
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 05 okt 2020 18:54

Qua software kan ik zeggen dat mijn Macbook 2012 i7 het goed doet op full HD. Wel download ik elke rit die ik plan van te voren. Ik heb een maal een vastloper gehad op een niet gedownloade route ( zie vorige pagina ) en dat was hoogst irritant.

Qua training belasting is het vergelijkbaar met mijn klimvermogen op de weg - ware het niet dat de warmte afvoer tijdens een echte rit beter is. Gisteren drijfnat van de fiets afgestapt, ondanks ventilator terwijl ik normaal nauwelijks zweet op de fiets. Ook niet in Frankrijk tijdens een beklimming bij 30+ graden.

Genieten tijdens een rit of herkenning punten zien van een rit in het echt gereden is vele malen leuker dan het "nep" beeld van Zwift. Ook klimmen die ik nog wil gaan doen kan ik zo eens bekijken. Zo deed ik vorige week een loop van de RVV met stukken die ik nog nooit had gereden.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 okt 2020 19:30

Ik vind onderaan de streep ook real live video’s denk ik leuker dan Zwift. Heeft allebei wel iets, maar het rijden door herkenbare landschappen is dan net de kers op de taart.
Less is bore

jater
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 jun 2012 21:04
Locatie: Enschede

jater 13 okt 2020 16:22

Ik denk ook dat ik BigRingVR prefereer boven de virtuele Zwift wereld .
Al wat gesnuffeld in het programma en de link van Havana gezien naar workouts.
Kan iemand deze Noob op fietstrainer gebied aangeven hoe ik deze workouts moet importeren en gebruiken in BigRingVR ?

Misschien voor iedereen gesneden koek, maar ik zie alleen maar het basisscherm met allerlei beklimmingen in alle landen.
Wil graag specifieker in de winter trainen en het voorjaar met een betere basis ingaan richting het Alpenbrevet.
Denk dat een aantal workouts daar prima voor bedoelt zijn.

Alvast dank voor de hulp.
Workswell 268 / Ultegra 8070 Di2
Velobuild VB-R-069 / Ultegra 6800
Wilier 501 - full XT

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 okt 2020 16:31

Je kwakt alle .ZWO files in de map /BigRing/Workouts

Vervolgens selecteer je een beklimming, select ride en in het volgende scherm links onder kun je nu een workout kiezen via de knop 'choose workout'.

Is de workout eerder klaar dan de col? Dan klim je verder op 0% helling, Is de col eerder klaar dan de workout? Dan maak je de workout af en blijft het beeld stilstaan aan het einde.
Bijlagen
Schermafbeelding 2020-10-13 om 16.42.05.png

Plaats reactie