Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Tapatalk werkt niet meer

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1499
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 15 mei 2017 09:59

Met de komst van de nieuwe forumsoftware hebben we besloten om Tapatalk niet meer te ondersteunen. Ik had dit graag vooraf met jullie gecommuniceerd, maar het omzetten van oud naar nieuw ging wat sneller dan verwacht.

Ik kan me goed voorstellen dat je als Tapatalk gebruiker graag met die app had willen blijven werken, toch kiezen we er voor om dit niet meer te faciliteren. Ik zal proberen uit te leggen waarom niet.

De oude forumsoftware was een ramp op smartphones, want totaal niet responsive. Daarom hebben we er een paar jaar terug voor gekozen om TT toe te staan. Dat had voor ons een aantal nadelen. We konden jullie de rest van de site niet laten zien, hadden minder mogelijkheden om onze eigen banners te tonen en hadden minder inzicht in de statistieken. Daarnaast gingen de banner-inkomsten rechtstreeks naar TT,

Daarom hebben we er bij deze nieuwe versie voor gekozen om TT uit te zetten. Je krijgt nu als gebruiker de complete site zoals wij die voor ogen hebben, op ieder device en we kunnen je de banners tonen die nodig zijn om het forum in de lucht te houden. Het werkt snel en is veel meer responsive. Ik kan me best voorstellen dat niet iedereen daar blij mee is, maar als je het vanuit ons standpunt kunt bekijken hoop ik wel op begrip. Ik zal nog even onderzoeken of we iets kunnen verzinnen op het makkelijker toevoegen van afbeeldingen.
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 mei 2017 10:11

Net even gecheckt op de iPhone, werkt prima.

Enige dat ik zal missen is het uploaden.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 mei 2017 11:48

Ik snap je punt, maar het uploaden van fotos was echt zo enorm makkelijk. Nu moet je weer naar een externe provider om je fotos te plaatsen, linkjes kopieeren, etc.
Met TT kon je gewoon vanaf je mobiel plaatsen. Zijn daar goede oplossingen voor? Want anders is het wel heel omslachtig weer, een stap terug in de tijd.
En anders; welke app kun je dan het beste gebruiken om fotos te uploaden?
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 mei 2017 12:00

Photobucket werkt redelijk makkelijk.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 15 mei 2017 12:47

Jammer, maar ik snap het. Helaas opent mijn telefoon direct tapatalk zodra ik op de vernieuwde (mobiele) website naar het forum wil. Ik kan daardoor op dit moment vanaf mijn mobieltje niet het forum op. Dat ligt vast aan de instellingen van mijn telefoon (OS=android 7.0), maar misschien heeft iemand een tip hoe dit op te lossen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 15 mei 2017 13:19

@53×11 ik had het zelfde, en heb de app tapa verwijderd en daarna ingelogd op fiets.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 15 mei 2017 13:58

Dat is een hele rigoureuze oplossing! Als je daarna tapatalk weer terug installeert (ik gebruik tapatalk ook voor andere fora), ben je dan nog steeds van het probleem af?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 15 mei 2017 14:31

53x11 schreef: 15 mei 2017 13:58 Dat is een hele rigoureuze oplossing! Als je daarna tapatalk weer terug installeert (ik gebruik tapatalk ook voor andere fora), ben je dan nog steeds van het probleem af?
Ik gebruikte het alleen voor het fiets forum. heb nu een snelkoppeling gemaakt voor fiets, en dat werkt prima. Als je eerst een snel koppeling maakt voor fiets en daarna tapatalk weer terug zet moet het werken lijkt mij.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Gebruikersavatar
apexrider
Forum-lid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 16 okt 2009 21:39
Locatie: Almere

Gebruikersavatar apexrider 15 mei 2017 21:48

Jammer, ik vind het ontbreken van Tapatalk ondersteuning wel een gemis. Even snel door de laatste berichten via de tijdlijn scrollen is er niet meer bij. Kan de beslissing overigens wel begrijpen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sander_c
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 dec 2014 16:41

Gebruikersavatar Sander_c 15 mei 2017 23:23

Ik begrijp de beslissing ook wel, echter voor mensen die veel verschillende forums bezoeken is TT echt een uitkomst. Maar ja niks aan te doen op dit moment. Wordt wat vaker mijn safari browser openen. Jammer maar het is helaas niet anders op dit moment.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 16 mei 2017 17:59

Ik wou hier keihard gaan zitten jammeren over hoe teleurstellend het niet meer ondersteunen van Tapatalk is, maar de redenen hiervoor zijn begrijpelijk.

Voor mij was de voornaamste reden om Tapatalk te gebruiken dat de tekst editor van veel forums ruk is op de mobiel, dit typende merk ik dat dit vrij aardig wil met de nieuwe lay-out, dus vervalt voor mij eigenlijk de toegevoegde waarde van Tapatalk ;)

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 16 mei 2017 18:07

53x11 schreef: 15 mei 2017 13:58 Dat is een hele rigoureuze oplossing! Als je daarna tapatalk weer terug installeert (ik gebruik tapatalk ook voor andere fora), ben je dan nog steeds van het probleem af?

Instellingen, apps, Tapatalk, standaard openen, standaardwaarden wissen

Plaats reactie