Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

fdegrove ban permanent? II

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 12 sep 2011 23:48

Hoi,

Aangezien mijn Topic maar weer eens bruut op slot is gegooit en ik geen bevredigende argumentatie heb gezien voor de permanente ban van fdegrove.....nogmaals. Discussie schijnt niet mogelijk te zijn?

Ging fdegrove te ver met zijn post destijds waarbij hij Mods betichtte van 2e WO praktijken? (ik wil de woorden niet letterlijk herhalen teneinde mensen niet tegen de borst te stuiten)
Ja, maar schiet niet iedereen wel eens een keer onterecht en veel te grof uit?! Zonder dat zijn we allemaal makke schapen die de kudde volgen. Moet je daarom iemand permanent een ban geven zeker als je kijkt wat voor positieve inputs fdegrove heeft gegeven op dit Forum?
Zijn liefde voor Tubes was zeer prevalent en altijd aanwezig. Soms iets te veel maar wel altijd met nuttige tips en de nodige ervaring. Die ervaring (ik rijd zelf geen tubes) wordt nu botweg overboord gekieperd vanwege 1 veel te grove post???

Vroeger kreeg men een waarschuwing oid dan wel een tijdelijke ban in geval van onbetamelijk gedrag. Een permanente ban in deze gaat echt te ver!!

Moet dit Forum een soort 'volg strikt of riskeer een ban' iets worden? Dit Forum wordt toch in pricipe gemaakt voor en door fietsers. Nou dan. Laat hen dan beslissen en niet 1 enkel persoon. Mensen die al langer op dit Forum actief zijn weten mensen a la fdegrove (of je het nu altijd met hem eens was of niet.....niet het punt) op waarde te schatten en lezen zijn posts met aandacht.

Om kort te gaan gaat het er bij niet in dat iemand, na zoveel structurele posts, zijn kop op het hakblok krijgt na 1 foute post. Ik ben zelf Atheist maar zou eens aan die balk in eigen oog beginnen.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 13 sep 2011 01:03

+1 permanent gaat mij ook te ver, afkoelingsperiode ok.
What makes the boat go faster?

HenH
Forum-lid
Berichten: 1112
Lid geworden op: 20 aug 2010 23:41
Locatie: Leeuwarden

HenH 13 sep 2011 01:17

zorroi schreef:Hoi,

Aangezien mijn Topic maar weer eens bruut op slot is gegooit en ik geen bevredigende argumentatie heb gezien voor de permanente ban van fdegrove.....nogmaals. Discussie schijnt niet mogelijk te zijn?.
Jammer dat het vorige topic meteen een slot gegooid wordt.
Ik ben van mening dat je er over moet kunnen discussiëren.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

eelcoz

eelcoz 13 sep 2011 08:14

+1

Een mod voor nazi uitmaken kan natuurlijk niet, maar een permanente ban gaat veel te ver, vind ik. Fdegrove was soms fel was in discussies en bereed af en toe z'n stokpaardjes, maar voorzag het forum vooral van ontzettend veel interessante info. Of je het er nu altijd mee eens was, of niet, hij prikkelde je in ieder geval wel om ergens over na te denken en niet alles maar klakkeloos aan te nemen. Daarnaast gedroeg hij zich, afgezien van dit incident, netjes.

Ik begreep ook niet helemaal waarom dat vorige topic van zorroi dicht moest. Als je achter je beslissing staat om hem permanent te bannen, moet je die toch ook kunnen verdedigen?

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1499
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 13 sep 2011 08:21

Excuus, ik nam (duidelijk ten onrechte) aan dat mijn antwoord genoeg zou zijn om discussies overbodig te maken.
Kan me voorstellen dat het bruut overkomt als die hint niet aankomt. Bij deze dan nog een keer de uitleg, die overigens ook al in het bewuste topic staat.

Wat fdegrove heeft gedaan ging ver, heel ver, over de grens van wat wij toelaatbaar vinden. Daarom is hij gebanned en dat is voorgoed.

Die grens is natuurlijk subjectief, daar verander je weinig aan. Hierover argumenteren doen we uiteraard niet met de overige gebruikers, lijkt me eerlijk gezegd vrij logisch. De gebruiker in kwestie krijgt een uitleg per mail. Hierover kun je uiteraard wel via een forum discussieren. Dat doen we echter niet omdat het resultaat toch gelijk blijft. We gaan niet met gebruikers overleggen wat een gepaste straf zou kunnen zijn voor iemand die over de schreef gaat. Dat (zo wijst het verleden uit) geeft eindeloze discussies waarin we uiteindelijk toch niet tot elkaar komen. Het is op dit forum nu eenmaal zo dat wij de regels bepalen, lijkt me niet vreemd aangezien het ook ons forum is. Dit is door iemand met wie ik over deze kwestie uitgebreid per pb heb gesproken "totalitair" genoemd. Zo kun je het inderdaad noemen, maar dat lijkt me beter werken dan een "democratisch" geleid forum met zoveel verschillende meningen.

Of een gebruiker wel of geen toegevoegde waarde aan een forum geeft helemaal niet ter zake. We kunnen niet met een grafiek werken waarin de mate van nuttigheid wordt afgezet tegen de zwaarte van een overtreding. Het is hier heel simpel. Je houdt je aan de normale normen en waarden, dan heb je niet eens weet van ons bestaan. Duidelijk genoeg?
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27584
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 sep 2011 09:13

Ok, jullie zijn "de baas" op het forum dus jullie moeten de straffen bepalen. Maar wellicht is het een idee om jullie besluit te heroverwegen nu zoveel gewaardeerde (!) forumleden het niet eens zijn met dit besluit.

Ik heb zelf jaren gewerkt als moderator op één van de grootste fora van Nederland (Tweakers) en heb heel veel 'ban gevallen' voorbij zien komen. Een permban is altijd een laatste redmiddel, eerst dient iemand 2 waarschuwingen te krijgen en evt. een tijdelijke ban. Maar direct een permban geven, dat gaat me echt te ver.

En natuurlijk moet je WEL kijken naar wat voor forumlid iemand is. Een rechter kijkt ook naar voorgeschiedenis. Iemand die hier al jaren belangeloos adviezen verstrekt verdient meer krediet dan iemand met 1 post die net een dag lid is.

race-niek
Forum-lid
Berichten: 741
Lid geworden op: 24 feb 2009 21:32
Locatie: Groningen

race-niek 13 sep 2011 09:40

havana schreef:Ok, jullie zijn "de baas" op het forum dus jullie moeten de straffen bepalen. Maar wellicht is het een idee om jullie besluit te heroverwegen nu zoveel gewaardeerde (!) forumleden het niet eens zijn met dit besluit.

Ik heb zelf jaren gewerkt als moderator op één van de grootste fora van Nederland (Tweakers) en heb heel veel 'ban gevallen' voorbij zien komen. Een permban is altijd een laatste redmiddel, eerst dient iemand 2 waarschuwingen te krijgen en evt. een tijdelijke ban. Maar direct een permban geven, dat gaat me echt te ver.

En natuurlijk moet je WEL kijken naar wat voor forumlid iemand is. Een rechter kijkt ook naar voorgeschiedenis. Iemand die hier al jaren belangeloos adviezen verstrekt verdient meer krediet dan iemand met 1 post die net een dag lid is.
+1

ik snap dat die te ver is gegaan met zijn nazi uitspraken, maar dan is een afkoelings periode ook het beste, aangezien zijn info heel nuttig was voor velen!

misschien moeten jullie eens met een strengere systeem komen,
bijvoorbeeld, eerst 1 waarschuwing, daarna tijdelijke ban, en daarna permban.

en dan nog een opmerking, niet iedereen zou het er mee eens zijn met mij maar ik vind dat topic vervuilers (bijv. een verkoop topic) ook gewoon een waarschuwing moeten krijgen misschien dat mensen het dan eens afleren
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1499
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 13 sep 2011 09:43

havana schreef:Een permban is altijd een laatste redmiddel, eerst dient iemand 2 waarschuwingen te krijgen en evt. een tijdelijke ban....
Dat is nu juist het punt dat ik probeer duidelijk te maken. Wij "dienen" dat helemaal niet te doen. Waarop baseer je dat? Het is jouw mening, dat betekent niet dat dit de norm op het fietsforum is.
Het enige dat "dient" te gebeuren, is dat gebruikers zich aan vrij milde normen en waarden houden. Kun je dat niet, dan hebben we je hier liever niet.
havana schreef:En natuurlijk moet je WEL kijken naar wat voor forumlid iemand is. Een rechter kijkt ook naar voorgeschiedenis. Iemand die hier al jaren belangeloos adviezen verstrekt verdient meer krediet dan iemand met 1 post die net een dag lid is.
En wat doen we dan met iemand die 30 dagen lid is? Of 32? En leggen we de grens bij het woord "eikel" of bij "nazi". Eikel is 1 maand ban, nazi is 3 maanden? Behalve als je al 3 jaar lid bent, dan wordt het 2 maanden. Of je moet al 3 jaar lang alleen maar onzin over fixies uitkramen, dan doen we 3,5 maand?! Begrijp je het probleem?

Tweakers bestaat niet zonder forum. Zij hebben een enorm moderatorteam dat dag en nacht alles volgt.
Voor ons is het forum bijzaak. Een (hopelijk) gezellige kletsplek voor fietsliefhebbers. We hebben niet de mankracht, de tijd en de zin om een rechtbank in te richten.
Wij doen het heel simpel. Je gedraagt je en doet lekker mee, of je gedraagt je niet en dan doe je dus niet meer mee.
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27584
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 sep 2011 09:57

Ik respecteer jullie standpunt maar ik ben het er niet mee eens. Het is wat bekrompen als je het mij vraagt en ook niet in lijn met wat op andere fora gebruikelijk is.

Dat het forum geen halszaak voor Fiets is snap ik wel. Maar het zal allezins niet nadelig zijn voor de verkoop van het blad of de naamsbekendheid.

Maar goed, ik zal er nu over ophouden. Ik ga ook niet flauw doen en roepen dat ik nooit meer op 't forum kom. Eén partij die kinderachtig doet is genoeg lijkt me.

eelcoz

eelcoz 13 sep 2011 09:59

havana schreef:Ik respecteer jullie standpunt maar ik ben het er niet mee eens. Het is wat bekrompen als je het mij vraagt en ook niet in lijn met wat op andere fora gebruikelijk is.

Dat het forum geen halszaak voor Fiets is snap ik wel. Maar het zal allezins niet nadelig zijn voor de verkoop van het blad.
Ik begrijp dat de mods de beslissing nemen om iemand wel of niet te bannen, maar ik heb hier wel ergere dingen (zonder enige vorm van bestraffing) gezien dan een mod voor 'nazi' uitmaken. Ik praat dat laatste niet goed, maar zo erg is het toch allemaal niet?

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 13 sep 2011 10:01

+1 Freerider.
Kom nou toch beste mensen, iemand voor nazi uitmaken... wat zou je nog meer moeten doen om met een grote boog van dit forum geschopt te worden...? Bovendien zijn er in het verleden wel vaker topics ontspoord omdat de persoon in kwestie zijn fatsoen niet kon houden als er eens niet in zijn straatje gereageerd werd op zijn stokpaardjes.... Wat voor verleden dan ook, dit soort gedrag kun je m.i. niet tolereren op een forum.

dave73nl
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 30 jul 2010 15:56
Locatie: Tilburg

dave73nl 13 sep 2011 10:08

Verbazingwekkend dat er afgedaan word met 'Baas' zijn in plaats van ook eens achter je oren te krabben of dat baasspelen ook wel een goede beslissing was... In ieder ander geval mag iemand in ons land na een bstraffing van zijn vergrijp weer 'terugkeren in zijn/haar maatschappij'...
Na jaren van afwezigheid weer sporadisch op \'s heerenswegen te spotten... Onhandig en langzaam? 99% kans dat ik het ben!

"Talent is ook een vorm van heel graag willen". Huub van der Lubbe

Gesloten