Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Geen verschil

hero
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 14 jun 2007 15:17

hero 19 mar 2008 15:10

Het lijkt mij dat de minimaal-25-posts-regel ervoor is bedoeld om een eerste obstakel te vormen tegen nieuwe bezoekers die niet hier maar eigenlijk op Marktplaats thuishoren. Het aantal van 25 is arbitrair maar komt mij als duidelijk (dit is namelijk een voorwaarde voor een regel) en niet onredelijk (nog een voorwaarde) voor. En, tja, wanneer levert iemand actief een bijdrage? Dat is zo subjectief. Wie bepaalt dat? Ik vraag me af of het zo zou moeten zijn dat het verkoopforum slechts is bedoeld voor degenen die min. 25 posts hebben. Het forum is er voor om gelezen te worden en als iemand al 2 jaar trouw dagelijks meeleest maar slechts zeer sporadisch iets post (bijv. in 2 jaar 20 keer) dan mag die persoon wat mij betreft best iets te koop aanbieden. Een ander (al dan niet actief) forumlid kan daar tenslotte zeer mee geholpen zijn. Overigens, om zo iemand dan maar een 'lurker' te noemen lijkt mij wat kort door de bocht.
Waarom introduceer je niet twee criteria: (bijvoorbeeld) minimaal 1 maand geregistreerd en minimaal 25 posts. Duidelijke criteria. De 1-day flies hou je zo buiten. Aan de discussie omtrent wanneer een post zinnig is moet je voorbij gaan want dat is zo subjectief, die discussie win je niet.

pinaray
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 17 apr 2006 19:22

pinaray 19 mar 2008 15:11

havana wrote:
De gedachtegang achter die regel is overigens de volgende: het verkoopforum is een extra'tje voor mensen die actief iets bijdragen aan het forum. Dus niet voor 'lurkers', hoe lang ze ook geregistreerd zijn.

Wat zijn "lurkers". Ik begrijp dat ik een lurker ben op dit forum maar wat is een Lurker?

woutre
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 30 aug 2006 18:01

woutre 19 mar 2008 15:24

Neem aan dat daar mensen mee bedoelt worden die alleen maar info opzuigen en niks toevoegen.
Aangezien we gebruik maken van een gratis en open medium, vind ik niet dat je een morele verplichting hebt tot het plaatsen van posts.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 19 mar 2008 15:28

[quote="Rizlaaf"]Van mij mag : te koop aangeboden/gevraagd afgeschaft worden. Een forum is om te discussieren , marktplaats is de plek om zaken te kopen/verkopen.[/quote]

Niet mee eens.
Verkopen op het forum heeft namelijk zo zijn voordeel tov van marktplaats. Je weet namelijk zeker dat je je waar bij het goede publiek aanbied. Dit is een voorrecht voor leden van het forum. Om eendagsvliegen af te stopppen is er de "25 post regel". Deze zou je kunnen vervangen of strenger maken door de "3 maanden regel" in te voeren. Dit houd in dat je drie maanden moet geregistreed staan om te mogen verkopen. Zo houd je verkopers tegen die even snel iets willen verkopen en maar wat onzin gaan posten. Verkopers die hun waar snel kwijt willen gaan niet 3 maanden liggen wachten.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27573
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 mar 2008 15:34

Wat zijn "lurkers". Ik begrijp dat ik een lurker ben op dit forum maar wat is een Lurker?
Een lurker is letterlijk een "meelezer" dus inderdaad iemand die leest maar niet post. Let op: dit is niet per se negatief ! (zie Wikipedia).

Ik ben overigens ook vóór de 3 maanden regel (i.c.m. de 25 posts regel) omdat je hiermee de types buitenspel zetten die snel 25 posts scoren en vervolgens iets te koop zetten (bora, ingmarb, etc.).

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27573
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 19 mar 2008 15:38

Ik was je net voor met die Wikipedia link :P

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1499
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 19 mar 2008 16:05

Ik quote mezelf maar even uit een ander topic waar dit onderwerp uit en te na besproken is:
Prima discussie dit hoor, praat rustig door :)
De verkoopregels zoals ze nu zijn bevallen ons echter prima en blijven dus gewoon zoals ze zijn. En ook voor iedereen zonder uitzondering. De enige verandering die er ooit wel komt is dat er automatisch herkent wordt dat je nog niet mag verkopen.

De enkeling die echt van plan was serieus forumbijdrages te gaan leveren kan zijn spulletjes gewoon via ebay, marktplaats en speurders verkopen. Als het daar niet lukt, lukt het bij ons ook niet. Dan kan ie daarna gezellig meepraten en komt ie vanzelf wel aan de 25 posts.
Afbeelding | Afbeelding

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 19 mar 2008 19:21

moderatoren zijn niet 24/7 online dus kan best eens zijn dat een verkooptopic er langer op staat dan gewenst. maar uiteindelijk komt het goed

[quote="pinaray"]Hallo,

Afgelopen maandag heb ik mijn frame te koop aangeboden op dit forum. Hij werd echter gelijk verwijderd omdat niet aan de 25 post kom, maar ik ben wel langer als een jaar lid. Als dit de regels zijn dan kan ik hier meeleven, want anders wordt je straks overspoeld door commersiele advertenties. Wat schetst echter mijn verbazing. Vandaag zie ik dat iemand iets te koop aanbiedt en hij/zij komt ook niet aan de 25 post. Kan een moderator mijn uitleggen waarom de een wel en de ander niet?

Groetjes,

Pinaray[/quote]

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5744
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 19 mar 2008 20:34

Ik zet mijzelf ook in het groepje lurkers.
Ik heb het laatste half jaar alleen maar gelezen en een hoop kennis opgedaan op dit forum.
Of ik iets toevoeg aan dit forum zal de tijd leren.
Dit is trouwens één van de beschaafdste discussies die ik in die tijd langs heb zien komen.Hulde!

maruc
Forum-lid
Berichten: 225
Lid geworden op: 25 sep 2006 21:23

maruc 19 mar 2008 20:59

Als je hier gewoon meeleest heb je na een tijdje zoveel kennis dat je op een groot deel van de vragen gewoon antwoord kan geven en dan zit je in no-time aan de 25 posts.

Plaats reactie