Gerrit1968
30 apr 2017 08:43
Het magazine Fiets kijk ik altijd naar uit en lees het met zeer veel plezier. Kwalitatief mooie stukken, goede tests. Toch heb ik een puntje van kritiek.
In het bovengenoemde nummer, wordt de Super Six Evo uitgeroepen tot de fiets van het jaar. Ik snap dat. Mooie strakke fiets, mooie componenten, kleurstelling prachtig en ik ga er vanuit dat ie net zo fietst.
Zelf ben ik de eigenaar van zijn goedkopere broertje, ook een plaatje om te zien en fijne eigenschappen, de CAAD 10.
Toch een puntje van kritiek, de CAAD 10 heb ik na 1.5 jaar gedegradeerd tot winterfiets. De enige reden BB30 krakende lagers, om gek van te worden. Alles geprobeerd, terug naar de fietsenmaker, terug naar Cannondale, wat een drama. Zoek op BB30 op het internet en er gaat een wereld voor je open.
In het stukje in de fiets staat letterlijk, 'want iedereen die een standaard SuperSix heeft is daar tevreden over (op krakende bracket-lagers na).'
Hoe kan he dan zo'n fiets, fiets van het jaar maken? Of is dat alleen van toepassing voor de eerste 1000 km?
Gerrit