Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Rodrick "Groen Hart"

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 06 jan 2017 16:19

Willem, het heeft je ieder geval genoeg geprikkeld om helemaal speciaal een account aan te maken en het forum te bezoeken. Hulde!

Ik had het stukje nog niet gelezen en heb het zojuist even gelezen en ik vind het prima door de beugel kunnen.

Jij mag er van alles van vinden en zelfs hier op het forum er een topic over openen. Mijn bescheiden mening is dat een hoofdredacteur in zijn eigen platform, nl het hoofdredactioneel commentaar, best zijn persoonlijke mening mag uiten. Net zoals jij, in jouw betrekkelijke anonimiteit, ook hier op het forum mag doen.

En nee, ik ben zelf geen boomknuffelaar of Wildersadept dus ik voel mij in het geheel niet aangesproken of geschoffeerd.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 06 jan 2017 17:03

Volgens mij mag een hoofdredactioneel artikel best confronterend of prikkelend zijn. Dat is in ieder geval gelukt.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 06 jan 2017 19:22

Ben het helemaal met Rodrick eens. "Love cycling, respect nature" is een kernwaarde die fietsers ter harte moeten nemen.
Kijk maar eens naar het resultaat van een opruimactie na de Drenthe 200.

En wat is er mis met "de wereld 'n beetje beter maken"?

Afbeelding
Leef! Fiets!

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 06 jan 2017 19:33

Oh ja hier het 'gewraakte' artikel. Volgende X wel gewoon kopen hoor. ;) :winkthumb:

Afbeelding
Leef! Fiets!

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4566
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 06 jan 2017 19:54

Lijkt me een goed idee om naar de Stelvio te rijden (met de auto) en hem op te fietsen voor een betere milieu ... #not

hvg5776
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 30 nov 2014 21:03
Locatie: Hoogeveen

hvg5776 06 jan 2017 20:05

@mao, je kunt ook de fiets pakken met een rugzakje op. Heb je gelijk een super fiets-vakantie
T=100

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4566
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 06 jan 2017 20:15

Duhhh, dat begrijp ik ook wel, alllen zn voorbeeld is wel erg slecht genomen.

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 06 jan 2017 20:29

Oh ja wel even voor de duidelijkheid: Ik heb een hekel aan Geert Wilders!
Maak joe woar

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37828
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 jan 2017 21:13

Global warming is een hype! De mens heeft in die korte tijd dat we meten geen noemenswaardige invloed op de grotere cycli in het klimaat. In het verleden is de aarde veel warmer geweest dan nu, en veel kouder.
We doen als mensheid heel veel fout, maar sommige dingen worden overdreven gehyped. (Wat niet wil zeggen dat we maar co2 moeten blijven uitstorten).
Er zijn heel veel wetenschappers die de hele opwarmingstheorie flink lek kunnen schieten.
Less is bore

cimecaron
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:00

cimecaron 06 jan 2017 22:06

Weinig mis hoor met het artikel. Ben verre van een Greenpeace fan, maar wat respect opbrengen voor de natuur kan ik me wel in vinden. Het weggooien van verpakkingen gebeurt bijvoorbeeld nog veel te vaak. Dat is toch geen politiek standpunt.

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 07 jan 2017 12:26

Er is niks mis met het hoofdredactioneel stukje van Rodrick.
Alleen het opwarmen van de aarde daar waag ik me niet aan. Sinds de metingen in 1901 geloof ik denken we het allemaal te weten. Maar er zijn meerdere ijstijden geweest, en daartussen zijn er steeds opwarmingen geweest. De mammoeten liepen van Nederland naar Engeland over de drooggevallen Noordzee.

Het ijstijd-klimaat is nog steeds een van de grootste raadsels van het klimaat-onderzoek. Bij onderzoek aan ijskernen uit de Groenlandse ijskap bleek 15 jaar geleden dat het klimaat zeer sterk kon wisselen. In zeer korte tijd - een mensenleeftijd of nog korter - kon het van ijzige koude omslaan in een klimaat dat niet veel kouder was dan het huidige, om dan vervolgens weer af te zakken naar ijzige koude. Ook het einde van de ijstijd is zo snel gegaan, alleen bleef het toen warm, nu al zo'n 10000 jaar heeft zich geen terugval naar koude voorgedaan.

Zolang we de veranderingen in het klimaat tijdens de ijstijden niet goed begrijpen, missen we een belangrijk deel van de kennis die we nodig hebben om het klimaat in de toekomst te begrijpen. Mensen hebben een zeer sterke invloed op het klimaat op allerlei manieren - door luchtverontreiniging (broeikaseffect), door veranderingen aan het landoppervlak (landbouw, stadsuitbreiding). Maar zolang we niet weten wat er achter de klimaatveranderingen in het verleden zat, blijft het moeilijk om klimaatverandering in de toekomst te voorspellen.

Vooralsnog ben ik voorstander van minder CO2 uitstoot om de bovenste luchtlagen te sparen. Maar of dat effekt gaat hebben behalve op de inhoud van mijn portemonnee ga ik steeds meer aan twijfelen.

In de jaren 80 werd er gewaarschuwd voor de zure regen. Foto's van bomen met bruine bladeren in de zomer, dode bomen was ons deel dagelijks in de kranten.
Waar is die zure regen gebleven?????? Ook dat was een fabeltje van de Groene beweging. Heeft veel geld gekost voor de fabricanten en de consumenten.

Mijn gedachten :-)

Marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37828
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 jan 2017 12:55

Ik snap je helemaal. De metingen sinds 1900 zijn slecht een zeer, zeer klein deel van de leeftijd van de aarde, waarbij er allerlei extreme klimaten zijn geweest. Met weet uit onderzoek dat er in de Middeleeuwen ook nog een soort van kleine ijstijd is geweest. Klimaatcritici krijgen in de media veel minder spreektijd, want dat past niet in het tijdsbeeld.
Naast de zure regen hadden we ook de ozonlaag; hoor je niks meer over. Lastig om te vertellen dat het gat dynamisch is en dat de ijsaangroei op de Zuidpool enorm is. Nee, alleen de afsmelt van de Noordpool wordt belicht.
De mens heeft absoluut een invloed op het klimaat, maar de hele mediahype is zwaar overtrokken.
Less is bore

Plaats reactie