Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

fietser vs automobilist

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 13 sep 2016 21:40

Fiets is een blad voor fietsers. Het ligt dus voor de hand om je te richten op die doelgroep. Ik ben het helemaal eens met de mensen die van mening zijn dat er nog heel wat te verbeteren valt aan het fietsgedrag van sommigen. Vooral in groepen ontstaat soms een ordinair apengedrag waarvan de overige weggebruikers de dupe zijn. Natuurlijk zijn er ook bullebakken onder automobilisten, fietsen bejaarden onoplettend en gedragen scholieren zich asociaal. Maar als fietsblad bereik je die groepen nu eenmaal niet. Zolang het weggedrag van ons fietsers nogal eens te wensen overlaat valt daar nog veel te winnen. Heel veel denk ik. Uiteraard is het goed om aanslagen zoals die van afgelopen zondag te veroordelen. Dit is echter preken voor eigen parochie. Het zal applaus ontvangen, maar opschieten doen we er niks mee.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 13 sep 2016 21:44

Rodrick schreef:Misschien een noot om mee te nemen: slechts 10 procent van onze abo's is lid van KNWU en/of NTFU. Die wordt dus niet door die unies vertegenwoordigd.
Toen ik vroeger de Donald Duck las, was ik ook geen lid van Nederlands Bond van Kleine Kinderen.

Ik hoef niet vertegenwoordigd te worden, maar vind het wel leuk om over fiets en fietsspullen te lezen.

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 13 sep 2016 22:11

[quote="beezer"]Want iedere boerenlul (lees verkeersdeelnemer) WEET wat goed en verkeerd gedrag is in het verkeer.[/quote
Zou je denken. Ik kom anders regelmatig mensen tegen (niet alleen tijdens fietsen) waarbij ik het vermoeden heb dat deze personen geen idee hebben waar ze mee bezig zijn, noch enig benul hebben van de huidig geldende regels in de wegenverkeerswet. En dan heb ik het over een leeftijdscategorie van 0 t/m 99, al dan niet in het bezit van een geldend bewijs van de rijbevoegdheid en/of een (motor)voertuig/moordwapen.
Mijn huidige instelling is dan "verwacht het onverwachte".

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 13 sep 2016 22:26

Wat je ook schrijft, de enige die je bereikt zijn de mensen die het al snappen.

Vergeefse moeite vrees ik.

Een groot probleem van deze tijd is, dat domme, onwetende en slechte mensen zich via het internet kunnen laven aan de "kennis" van mensen met vergelijkbare ideeën.
Je verplaatsen in de gedachten van een ander is jammer genoeg niet iedereen gegeven.

GiantDefy1
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 sep 2013 20:20

GiantDefy1 13 sep 2016 22:34

We moeten de weg samen delen. Blijkbaar kent men dat woord niet meer. De jeugd van tegenwoordig wordt niks meer bijgeschaafd want de meeste kinderen worden door paps of mams naar school geracet met de auto. Mijn kinderen die nu 7 en 8 zijn heb ik uitgelegd hoe deel te nemen in het verkeer. Mijn kinderen fietsen elke dag naar school en houden rekening met andere. De overige kinderen zou het een zorg zijn. Die zitten achter op de bank met de Ipad.
Het wordt naar mijn mening nog erger dan wat hier is gebeurd.
Laatst gewijzigd door GiantDefy1 op 13 sep 2016 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 13 sep 2016 22:35

GiantDefy1 schreef:We moeten de weg samen delen. Blijkbaar kent men dat woord niet meer. De jeugd van tegenwoordig wordt niks meer bijgeschaafd want de meeste kinderen worden door paps of mams naar school geracet met de auto. Mijn kinderen die nu 7 en 8 zijn heb ik uitgelegd hoe deel te nemen in het verkeer. Mijn kinderen fietsen elke dag naar school en houden rekening met andere. De overige kinderen zou het een zorg zijn. Die zitten achter op de bank met de Ipad.
hoewel, één keer moeten ze het aanhoren want elke lagere school heeft volgens mij nog het fietsexamen.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 13 sep 2016 22:36

Robbebopper, misschien heb je gelijk, maar het alternatief is niks doen. Daar schiet je zeker niks mee op. Een artikel over defensief rijden of fatsoenlijk gedrag in een groep kan nooit kwaad. Daar wordt niemand slechter van. Ik heb zelf het idee dat er 10 jaar geleden meer rotzooi op de weg werd gegooid tijdens toertochten. Maar blijkbaar is de mores geworden dat dit not done is. Mi. kan het gedrag best beïnvloed worden. Zal tijd kosten en dat zal ook niet alleen van Fiets komen, maar elk bijgedragen steentje is er een. We hebben tenslotte een slechte naam onder de niet-fietsers. Dat is nou eenmaal een feit en enig besef dat we daar zelf best wat aan kunnen doen is nooit slecht.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

senior
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 13 sep 2016 23:26

monsieurpinot schreef:
GiantDefy1 schreef:We moeten de weg samen delen. Blijkbaar kent men dat woord niet meer. De jeugd van tegenwoordig wordt niks meer bijgeschaafd want de meeste kinderen worden door paps of mams naar school geracet met de auto. Mijn kinderen die nu 7 en 8 zijn heb ik uitgelegd hoe deel te nemen in het verkeer. Mijn kinderen fietsen elke dag naar school en houden rekening met andere. De overige kinderen zou het een zorg zijn. Die zitten achter op de bank met de Ipad.
hoewel, één keer moeten ze het aanhoren want elke lagere school heeft volgens mij nog het fietsexamen.
Sorry hoor, maar dat fietsexamen is niet meer dan een kunstje dat eenmalig moet worden opgevoerd. Daarna kun je alles gewoon vergeten. Dat geldt, ben ik bang ook voor veel automobilisten.

senior
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 13 sep 2016 23:31

Herman_N, Het lijkt vooral een Nederlands probleem. Waarom denk je dat er in Belgie zowat geen vergunning meer wordt afgegeven aan Nederlandse organisatoren. Dat begint ook al in Duitsland. Dit is een bericht van een aantal jaren geleden in een krant uit de omgeving Osnabruck: http://www.wn.de/Muensterland/Kreis-Ste ... nd-riskant. Ook hoor je daar al over problemen als gevolg van Nederlandse tochten.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 13 sep 2016 23:33

senior schreef:
monsieurpinot schreef:
GiantDefy1 schreef:We moeten de weg samen delen. Blijkbaar kent men dat woord niet meer. De jeugd van tegenwoordig wordt niks meer bijgeschaafd want de meeste kinderen worden door paps of mams naar school geracet met de auto. Mijn kinderen die nu 7 en 8 zijn heb ik uitgelegd hoe deel te nemen in het verkeer. Mijn kinderen fietsen elke dag naar school en houden rekening met andere. De overige kinderen zou het een zorg zijn. Die zitten achter op de bank met de Ipad.
hoewel, één keer moeten ze het aanhoren want elke lagere school heeft volgens mij nog het fietsexamen.
Sorry hoor, maar dat fietsexamen is niet meer dan een kunstje dat eenmalig moet worden opgevoerd. Daarna kun je alles gewoon vergeten. Dat geldt, ben ik bang ook voor veel automobilisten.
waar zou dat één keer op slaan :lol:

Trappe
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 sep 2011 11:36
Contact

Trappe 13 sep 2016 23:37

Een beetje goed en verstandig fietsgedrag uitdragen als fietsblad, lijkt mij niet meer dan normaal.
Durf een stelling in te nemen ook al wordt die misschien niet door ieder geaccepteerd.

Als blad kan je misschien ook iets doen met profs die het goede voorbeeld geven.
Trappe doe je met je benen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 14 sep 2016 00:44

Het probleem is dat een dergelijk artikel door de aso wielrenner of wordt overgeslagen, of hij leest het en voelt zich aangevallen, zegt zijn abonnement op en gaat zijn frustraties van zich af fietsen of in het ergste geval is hij het volledig eens met de schrijver dat veel andere wielrenners maar aso's zijn terwijl hij nooit iets fout doet.

Hier op het forum werkt het toch ook zo. Als je alle posts moet geloven is er geen enkel forumlid zo'n aso...

Het effect is heel beperkt en het belicht vooral een negatieve kant van een mooie hobby. Dat lijkt mij niet zo goed voor die propo-dinges. Als je er al iets mee doet zou ik op humoristische wijze doen. Van die wannabe alfa-mannetjes pak je het hardst als je ze voor schut zet.

Als je naar aanleiding van deze daad ineens allerhande moralistische artikelen gaat plaatsen en het heeft wel effect heeft die l*l eigenlijk ook nog gewoon zijn zin gekregen ook.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 14 sep 2016 00:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie