Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets december

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 05 dec 2014 14:26

Een racetest van 7 Italiaanse racers. Leuk onderwerp, maar matig artikel. Een Colnago C60 bestempelen voor 50 plussers met geld is natuurlijk onzin en helemaal niets schrijven over de nieuwe Campa record groep is ook een misser. Best wel een leuk blad hoor Fiets, maar i nhoudelijk ben ik er al lang niet meer van onder de indruk. Ook de website vind ik maar matig. Het forum is prima, maar ik ben wellicht de doelgroep van Fiets wat ontstegen. :shock:
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 06 dec 2014 16:06

Ik heb net een boze ingezonden brief aan Fiets gestuurd. E-bikes? Hoe durven ze? Wat is het volgende onderwerp? Rollators?
Live fast; die young. mijn blog

superb11
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:46

superb11 06 dec 2014 16:14

Elektronische versnellingen ?!?!?!?!

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 06 dec 2014 16:24

Ik vind ook dat Fiets de laatste tijd vreemde keuzes maakt. Er zitten zeker goede artikelen bij en de items over voeding en training vind ik vaak goed. Reisverslagen altijd leuk evenals fotoreportages. De test van de S5 van Leon vond ik leuk om te lezen. Alle aspecten komen aan bod. Helaas worden er imho te weinig high end spullen getest en als er dan getest wordt, dan is het vaak een net niet test. Een test moet een duidelijke opbouw hebben zoals; Introductie; wat wordt er getest, hoe rijdt de fiets, wat is goed en wat is niet goed, concurrentie, doelgroep, conclusie, eindcijfer en tabel met (meet/geometrie)gegevens. Zoals het nu in Fiets gepresenteerd wordt kan ik op internet vaak 10x beter lezen.
Ik vind het imago cijfer dat bij een test van een fiets staat ook super vaag. Moeten ze meteen mee ophouden! Volgens mij is het op niets gebaseerd. Kortom; een blad met potentie, maar wellicht is er een frisse wind nodig en moeten de lezers meer inbreng krijgen om artikelen betaald aan te leveren.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 07 dec 2014 17:17

Heb het blad nooit interessant gevonden, erg oppervlakkig qua info. High end producten vind je er ook weinig te vinden, is misschien ook een keuze.
YFood !!!

superb11
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:46

superb11 07 dec 2014 18:37

Ik vind het op zich niet erg dat ze zich niet alleen richten op het high end segment. Niet iedereen wil of kan zich dat veroorloven. Maar wat me soms soms wel stoort is de schrijfstijl van sommige artikelen, met name de fietstesten.
De 'popie' stijl van met name die artikelen spreekt mij persoonlijk niet erg aan; van het type ' elke trap is raak'. Van mij mag het wel wat zakelijker en gericht op de serieuze fietser.

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2247
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 07 dec 2014 19:26

Volgende maand een winterschoenen test. Waarom midden in de winter? Ik heb hier in de maand okt/nov belang bij zodat ik een juiste koop keuze kan maken.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 07 dec 2014 19:30

vincent75 schreef:Volgende maand een winterschoenen test. Waarom midden in de winter? Ik heb hier in de maand okt/nov belang bij zodat ik een juiste koop keuze kan maken.

Dan moeten ze in aug en sept.
Winterschoenen gaan testen ??
Ik denk niet dat je dan een echt goede test krijgt..

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 08 dec 2014 00:30

@boswielrenner:
De kritiek op de imagocijfers heb ik al een tweetal keren gepost, in dezelfde zin als U
Want imago is voor velen te verschillend en anderen hechten er geen belang aan maar ze worden wel in de eindwaardering opgenomen. Daarbij 'imago' is minder meetbaar dan de andere onderdelen. Het voegt niets toe aan de eigenschappen (goede of minder goede) v.d. fiets.Dus totaal overbodig en misleidend eindcijfer.
Ik werd echter, bij laatste post hierover, teruggefloten door de redactie.

rijden_
Forum-lid
Berichten: 270
Lid geworden op: 23 aug 2005 11:23

rijden_ 08 dec 2014 07:23

Mannen,

even een reactie. Wat betreft de Campa groep: die is deels aan bod gekomen in een eerder nummer en in het volgende nummer staat een test van de Chorus groep -die is op de dezelfde leest geschoeid. Image: een groot deel van ons, de fietsers, koopt een racefiets omdat hij of zij deze 'wil'. En daar zit een deel 'image' tussen. Niemand heeft een racefiets nodig; je koopt hem voor je lol. En een 'link' met profs, met een land, een hitorie noem maar op bepaalt dit voor een deel. We laten image voor 10 % meetellen. Rijindruk voor 30 % in het eindcijfer bijvoorbeeld. En dat 'image' wordt gevoed door jullie, de fietsers. Het cijfer is een weerslag van de populariteit van een merk bijvoorbeeld en de al genoemde 'link' met profs. Image kan zeker niet een eindcijfer maken of breken. Dat gaat ook op voor prijs/kwaliteit verhouding bijvoorbeeld. Dank voor alle opmerkingen, die nemen we zeer zeker mee! Groet, Menno
...het is niet de fiets die plezier geeft, het is het Fietsen....

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 08 dec 2014 08:18

Super dat je reageert Menno. Dat wordt zeer gewaardeerd. De opmerkingen moet je ook beschouwen als opbouwende kritiek en/of verbeterpunten. Het is zeker niet bedoeld om af te zeiken. Het is zeer positief dat Fiets de opmerkingen intern bespreekt aangezien ze imho er zeker toe doen. Voor de duidelijkheid; ik deel je mening over de Campa groep niet. Dat een Campa groep al eerder deels aan bod is gekomen vind ik geen argument om in een fietstest niets over de aandrijving van de fiets te zeggen. De groep, de wielen en het frame maken de fiets. Door niets over de groep te zeggen in een test wordt imho interessante informatie over de fiets en hoe deze rijdt, niet vermeld. Daarnaast vind ik dat als je een fiets test, de groep, net als de wielen, een vast testonderdeel behoort te zijn. Ik deel je mening over het imago cijfer ook niet. Je zegt dat het wordt gevoed door de lezers van Fiets en dat het een weerslag is van de populariteit van een merk. Ik blijf dit vaag vinden. Wellicht dat deze vlieger op zou gaan als je de fietsen zou onderverdelen binnen bepaalde prijsklassen en/of categorieën. Een niet heel bekend merk, maar met alle respect, Fondriest het imagocijfer 8.5 geven vind ik vaag. Zeker als DeRosa een imagocijfer 8 krijgt. Wellicht is DeRosa niet populair en bekend onder de Fiets lezers (heel vreemd) , maar Fondriest zal toch zeker niet populairder en bekender zijn. Kortom; ik vind het niet kloppen. Zo zijn er wel meer voorbeelden te noemen.
Tot slot; probeer als Blad producten te testen op het moment dat ze nodig zijn en/of veel verkocht worden. Dus inderdaad winterschoenen in de herfst en high-end raceschoenen in het voorjaar.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 dec 2014 10:16

boswielrenner schreef: Een niet heel bekend merk, maar met alle respect, Fondriest het imagocijfer 8.5 geven vind ik vaag. Zeker als DeRosa een imagocijfer 8 krijgt. Wellicht is DeRosa niet populair en bekend onder de Fiets lezers (heel vreemd) , maar Fondriest zal toch zeker niet populairder en bekender zijn. Kortom; ik vind het niet kloppen. Zo zijn er wel meer voorbeelden te noemen..
Dit blijft idd lastig; wanneer heeft een merk imago? Colnago teert (nog meer dan Pina) vooral op hun historie en heeft daardoor een 'hoog imagocijfer'. Pina werkt er momenteel hard aan bij Sky om hun imago te behouden, maar vervolgens wordt de F8 een zoutloze Canyon-lookalike. Canyon daarintegen heeft geen mooie oude historie, maar maakt wel fantastische fietsen tegenwoordig. Als je hier een imagolijstje zou moeten maken met de 20 grootste merken zouden er net zoveel lijstjes uit komen als dat er forumleden zijn.

Tsja, en e-bikes: voor mij hoeft het niet. Zeker ze in bike en trekking oid, maar niet in Fiets. Er zullen mensen zijn die roepen dat de wereld veranderd, maar het heeft niets met wielrennen of ATB te maken zoals wij dit als lezers beoefenen. Heb totaal niets tegen die bikes, maar ik zie het als een compleet andere discipline.
Less is bore

Plaats reactie