Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets Juli

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 01 jul 2013 00:34

Hier is ie weer, "Flores de moraalridder"

Aangekomen bij de pagina doorgetest denk ik 'wasda?'
Een test van een nep-Oakley?
Even dacht/hoopte ik nog: 'een artikel met een journalistiek tintje?'
Een advies om geen namaak artikelen te kopen misschien?
Helaas...
Enfin, een echte Oakley van €200 is heel goed maar te duur en een nep-Oakley van €20 is goedkoop maar van inferieure kwaliteit en zonde van je geld. Zonde van het geld?!!
Het ergste imho komt nog. De twee jaar doorgeteste nepbril krijgt ook nog 2 "fietsers" als beoordeling omdat deze het wel een half jaar heeft gedaan...
Redaktie van Fiets, what the f*ck? :twisted:
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 01 jul 2013 10:29

Ik dacht juist: mooi dat ze eens laten zien dat die namaakproducten van slechte kwaliteit zijn. Er zal niemand zijn die na het lezen van dat stukje naar zijn computer rent om er een paar te bestellen. Het zinnetje "wij willen dat jij geen namaakproducten koopt" is dan ook volstrekt overbodig en overtrokken. Die twee fietsertjes zijn niet bedoeld als waardeoordeel, maar als enigszins objectieve maat voor de kwaliteit van het product, afgewogen naar de prijs. Fiets geeft vrijwel nooit minder dan twee fietsertjes; het product moet daarvoor uit de verpakking onbruikbaar zijn. Maar goed, ik ben een beetje vooringenomen, want ik heb het totaal niet op Oakleys...

Aardige MTB test met de serieuze fietsvrouwen. Verder een dik nummer trouwens. Zien we graag.

Erik
Forum-lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 01 jul 2013 18:05

Vond het wel opvallend om te lezen dat die Chinese frames blijkbaar zo slecht zijn. Uit het topic hier op het forum krijg ik een heel ander beeld, namelijk. Verder leuk nummer om te lezen!
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 01 jul 2013 18:16

China is dermate groot dat je niet kunt spreken van 'die Chinese frames'. Natuurlijk kunnen ze daar goede frames maken. Rommel kom je overal tegen.

Wat een portret trouwens van die Utrechtse fietskoerier. Aangrijpend; zie hem wel eens fietsen.

Pina aqua
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 05 feb 2013 14:13

Pina aqua 01 jul 2013 19:17

Bij mij is Fiets nog steeds niet aangekomen
It's ,absolutely, without question, unequivocally, only about the bike

psycho71
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 20 feb 2011 19:30
Locatie: Haarlem

psycho71 01 jul 2013 19:27

Pina aqua schreef:Bij mij is Fiets nog steeds niet aangekomen
Dan ben ik niet de enige, heb het al gemeld, hoop m toch zo snel mogelijk te hebben

Trappe
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 sep 2011 11:36
Contact

Trappe 01 jul 2013 22:06

aziraphale schreef:Vond het wel opvallend om te lezen dat die Chinese frames blijkbaar zo slecht zijn. Uit het topic hier op het forum krijg ik een heel ander beeld, namelijk. Verder leuk nummer om te lezen!
Ik had er ook wel graag wat cijfers bij gezien ipv 'slapper dan de Colnago Cristallo'.
Maar 1 fietsertje trouwens terwijl ze er toch een 'poosje' op gereden hebben (>5000km!).

Bladzijde 93 vind ik in zijn geheel waardeloos.
Trappe doe je met je benen.

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 07 jul 2013 22:28

Wat mij opviel toen ik deze week de AKO binnenliep:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 26 jul 2013 19:03

aziraphale schreef:Vond het wel opvallend om te lezen dat die Chinese frames blijkbaar zo slecht zijn. Uit het topic hier op het forum krijg ik een heel ander beeld, namelijk. Verder leuk nummer om te lezen!
Ik vond het een nietszeggend bericht. Ff snel melden dat Chiners gevaarlijk zijn in de afdaling om de sponsoren (fabrikanten die betalen voor de advertenties in de Fiets) tevreden te houden. En dan heb je dus een grote groep mensen die hier meteen in meegaan en denken dat het allemaal rommel is. Test dan eens frames van 10 verschillende Chiner merken met uitgebreide meetgegevens...

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 01 aug 2013 13:19

Nou ja ze hebben wel direct de twee meest bekende China frames genomen. Dus zo nietszeggend is het bericht niet.

Al moet ik wel zeggen dat mijn eigen China frame juist het tegenovergestelde beeld geeft. Die mag wat mij betreft wel wat minder stijf juist. Heb er 1 in UD en 1 in 3K finish voor mijn vader. Ben wel eens benieuwd of dat echt alleen de deklaag is of dat er toch ook verschil in stijfheid meetbaar is.

rinke
Forum-lid
Berichten: 899
Lid geworden op: 21 jan 2010 10:10

rinke 01 aug 2013 13:52

Het was voor mijn gevoel meer een stukje om de grote fabrikanten te paaien. Kom gewoon met en een echte test van een chinarello vs pinarello etc. Jammer genoeg zullen we dit nooit lezen vrees ik :(

bambi1969
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 12 jan 2011 06:53

bambi1969 02 aug 2013 16:10

Vooral ook jammer dat er niet staat hoe de test is uitgevoerd... Alles kan stuk....
Cervélo S3 (2014) - Niner air9 (2013)

Plaats reactie