Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets februari

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 11 feb 2009 11:30

Verbazing alom hier. Volgens mij heeft Frigo een PM-tje niet helemaal gelezen zoals bedoeld, net als trouwens mijn vorige post. Laat ik niet op de inhoud ingaan, daar zijn het tenslotte PM's voor, maar 'de redactie' voelt zich werkelijk helemaal niet beledigd en waardeert juist de opmerkingen van Frigo tav de restyling.
Dit voor jullie allemaal, Frigo en ik lossen het PM-end wel op!

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 11 feb 2009 12:06

[quote="Rodrick"]Verbazing alom hier. Volgens mij heeft Frigo een PM-tje niet helemaal gelezen zoals bedoeld, net als trouwens mijn vorige post. Laat ik niet op de inhoud ingaan, daar zijn het tenslotte PM's voor, maar 'de redactie' voelt zich werkelijk helemaal niet beledigd en waardeert juist de opmerkingen van Frigo tav de restyling.
Dit voor jullie allemaal, Frigo en ik lossen het PM-end wel op![/quote]

En vice versa, wat mij betreft opgelost!
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

templar
Forum-lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 12 aug 2005 16:49

templar 11 feb 2009 13:55

Ik heb maar een opmerking en die betreft de rug van het blad.
Naarmate je verder leest wordt de rug dikker met het omslaan zodat de laatste letters niet meer leesbaar zijn.
Vooral als je leest bij kunstlicht (lamp) is dit vervelend.
Vroeger was ik een twijfelaar maar daar ben ik nu niet meer zo zeker van.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 11 feb 2009 16:14

[quote="Templar"]Ik heb maar een opmerking en die betreft de rug van het blad.
Naarmate je verder leest wordt de rug dikker met het omslaan zodat de laatste letters niet meer leesbaar zijn.
Vooral als je leest bij kunstlicht (lamp) is dit vervelend.[/quote]
Join the club, Templar. Voor mij in ieder geval reden om (na dik 10 jaar) m'n abonnement op te zeggen. Alleen lukt dat vooralsnog niet zo vlotjes. In de lijst met op te zeggen magazine-titels ontbreekt Fiets namelijk, terwijl b.v. Fiets Actief en ProCycling er wel vrolijk tussen staan...

Afbeelding

templar
Forum-lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 12 aug 2005 16:49

templar 11 feb 2009 20:57

Nu is dit voor mij geen reden om op te zeggen.
Voor de rest is het een gewenning maar er is verder niets dat mij stoort.
Maar heb vorige maand Procycling eens gekocht.
Ik vind dat wel een "roddelmagazine"lijken.
Een soort wielerglossy.
Dat vind ik dus niets.
Vroeger was ik een twijfelaar maar daar ben ik nu niet meer zo zeker van.

Gebruikersavatar
Rodrick
Forum-lid
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 mar 2007 12:01

Gebruikersavatar Rodrick 11 feb 2009 22:06

Het gebrek aan rugwit, zoals dat stukje wit papier heet dat extra in de rug wordt gestopt om de laatste letters leesbaar te houden, is bij nummer 4 hersteld.

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 12 feb 2009 13:29

[quote="Rodrick"]Het gebrek aan rugwit, zoals dat stukje wit papier heet dat extra in de rug wordt gestopt om de laatste letters leesbaar te houden, is bij nummer 4 hersteld. [/quote]

Aangezien misverstand is opgelost, voel ik me vrij om me weer te mengen in de discussie (op constructieve wijze zodat het wellicht ook iets bijdraagt).

Met betrekking tot bovenstaande, mooi dat is i.m.o. de eerste winst.

Toch een suggestie (zonder bijdehand te willen doen, maar ik zit toevallig in dat wereldje): als het logistiek niet mogelijk is om dit eerder aan te passen in de basis lay-out is er misschien een mogelijkheid om het toch al bij nummer 3 in te voeren, maar dit zou je dan even af moeten stemmen met jullie drukkerij die Fiets drukt.

Bladen als Fiets worden rotatief (van de rol) gedrukt. Als de breedte van de papierrol het toelaat zou er wellicht extra freeswit geplaatst kunnen worden tussen de pagina's aan de rugzijde, wanneer de drukkerij het digitale document op inslag zet. Bij garenloos brocheren wordt er als het ware papier afgeschaafd aan de rugkant van de katernen voordat het omslag erom wordt gelijmd. Dit afgeschaafde papier wordt freeswit genoemd, meestal ca. 3 mm. Als je dit echter groter maakt gaat het niet ten koste van het netto paginaformaat en hoef je ook de lay-out niet aan te passen (allemaal een beetje een technisch verhaal).

Wellicht is dit mogelijk zodat je het al kan invoeren voor nummer 3 zonder zelf alles om te hoeven gooien...
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

seger
Forum-lid
Berichten: 887
Lid geworden op: 08 apr 2007 21:03

seger 12 feb 2009 14:21

[quote="Buzz"]Voor mij in ieder geval reden om (na dik 10 jaar) m'n abonnement op te zeggen.[/quote]

Is dat niet wat overdreven? Dit is het eerste exemplaar in deze layout. Zoals Rodrick al aangeeft is het in nummer 4 aangepast en zo zullen ze heus wel leren van onze kritieken. Ik zie het nog even aan.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 12 feb 2009 15:25

Dat lijkt mij i.d.d. ook beetje kort door de bocht (om in fietstermen te blijven) Buzz...
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 12 feb 2009 15:59

[quote="chrissiewizzie"]Ook vind ik de (test)artikelen vrij kort en oppervlakkig, maar dat kan toeval zijn voor dit specifieke nummer.[/quote]
Da's altijd zo vind ik (let wel, ik koop zo af en toe een Fiets, ben geen lid). Ook de angst (?) onvoldoendes te geven voor producten staat me niet zo aan, er wordt bijna altijd somehow een positieve draai aan gegeven.
Voor diepgaande testen kun je beter een Tour Magazin oid kopen, maar wie weet... ;)

Ik vind de letters op de voorkant cheap overkomen, om ook even iets over de opmaak te zeggen (ik heb deze Fiets verder niet, dus over de binnenkant kan ik me niet uitlaten ;)).

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 12 feb 2009 16:31

[quote="Foosho"] Ik vind de letters op de voorkant cheap overkomen, om ook even iets over de opmaak te zeggen [/quote]

Dat was doelbewust (zie eerdere posts) om de losse verkoop te stimuleren, dan heb je niet in de gaten dat het tijdschrift per ingang van laatste nummer juist duurder is geworden :D

Oeps foutje deze info is niet eerder gepost zie ik nu, dan kom ik zeker op een andere manier aan deze info ;)
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

pleegzusterbloe
Forum-lid
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 mei 2007 16:53

pleegzusterbloe 12 feb 2009 18:50

jeetje, ik ben helemaal onder de indruk van de soms diepgaand onderbouwde technische discussies in dit topic. Ik zou graag als grafisch onbenul ook mijn mening willen geven, en dat is dat ik Fiets nog altijd een leuk blad vind, dat mij nog steeds weet te boeien ondanks dat ik het al jaren lees. Ik ben als Vintage-rijder uiterst nieuwsgierig naar het volgende nummer, en hoop maar dat het over ECHT oude fietsen gaat....

Wat betreft de voorkeur voor veel/ weinig reisverhalen en veel/ weinig fietsentesten: Ik heb zowel het budget niet voor een reis naar New York als voor het nieuwste model carbon fiets van tig-duizend euro. Dat maakt er over lezen echter niet minder leuk...

Plaats reactie