Alles over vakanties op én met de fiets

Classico Giro Utrecht 8 mei 2011

vincents
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2008 22:40

vincents 01 mei 2011 23:47

Na het succes van vorig jaar wordt op 8 mei de Classico Giro Utrecht verreden: http://www.classicogiroutrecht.nl/

Ik heb vorig jaar de tocht gereden, maar was dit jaar te laat met inschrijven. Zijn er nog mensen die van hun startbewijs voor de 110km afwillen?

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 01 mei 2011 23:59

Ik begrijp niks van deze tocht. Het heeft niks meer met de actualiteit te maken en een klassieker is het na 1 jaar ook niet. Het is hartstikke gevaarlijk om met onervaren fietsers in een massaal peloton te rijden en bovendien levert het enorme overlast op want de hele provincie hangt vol met gele borden "ernstige verkeershinder op 8 mei vanwege Giro classico". Blijkbaar gaan ze de weg er weer voor afsluiten. Het zal koren op de molen zijn van alle wielertoeristcritici.

blik
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 21 mei 2008 11:35

blik 02 mei 2011 10:57

[quote="LVGH"]Ik begrijp niks van deze tocht. Het heeft niks meer met de actualiteit te maken en een klassieker is het na 1 jaar ook niet. Het is hartstikke gevaarlijk om met onervaren fietsers in een massaal peloton te rijden en bovendien levert het enorme overlast op want de hele provincie hangt vol met gele borden "ernstige verkeershinder op 8 mei vanwege Giro classico". Blijkbaar gaan ze de weg er weer voor afsluiten. Het zal koren op de molen zijn van alle wielertoeristcritici. [/quote]

Mij lijkt het wel leuk, ik doe dus mee. Hoe vaak kun je nou in een peloton rijden op afgezette wegen als amateur.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 02 mei 2011 11:10

[quote="Blik"]Mij lijkt het wel leuk, ik doe dus mee. Hoe vaak kun je nou in een peloton rijden op afgezette wegen als amateur.[/quote]

Elke week volgens mij: lid worden bij wielervereniging, flink trainen en dan klassiekers gaan rijden.

rogkat
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 jun 2008 22:39

rogkat 02 mei 2011 11:13

Ik heb hem vorig jaar ook gereden. Een grote ellende, ik heb nog nooit zo vaak op de rem gestaan. Continu van die malloten die er hun eigen wedstrijd van moeten maken. Terwijl vooraan voorrijders 25 km pu gemiddeld aanhouden. Gratis sportdrank bij de start zorgde de eerste 30 km voor heul veul plassers. Kortom, ik zou hem lekker overslaan.
my third love

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 02 mei 2011 11:13

[quote="LVGH"]Ik begrijp niks van deze tocht. Het heeft niks meer met de actualiteit te maken en een klassieker is het na 1 jaar ook niet. Het is hartstikke gevaarlijk om met onervaren fietsers in een massaal peloton te rijden en bovendien levert het enorme overlast op want de hele provincie hangt vol met gele borden "ernstige verkeershinder op 8 mei vanwege Giro classico". Blijkbaar gaan ze de weg er weer voor afsluiten. Het zal koren op de molen zijn van alle wielertoeristcritici. [/quote]

Ben het helemaal met je eens trouwens, maar volgens mij is dit wel onderdeel van de tactiek om over enkele jaren de Tourstart naar Utrecht te halen. De toertocht moet uitstralen dat wielrennen enorm leeft in de provincie.

zorba
Forum-lid
Berichten: 1147
Lid geworden op: 20 jun 2010 14:37
Locatie: West Brabant

zorba 06 mei 2011 19:11

Ga deze ook maar 'ns mee peddelen... ben wel benieuwd hoe zoiets verloopt onder 'begeleiding'.. wordt wel erg warm trouwens zondag, neem maar extra bidonnetje mee denk.
Do not CROSS the road!

maui
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 jun 2010 23:16

maui 06 mei 2011 19:34

vorig jaar meegereden. Best apart om met zo'n grote groep over afgezette wegen te rijden.

Toch was ik er nog voor de helft erop zat uit; nooit meer! Ik heb nog nooit zoveel valpartijen, bidons op de weg, opstoppingen en andere ellende meegemaakt. Echt levensgevaarlijk.

De afstand is net te kort waardoor veel onervaren fietsers, veel bedrijvenclubjes ook. Ik heb minstens 10 fikse valpartijen gezien. Ook was de route niet berekend op zo'n grote groep. Als je van een autoweg de bocht om gaat een fietspad op, gaat het van 8 renners naast elkaar naar 2. Zelfde effect als op snelweg: file en onoplettende sukkels die er vol achterop knallen.

Voor hen die toch gaan: blijf opletten en reken niet op normaal groepfietsgedrag.
Dedacciai Ran, Campagnolo SR & Eurus, Deda opbouw

zipper
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 feb 2006 03:58

zipper 06 mei 2011 21:54

jeetje wat een boel valpartijen hebben sommigen gezien.. ik heb er welgeteld eentje gezien op de dijk voorbij Wijk bij Duustede. Heb wel ontzettend veel onnodig moeten remmen maar rij toch maar weer mee.

roy73
Forum-lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 mei 2010 20:31

roy73 07 mei 2011 21:14

Ik neem aan dat de wegen maar kort afgesloten zijn? Of moet ik de heuvelrug morgenochtend mijden?
Specialized Tarmac Sworks SL4, Specialized Sworks ht, Project 346 Basman en een opoefiets.....

Twitter Facebook

ori53
Forum-lid
Berichten: 258
Lid geworden op: 02 sep 2009 23:11
Locatie: Amersfoort

ori53 07 mei 2011 23:17

Bij amerongen en doorn staan bordjes met waarschuwing voor overlast tussen zeg 11:30 en 13:30.
Ik jaag de concurrentie voor me uit.......


Pegoretti Mxxxxxo
Cotic Soul
Cube Nuroad

roy73
Forum-lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 mei 2010 20:31

roy73 08 mei 2011 00:18

Dank je, da's mooi want dan ben ik er al voorbij.
Specialized Tarmac Sworks SL4, Specialized Sworks ht, Project 346 Basman en een opoefiets.....

Twitter Facebook

Plaats reactie