Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Les Trois Ballons 2019

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 jun 2019 11:07

Dat is een goede aanvulling denk ik. Ik kan me herinneren dat ik met mijn maten ook ruim 25 km !! van de start zat in het meest aftandse hotel aller tijden. En dat had maar één reden, er was niks dat beter voldeed.

Hoe het ook zij, momenteel werken wij aan een vervolgartikel over dit onderwerp. Hierover heb ik Sportcommunication ook benaderd met de vraag of zij met een reactie willen komen.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 11 jun 2019 11:27

havana schreef: 11 jun 2019 11:07 Dat is een goede aanvulling denk ik. Ik kan me herinneren dat ik met mijn maten ook ruim 25 km !! van de start zat in het meest aftandse hotel aller tijden. En dat had maar één reden, er was niks dat beter voldeed.

Hoe het ook zij, momenteel werken wij aan een vervolgartikel over dit onderwerp. Hierover heb ik Sportcommunication ook benaderd met de vraag of zij met een reactie willen komen.
Ik mis in het artikel de optie om met de auto naar de start te rijden en de volgende dag deze weer met de fiets op te halen, direct een mooie manier om de volgende dag uit te fietsen.

Tarkin
Forum-lid
Berichten: 220
Lid geworden op: 22 nov 2016 08:17

Tarkin 11 jun 2019 11:33

Is het aantal finishers niet terug naar een normaal niveau gedaald? En die paar jaar ertussen exponentieel?

Misschien is het ook handiger om het aantal ingeschreven personen te weten?

Verder is het wel een dingetje daar in de vogezen, hotels en vervoer. Dan is een volledig rondje wel beter natuurlijk.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 jun 2019 11:51

NuitKor schreef: 11 jun 2019 11:27
havana schreef: 11 jun 2019 11:07 Dat is een goede aanvulling denk ik. Ik kan me herinneren dat ik met mijn maten ook ruim 25 km !! van de start zat in het meest aftandse hotel aller tijden. En dat had maar één reden, er was niks dat beter voldeed.

Hoe het ook zij, momenteel werken wij aan een vervolgartikel over dit onderwerp. Hierover heb ik Sportcommunication ook benaderd met de vraag of zij met een reactie willen komen.
Ik mis in het artikel de optie om met de auto naar de start te rijden en de volgende dag deze weer met de fiets op te halen, direct een mooie manier om de volgende dag uit te fietsen.
En hoe kom je dan van de finish weer bij je auto?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 11 jun 2019 11:58

Ik denk dat het uitgaat van verblijf in de buurt van de finish (namelijk na finish naar verblijf, volgende dag pas auto weer halen).

Met de vorige finishplaats, zat je start/finish nog wel op fietsbare afstand. Auto bij start, of juist in het weiland bij de finish. en je doet ofwel s ochtends, ofwel s middags een stukkie warm/uitfietsen. Verder was die finishlocatie troosteloos, en had je aan t einde van de cyclo 10km over lange vlakke weg (en daarvoor nog even een terror kuitenbijter om het merengebied in te fietsen). Huidige finish is qua finishplek voor een cyclo wel veel aantrekkelijker natuurlijk. En ook gelijk weer de originele finishplek van vroeger.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 11 jun 2019 12:14

havana schreef: 11 jun 2019 11:51
NuitKor schreef: 11 jun 2019 11:27
havana schreef: 11 jun 2019 11:07 Dat is een goede aanvulling denk ik. Ik kan me herinneren dat ik met mijn maten ook ruim 25 km !! van de start zat in het meest aftandse hotel aller tijden. En dat had maar één reden, er was niks dat beter voldeed.

Hoe het ook zij, momenteel werken wij aan een vervolgartikel over dit onderwerp. Hierover heb ik Sportcommunication ook benaderd met de vraag of zij met een reactie willen komen.
Ik mis in het artikel de optie om met de auto naar de start te rijden en de volgende dag deze weer met de fiets op te halen, direct een mooie manier om de volgende dag uit te fietsen.
En hoe kom je dan van de finish weer bij je auto?
Wij zaten op camping bij Fresse (12km afdalen na de finish). Volgende dag weer op de fiets van Fresse naar de start om de auto op te halen. Mooi te combineren met een 30km herstelritje.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 11 jun 2019 17:34

Ik had altijd een huisje tussen start en finish in, ging altijd perfect omdat de weg van La Planche naar het huisje bijna volledig bergaf gaat.

Je moet inderdaad wel ruim op tijd iets boeken.
Afbeelding

Plaats reactie