Alles over vakanties op én met de fiets

Ronde van Picardië 8 Sept 2018

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 28 aug 2018 08:47

Medefietsers;

8 September ga ik met twee fietsmaatjes de ronde van picardië rijden. Ik heb met deze nog geen ervaring en op het forum hier is er niets over te vinden. Wie van jullie heeft hem ook al eens gereden? Verder ben ik benieuwd naar het volgende:

* Is het massastart of is er nog een splitsing tussen wedstrijdgroep en overigen?
* Hoe is het koersverloop meestal?
* Die 1000 Hm stelt dat wat voor? moet er ergens nog echt geklommen worden? of is het alleen maar beetje op en af? Ik twijfel tussen een 12-27 cassette of mijn normale koerscassette (11-23)
* Wat is jullie ervaring met bevoorrading? Als je serieus mee wil doen moet je dan eigen bevoorrading hebben?
* Ik kan misschien eigen bevoorrading regelen. Ik denk aan 1 stop, waar kan die dan het beste gaan staan, wat is een handig punt?
* Is het echt een pelotonkoers of valt het vrij snel uit elkaar?

Ik wil graag kijken hoe ver ik kan komen in de uitslag. De gedacht is dat ik met mijn poldersprinterbenen hier beter uit de voeten kan dan in de ardennen (laat staan de alpen). vandaar bovenstaande vragen.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

inkiepinkie
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 03 feb 2006 15:40
Locatie: Dordrecht

inkiepinkie 28 aug 2018 19:04

Ik ga normaal gesproken (als de weersvoorspellingen niet heel drastisch veranderen richting veel regen) deze voor de 3e keer rijden. Om wat vragen te beantwoorden:

- Bij de start gelden de "normale" startvakken van de Grand Trophee. Dus eerst een prioritair vak obv bewezen resultaten of goed kunnen babbelen aan de inschrijftafel en dan de rest.
- Na zo'n 10km na de start begint een heuvelzone. Aan het eind van de heuvelzone kom je in een groep waarin je normaal gesproken heel lang blijft rijden.