Alles over vakanties op én met de fiets

Cinglé du Mont Ventoux

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5113
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 29 mar 2018 14:03

Mijn pr ligt op dat strava segment op 1u20m, tijdens de cingle eerste beklimming.
Grappige is dat ik tijdens 3e beklimming (vanuit Sault) stuk vanaf Chalet Renard naar de top 5 minuten sneller op ben gefietst. (met minder vermogen) je bent dus erg afhankelijk van wind voor een echte toptijd.

Foto van kraantje in Sault op pleintje (tegenover een van de bakkertjes) :

Afbeelding

felipe07
Forum-lid
Berichten: 296
Lid geworden op: 20 sep 2009 10:57

felipe07 30 mar 2018 20:54

Deze zomer wil ik mij ook wagen aan de Cingle du Mont Ventoux.

Eerst Malaucene, daarna Bedoin en tenslotte Sault.

Heeft er iemand een trainingsschema of richtlijnen voor deze uitdaging ?

Ik kan gemiddeld 125 km per week fietsen; in totaal komt dit neer op 1 tot 3 trainingen pe week.

Hoe deel ik de komende 4 maanden mijn trainingen het beste in ?

Alle tips / schema's zijn welkom.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 31 mar 2018 10:32

Gewoon lekker fietsen.....

Simpel trainingsschema: afwisseling. Lang, kort, rustig, intensief, hoge cadans, lage cadans, alleen, in een groep, heuvels, vlak.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 mar 2018 11:46

Dan hoop ik dat je genoeg talent hebt, want die hoeveel training houdt niet echt over. Als je 2(,5)+ uur per klim nodig hebt is het de vraag of je het plan niet beter kan vergeten en gewoon een mooie ronde rijden met 1x Ventoux.

Overigens moet ik eerlijk bekennen dat ik zelf nog nooit Cinglé heb gereden, na 1x omhoog vind ik het meestal wel weer mooi geweest. Daarnaast rijden de bergen ten oosten van de Ventoux eigenlijk fijner, omdat het veel rustiger is en allemaal net wat minder steil, zodat het ook wat relaxter klimt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 31 mar 2018 22:18

Heb zelf de Cinglé drie jaar gelden volbracht.
Vooraf volop km's gemaakt, maar hoeveel???
Tijden? Geen idee.
Had e.e.a zo gepland dat ik op mijn 50e verjaardag, ipv een feestje met vrienden die je toch nooit meer ziet, de Cinglé zou gaan proberen te behalen. Met mijn 115 kg heb ik nou niet echt een klimmerspostuur.
Vakantie in Bedoin geboekt, en op de verjaardag om 06:00 uur op de fiets gestapt. Stempelkaart van dhr. Pic mee en stempelen bij de bakker.
Naar boven gefietst, aankomsttijd genoteerd, want er was nog niks open. Hop, naar beneden naar Malaucene
Daar ontbeten met de familie. Stempeltje gehaald en opnieuw naar boven. Onderweg wat gedronken bij Chalet Liotard, met wat lekkers, want jarig.
Boven stempeltje bij het winkeltje en naar Sault. Daar geluncht en wat bananen bij de super gehaald en... gestempeld. Weer naar boven , nog ff afdalen en naar Bedoin, en hop, klaar.
Buren op de camping stonden klaar met een heerlijke fles wijn, overige campinggasten verklaarden me voor gek. 1x de MV prima, maar 3x???
Opgefrist en uit eten bij L'Observatoire.
Kortom, in mijn herinneringen nog steeds één van de mooiste dagen ooit.

Prachtig mooi weer gehad, was voor die dag als verkenning al een keer naar boven geweest. Snapte eigenlijk niet waarom de wind daar zo berucht was. ( Was wel midden in de zomer).
Later in die vakantie nogmaals naar boven via Maulacene en weer naar benden naar Bedoin. Wat was ik blij dat ik weer bij Chalet Reynard was, sodeknetter wat een wind.

Mijn advies; van te voren zoveel als mogelijk km's maken en genieten tijdens de Cinglé.
Zelfvoorzienend zijn onderweg, zonder te overdrijven.
Alles is onderweg te koop.

Vergeet niet, Cinglé is door dhr. Pic in het leven geroepen om aan te tonen dat een gemiddeld getrainde fietser deze zou kunnen volbrengen. Ik vind me daar met 115 kg en 2.04 een voorbeeldje van. Vergeet de klimtijden en genieten. Oh ja, ik had 30x 28 als kleinste verzet, heb deze bijna niet gebruikt.

Veel plezier, en houd ons op de hoogte van je poging.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 04 mei 2018 21:55

Zoek appartement oid laatste week van Mei - eerste week Juni. Iemand een aanrader?
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 04 mei 2018 22:19

Livio Livius schreef: 04 mei 2018 21:55 Zoek appartement oid laatste week van Mei - eerste week Juni. Iemand een aanrader?
Waar wil je zitten? MEt hoeveel personen?

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 04 mei 2018 22:44

Jans schreef: 04 mei 2018 22:19
Livio Livius schreef: 04 mei 2018 21:55 Zoek appartement oid laatste week van Mei - eerste week Juni. Iemand een aanrader?
Waar wil je zitten? MEt hoeveel personen?
2 Personen. Ergens tussen Carpentras en Bedoin.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8361
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 04 mei 2018 22:49

http://www.pinede-du-barroux.com. Tussen Malaucene en Bedoin.
Morgen zal ik verder kijken. Geen idee wat jullie allemaal willen doen, maar als je in omgeving Vaison la Romaine/Mollans/Malaucene gaat zitten, ga je makkelijker naar het oosten, waar mooie cols liggen. (Klopt hè, Havana?)

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 04 mei 2018 22:55

Jans schreef: 04 mei 2018 22:49 http://www.pinede-du-barroux.com. Tussen Malaucene en Bedoin.
Morgen zal ik verder kijken. Geen idee wat jullie allemaal willen doen, maar als je in omgeving Vaison la Romaine/Mollans/Malaucene gaat zitten, ga je makkelijker naar het oosten, waar mooie cols liggen. (Klopt hè, Havana?)
Doe mee aan de Ventouxman op 3 juni.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 mei 2018 06:13

Jans baat zelf ook een B&B uit, zeker het overwegen waard! En niet ver van Malaucene!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 mei 2018 10:45

Grappig, nooit geweten. Welke?
Less is bore

Plaats reactie