Alles over vakanties op én met de fiets

BRM 400 Rondje Startpunten, zaterdag 23 september 2017

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 24 sep 2017 17:14

Begin juni zou een ideaal zijn. Wie weet!
Vorsprung durch Pedantik

slugbait
Forum-lid
Berichten: 929
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 24 sep 2017 18:22

ErnstH schreef: 24 sep 2017 16:27 [,..] En als je een keer een 'normale' 400 doet, in mei of zo, zal het je nog beter afgaan. Met een kortere nacht en betere temperaturen
De nacht was inderdaad lang. Ik heb meer kilometers in het donker gereden dan tijdens daglicht... Maar het ging verder allemaal redelijk voorspoedig gisteren.

Ik was ruim op tijd bij de start in Zwolle en had toestemming van de plaatselijke organisator om bij een groepje naar keuze aan te haken (i.p.v. te wachten tot 17:00). Toen kwam Theo/Oeht om 16:00 binnen en bij hem ben ik aangehaakt tot Venray, Het tempo lag hoog, maar het was goed te volgen. Eerst Zwolle-Boekelo in het zonnetje, na Boekelo koelt het snel af. Voor mij niet zo'n probleem: ik fiets altijd wel goed als het wat kouder is.

In Venray van Theo afscheid genomen en gewacht tot ik met iemand anders door kon gaan. Dat blijkt mede-Groninger Frenk te zijn. Ik doe bijna al het kopwerk, maar wat gezelschap midden in de nacht is nooit verkeerd. Bij aankomst in Scherpenzeel besluit ik te wachten tot het licht wordt, Na verscheidene koppen koffie is het eerste daglicht zichtbaar, maar zodra ik Scherpenzeel verlaat is de aangekondigde mist er opeens. De Veluwe is koud, mistig en vochtig en met mijn slaperige hoofd heb ik nu juist behoefte aan wat zon en warmte. Ik kom eigenlijk niet meer op gang en ploeter door naar Zwolle, waar de zon doorbreekt als ik om 11 uur de finish zie, iets minder dan 19 uur na vertrek.
Laatst gewijzigd door slugbait op 26 sep 2017 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.

spekkie__
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 sep 2017 20:24

spekkie__ 24 sep 2017 19:28

Samen met 2 andere Belgische deelnemers ging ik van start in Venray. In het gezelschap van enkele Nederlandse en Duitse deelnemers legden we het eerste gedeelte tot Scherpenzeel af aan een mooi tempo. Hier zijn we met z'n drietjes verder gereden. Het was genieten geblazen met zo'n mooi weertje. Even gestopt voor een pannenkoek in de Veluwe vooraleer verder te rijden naar Zwolle. Op de Sallandse Heuvelrug koelde het plots heel erg af bij valavond. Wel prachtige uitzichten. Met twee hadden we besloten om na 250km te overnachten. De derde deelnemer reed solo verder en finishte om 3u45 in Venray. Na een goede nachtrust gingen we om 4u30 van start. Koud, mistig en heel erg donker! Kilometerslang hoopten we om ergens een bakker tegen te komen, maar dit duurde tot de Nederlands/Duitse grens. Na enkele lekkere koffiekoeken en chocomelk waren we klaar om het laatste gedeelte aan te vangen. Eindelijk kwam het zonnetje erdoor, en konden we genieten van het mooie weer. Om 11u40 bereikten we voldaan Venray, nipt binnen de tijdslimiet. Heel leuke tweedaagse gehad!

oehT
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jun 2015 13:46
Locatie: Kop van Overijssel

oehT 24 sep 2017 19:34

Besloten Venray te starten omdat het een mooie dag beloofde te worden ging ik met vlotte tred in mijn wagen die kant op.

Door de mist en iets te laat ging het bordje "politie volgen" aan en werd ik de snelweg afgestuurd om een terechte bekeuring te ontvangen...... terwijl ik rechts van mij op de parkeerplek langs de A73 mijn Duitse, Belgische en Nederlandse mede randonneurs bezig zag op te starten :roll: :roll:

Oftewel, de sfeer zat er direct lekker in :lol:

Vanuit Venray ging het door de mist richting Scherpenzeel. Samen met Marco (achternaam kwijt) en een vrolijke Duitser (serieus) ging het in een rap tempo door de mist. Besloten korte broek te starten, daar toch enige spijt van gehad. De mist ging maar niet weg en het was best koud tot een uurtje of elf / half twaalf. De gpx bestanden bleken in de vorm van een puzzel aangeboden te zijn. Van track 4 ging het naar 6, naar 1 vervolgens 2, toen 5 om af te sluiten met 3 en ook weer 4. Een puzzeltocht is natuurlijk leuk om te doen, maar dit kostte ons best wat tijd (of wij wonnen hier wat vertraging) omdat Marco en ik niet de juiste track voor Scherpenzeel wisten te vinden en dus met de flink tragere Duitser op kop Scherpenzeel bereikten.

Ondertussen was het lekker weer geworden en na een kop koffie en een koek om starttijd 1300 uur koers gezet richting Zwolle. Dit was een prachtig stuk waar voormalig triatleet Marco de gashendel flink los draaide en wij erg vlot samen Zwolle bereikten. Iets voor vieren aangekomen daar even gezeten om vervolgens met Slugbait (Pim) in ons midden richting Boekelo te rollen. Wederom een prachtig stuk, erg genoten van de 'eigen omgeving' wat apart is om aan te komen vanuit Venray. Veel wegen maken onderdeel van mijn 'rondjes' uit en om die na 200 km te bereiken en dan weer vlot weg te fietsen was een geinige ervaring. Helaas had ik slecht gegeten waardoor mijn benen dit stuk slecht waren.

Om 1923 in Boekelo aangekomen. 7 minuten te vroeg volgens de lokale organisator die had geschat dat ik 1930 aan zou komen aldaar. Na even gezellig gekletst te hebben met Gert, een appeltaartje, een koffie en groot glas cola mijzelf dik aangekleed en wat dacht je; hersteld en al mijn benen teruggevonden waardoor ik weer fris richting Mc Donalds Isselburg ben gefietst met Marco en Pim. Een Mc Tasty BBQ met bacon, patat en nog een flinke cola verder was ik helemaal terug boven Jan. Te lang zonder vast voedsel is niet verstandig voor Theotje :like:

Om 0040 uur Venray bereikt, of meer precies Oirlo. Daar nog een kop koffie met Pim en de lokale organisator bedankt. Jan zit daar dan toch mooi zo'n beetje de hele nacht te wachten op finishers. Respect dat iemand hier zijn nacht voor vrij maakt, erg aardige man.

Kortom; een erg leuke dag met uitstekend en ook wel koud weer gehad. Heerlijk gefietst in goed gezelschap. Over 2 weken 300 Bunnik? Who knows :D

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1474
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 25 sep 2017 19:01

rtimmers schreef: 24 sep 2017 12:30 En weer terug thuis van mijn eerste 400km. Een mooie route, mooi weer (behalve s nachts, maar daarover zo meer), een fijn, gezellig tweetal om mee samen te fietsen maakten het een geslaagde eerste keer. Het s nachts fietsen ging prima, weinig last van vermoeiheid en tempo bleef ongeveer gelijk. Het enige probleem voor mij was de lage temperatuur s nachts die gepaard ging met zeer vochtige lucht en mist en dus een zeer lage gevoelstemperatuur. Uiteindelijk na iets minder dan 21 uur weer terug in scherpenzeel. In totaal, met heen en terugweg vanuit wageningen 24 uur weg geweest en hierin 443km afgelegd
Zelfde ervaring, iets andere conclusie. Ik reed een 400km tocht van de fietskoeriers. Verslagje staat elders op dit forum. Mijn conclusie is dat 9 graden plus lichamelijke/geestelijke vermoeidheid een ander effect oplevert, dan 9 gewone graden als je lekker fris en fruitig bent.
hun fietsen.

rtimmers
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 11 jun 2016 20:30

rtimmers 25 sep 2017 19:09

BertL schreef: 25 sep 2017 19:01
rtimmers schreef: 24 sep 2017 12:30 En weer terug thuis van mijn eerste 400km. Een mooie route, mooi weer (behalve s nachts, maar daarover zo meer), een fijn, gezellig tweetal om mee samen te fietsen maakten het een geslaagde eerste keer. Het s nachts fietsen ging prima, weinig last van vermoeiheid en tempo bleef ongeveer gelijk. Het enige probleem voor mij was de lage temperatuur s nachts die gepaard ging met zeer vochtige lucht en mist en dus een zeer lage gevoelstemperatuur. Uiteindelijk na iets minder dan 21 uur weer terug in scherpenzeel. In totaal, met heen en terugweg vanuit wageningen 24 uur weg geweest en hierin 443km afgelegd
Zelfde ervaring, iets andere conclusie. Ik reed een 400km tocht van de fietskoeriers. Verslagje staat elders op dit forum. Mijn conclusie is dat 9 graden plus lichamelijke/geestelijke vermoeidheid een ander effect oplevert, dan 9 gewone graden als je lekker fris en fruitig bent.
Dat was bij mij ook het geval (extra kou door vermoeidheid). Ik kreeg het ook niet meer echt lekker warm bij de controleposten s'nachts. Waarschijnlijk door een combinatie van vermoeidheid en net wat te weinig eten

Gebruikersavatar
Boekelo
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 01 aug 2016 19:55

Gebruikersavatar Boekelo 25 sep 2017 19:35

Achtergebleven in Boekelo:
1 set zwarte armstukken
1 wit/rode bidon met de text "Fred Rompelberg Mallorca"

Af te halen in Boekelo door de eigenaar/eigenaren.

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 26 sep 2017 06:24

Heb je al gekeken of er nog zieke fietsers op je zolder zijn blijven liggen?
Vorsprung durch Pedantik

slugbait
Forum-lid
Berichten: 929
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 26 sep 2017 08:46

Over zieke fietsers gesproken: Wat is er eigenlijk gebeurd met de fietser die bij de controle in Venray flauw viel? Het was een Duitser met startplaats Boekelo.

Pedalknight78
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2017 10:07

Pedalknight78 30 sep 2017 10:14

Voor deze fietser was het mogelijk de Brevet to finishen.
Ik heb de ganze dag met hem toesamen fietst.
Het was en hel mooie brevet. bedankt.

wij start in boekelo en naar exact 24h wij end in boekelo.

to ziens,
Thorsten

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 30 sep 2017 10:49

Flauw gevallen en dan toch nog uitfietsen. Dat is wel een heel bijzondere prestatie. Petje af. Te weinig suikers en daardoor licht in het hoofd en te lage bloeddruk?

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 30 sep 2017 11:14

Daar lijkt het wel op, mooi dat er iemand in de buurt bleef.

Plaats reactie