Alles over vakanties op én met de fiets

Schwarzwald Super 4 september 2016

oehT
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jun 2015 13:46
Locatie: Kop van Overijssel

oehT 17 aug 2016 14:39

Ik ben van plan deze Rennradmarathon te gaan fietsen. Om de simpele reden van combinatie afstand (gouden variant), hoogtemeters, de adembenemende omgeving (mening) en de tov Oostenrijk en wellicht ook Frankrijk wat 'vriendelijkere' bergen. Ook wel eens lekker om relaxed omhoog te peddelen :roll:

Een beetje prijzig tochtje is het wel, 80 euro (alhoewel een mail separaat je 10 euro korting op kan leveren). Je krijgt er wel een uitstekende verzorging onderweg voor, maar aan de prijs blijft het. Het is de derde keer dat deze tocht wordt georganiseerd.

Zijn er nog forumleden met plannen deze richting op, of is CG in Lux het plan voor deze zondag in september?

Man fährt an einem Tag auf die höchsten Berge des Hochschwarzwaldes. Auf Feldberg, Schauinsland, Kandel, Thurner und noch mehr. Auf spektakulären Straßen, mit einzigartigen Panorama-Blicken und überall gibt es Stationen mit regionaler Verpflegung. Es gibt drei Routen für unterschiedliche Leistungsniveaus. Gold, Silber und Bronze. Der neue Startort ist Münstertal (Schwarzwald), wo es das ganze Wochenende ein vielfältiges Rahmen-Programm geben wird.

http://www.schwarzwald-super.de/

Update: Op pagina 2 staat mijn verslag van deze rit. Daarnaast de ervaring van een Duitse deelnemer, notabene één wonende in de regio...
Laatst gewijzigd door oehT op 08 sep 2016 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.

geertjeb
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 24 mar 2011 00:35

geertjeb 17 aug 2016 15:02

TACHTIG EURO.....ze durven wel tegenwoordig...

drpaul
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 jul 2013 18:29

drpaul 25 aug 2016 19:12

Wow, mooie routes!!! Daar in 2014 op vakantie geweest, maar supermooie omgeving, mooie lopende beklimmingen en goed asfalt.
Alleen de startklim van brons niet. Da's de K4957, oftewel de Stohren. De eerste 3km leveren 400 hoogtemeters, dus gemiddeld 13% met maximaal boven de 20....... Loodzwaar ding, 3x de Redoute zonder rustpauzes. En dat als startklim en daarna nog 100km..... Oei.

Birota
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 06 jan 2015 19:43

Birota 26 aug 2016 11:43

Ik ken het gebied en de meeste klimmen ook goed. Ben de afgelopen jaren telkens een lang weekend in deze regio geweest om te fietsen. De K4957 is zeker pittig. Ik kende de klim al, maar de laatste keer viel hij toch weer vies tegen aan het eind van een rondje van 160 km...

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 26 aug 2016 12:16

Ga al acht jaar naar de camping in Munstertall. Zeer aan te bevelen. Zo te zien aan het kaartje heb ik ze allemaal gedaan. De klim vanuit Kirchzarten naar St Peter is een stevige, alsook de K4957 naar Shauinsland.
De afdaling van Wiedener Eck naar Munstertall is geweldig mooi.
Voor ieder die het gaat doen........chapeau, ik zou het niet kunnen op 1 dag.

Marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Birota
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 06 jan 2015 19:43

Birota 26 aug 2016 15:51

Als we dan toch bezig zijn met tips in de omgeving:
- De klim van de K4956 vanaf de L122 via St Ulrich naar (uiteindelijk) Horben is een mooie klim. Smal en rustig weggetje met perfect asfalt en mooi uitzicht (obv de kaart en Google maps was mij niet duidelijk of de hele weg verhard zou zijn, dus een kleine gok).
- Klim naar Horben via de Selzenstrasse en de Katzentalweg is een mooi en pittig klimmetje (niet teveel hoogtemeters, wel veel afwisseling in percentages).
- Van de meer bekende klimmen inderdaad Schauinsland en de Rinkenstrasse vond ik ook een mooie klim (doorfietsen tot de Baldenweger Hutte). Deze staan ook wel genoemd in het Schwarzwald topic volgens mij.

drpaul
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 23 jul 2013 18:29

drpaul 27 aug 2016 16:08

Birota schreef:Als we dan toch bezig zijn met tips in de omgeving:
- De klim van de K4956 vanaf de L122 via St Ulrich naar (uiteindelijk) Horben is een mooie klim. Smal en rustig weggetje met perfect asfalt en mooi uitzicht (obv de kaart en Google maps was mij niet duidelijk of de hele weg verhard zou zijn, dus een kleine gok).
- Klim naar Horben via de Selzenstrasse en de Katzentalweg is een mooi en pittig klimmetje (niet teveel hoogtemeters, wel veel afwisseling in percentages).
- Van de meer bekende klimmen inderdaad Schauinsland en de Rinkenstrasse vond ik ook een mooie klim (doorfietsen tot de Baldenweger Hutte). Deze staan ook wel genoemd in het Schwarzwald topic volgens mij.
Als aanvulling: de gehele klim naar de Belchen. Aangekomen bij het liftstation even 75 meter klünenlangs het grind en dan op een verlaten asfaltweg verder tot aan de top. Ik dacht 11km aan 7% gemiddeld tot een hoogte van rond de 1400 meter. Prachtklim!

klimman
Forum-lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 10 apr 2008 20:03

klimman 06 sep 2016 11:07

Op Strava heb ik gezien dat er verscheidene Nederlanders hebben deelgenomen aan deze tocht. Zijn er forumleden die deze tocht gereden hebben? Ik ben benieuwd naar hun ervaringen.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 06 sep 2016 11:50

De gouden tocht. 255 km met 6500 hm. Dat is serieuze shit zeg. Wel mooie shit ;-) Doet nauwelijks onder voor de platin tour van het Alpenbrevet. Dit jaar wordt niks, maar ik sla hem op in mijn to do list.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

klimman
Forum-lid
Berichten: 261
Lid geworden op: 10 apr 2008 20:03

klimman 06 sep 2016 14:03

@ Herman_N: de eerstvolgende editie is volgend jaar. Eergisteren was de tocht van dit jaar.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 06 sep 2016 14:15

klimman schreef:@ Herman_N: de eerstvolgende editie is volgend jaar. Eergisteren was de tocht van dit jaar.
Hahahahaha ik ben weer lekker scherp zeg :-( Dat krijg je als je gaat forummen tussen het werk door.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

oehT
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jun 2015 13:46
Locatie: Kop van Overijssel

oehT 06 sep 2016 23:15

klimman schreef:Op Strava heb ik gezien dat er verscheidene Nederlanders hebben deelgenomen aan deze tocht. Zijn er forumleden die deze tocht gereden hebben? Ik ben benieuwd naar hun ervaringen.
Yep. Ik kom binnenkort met een wat uitgebreider verslag. Totaal 261km met in iets meer dan 6500hm. Prima fietsweer, hoewel 1500 uur het water met bakken uit de hemel begon te vallen. Met nog 3 bergen en dito afdalingen voor de boeg, werd het dus ook nog eens een heroïsch stukje fietsen. All in all, een meer dan te gekke rit.
Herman_N schreef:De gouden tocht. 255 km met 6500 hm. Dat is serieuze shit zeg. Wel mooie shit ;-) Doet nauwelijks onder voor de platin tour van het Alpenbrevet. Dit jaar wordt niks, maar ik sla hem op in mijn to do list.
Ja, dit is een nieuwe, maar werkelijk 'dikke' rit. Geen wedstrijdelement, alsof dat met 260 en 6500 nodig is. Door het uiteindelijk behoorlijk slechte weer werd het ook nog eens een slagveld, waar het 'fietsen zit voornamelijk tussen de oren' weer eens hard werkelijkheid werd voor velen. Ik heb hem uitgereden, 12 uur en een beetje. Uiteindelijke te lang te rustig aan gedaan, waar de paar overgebleven Gouden figuren doodstuk zaten op het eind, had ik (net als Marmotte) te veel over nog (hoewel, over...). Dus iets 'te goed' ingedeeld deze rit :lol: :oops:

Plaats reactie