Alles over vakanties op én met de fiets

La Flèche de Wallonie

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3123
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 28 mei 2017 07:27

wasbeer2006 schreef: 28 mei 2017 07:15 185 gedaan, mooie toch over mooie wegen veel goed asphalt.
echte aanrader!,

Goed Asphalt :roll:

Heb nog pijn aan mijn handen, nee het Asphalt was wederom K*dt maar desalniettemin
een mooie tocht en idd toch een aanrader :winkthumb:
YFood !!!

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1219
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 28 mei 2017 08:58

Het blijft een hele mooie rit.
De laatste bevoorrading lag langs een heel drukke weg en dat i.c.m de vele fietsers was dit een ideaal recept voor verkeersagressie. Echt hele nare zaken gezien hier !

Gebruikersavatar
magoo
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 nov 2006 14:52

Gebruikersavatar magoo 28 mei 2017 09:44

Ik heb gisteren wederom een topdag gehad in de Ardennen. Om iets voor 8 uur hobbelden forumleden Csteenbe, Dapoker, fietsmaat Bas en ikzelf het startterrein af waar we al snel konden warmdraaien op de Cote de Creppe. Het was al best warm maar de eerste twee uur hebben we veel onder de bomen gereden en dus was het soms zelfs lekker koel.
Het alternatief voor de Cole de Lorcee was de Cote de Brume, een lange geleidelijke beklimming door de bossen. Heerlijk fietsen dus.
Na de eerste bevoorrading begon het harde werken: de Roche A Frene. Hier was het al behoorlijk warm. De Ancienne Barrière viel mee door het windje, het was niet de verwachte bakoven. Ondanks dat ik het altijd erg snel warm heb, had ik tot zeker halverwege de dag weinig last van de hitte. Je moest wel steeds erg goed blijven drinken.
Onderweg viel er weer te genieten van veel gesoigneerde renners (veel klimkuiten gezien), mooie dikke fietsen en ook veel dames op de fiets, die er ook een prima tempo op nahielden! Het dameswielrennen is in opkomst!
Vanaf de Stockeu was het alles geven wat we nog hadden. De werkzaamheden aan de voet waren nog steeds niet klaar, zodat we na de afdaling naar Stavelot in een soort steengroeve terecht kwamen en dus vanuit stilstand konden gaan klimmen. Dat was even wat minder. De Wanneraval was bloedheet en het was een kleine tegenvaller dat daar boven geen bevoorrading was. Die was gelukkig niet heel veel later, iets voorbij Trois Ponts. Ik heb daar overigens niets gezien van de gevaarlijke of vervelende situaties waar dwangarbeider naar verwijst. Ik vond het gisteren allemaal erg relaxt! Maar dat kwam wellicht omdat ik een prima dag had, voor mijn doen overal lekker naar boven reed, zo nu en dan een groep op sleeptouw kon nemen en het dus gewoon erg goed naar m'n zin had.
Na de laatste bevoorrading restte nog het alternatief voor de Thier de Coo, wat weinig voorstelde en daarna was het nogmaals gekookt worden op de Haute Levee, de Garmin gaf daar inmiddels 34 graden aan, maar dat zal wel door het asfalt komen. Zoals altijd was ik blij dat ik die gehad had en lokte het vooruitzicht van de laatste beklimming de Rosier. Inmiddels had ik wel wat last van pijnlijke voeten, het getril van het Waalse asfalt deed daar nog een schepje bovenop.
De Rosier ging ook weer lekker maar toen ik eenmaal boven was, was ik toch heel blij dat het klimmen erop zat. Nu lekker volle bak naar beneden. Tijdens die afdaling kwamen we de enige slecht opgehangen pijl van de dag tegen zodat we bijna een bocht misten (terwijl we na zoveel jaar dondersgoed weten dat we daar naar links moeten). Dat ging dus maar net goed en nu was het echt op naar het bier! Dat smaakte uiteraard prima na afloop.
Bij de finish nog even nakletsen met wat kennissen uit de buurt van mijn woonplaats die Er ook waren (sowieso was half fietsend Brabant naar de Waalse pijl afgereisd volgens mij 😉) en toen was het via mijn logeeradres in Maastricht op naar huis waar ik de rest van de avond heb zitten eten. 😜
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37817
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 mei 2017 14:25

Klinkt weer als een mooie dag mannen!
Volgend jaar misschien ook maar weer eens afreizen.
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12695
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 28 mei 2017 15:21

csteenbe schreef: 28 mei 2017 07:27
wasbeer2006 schreef: 28 mei 2017 07:15 185 gedaan, mooie toch over mooie wegen veel goed asphalt.
echte aanrader!,

Goed Asphalt :roll:

Heb nog pijn aan mijn handen, nee het Asphalt was wederom K*dt maar desalniettemin
een mooie tocht en idd toch een aanrader :winkthumb:
Dat viel toch wel mee, paar gaten op die kilometers. Of zijn 25mm tubeless banden op 5,5 bar echt zo goed. :-)

hele stukken waren nieuw. Wel nog leeg, maar meer door de warmte denk ik. Echt leeg eigenlijk had ik de 135 moeten rijden en dan gewoon harder. Maargoed van zulk heerlijk weer in de ardennen wil je natuurlijk profiteren, ik zat de klim naar het circuit te verglijken met luik afgelope april. 2.8 graden tegen 32.4 gisteren.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 29 mei 2017 08:17

Prachtige tocht. Om 7 uur vertrokken en lekker rstig aan gedaan. 1 van ons 6tal had ook de benen niet en dat was voor ons mooi meegnomen, na iedere beklimming effe uitpuffen in de schaduw. Uiteindelijk 223 km gefiets (retour auto) met een gemiddelde van exact 26.5kmh.

Genoten van het weer! De bevoorradingen echt super en het asfalt viel niet over te klagen, hier en daar een afdaling wat behoudener gereden, maar ik heb slechtere tochten in Belgie gereden, qua asfalt.

Ik heb ook nergens last gehad van andere wegmisbruikers. Wel een aardig briesje, maar misschien wel de redding voor velen, die niet zo goed bestandt waren tegen de hitte. Uiteraard veel gegeten en gedronken, zeker de moeite waard om komend jaar nog eens te doen.

poeske
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 aug 2013 10:24
Locatie: Utrecht

poeske 07 mei 2018 09:53

Zaterdag mijn eerste Waalse Pijl (214k). Jammer genoeg zonder Stockeu, maar wel met Thier de Coo (die ook lastig schijnt te zijn). Gelukkig niet zo warm als vorig jaar.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 07 mei 2018 10:10

Prachtige tocht idd! Vroeger altijd mijn favoriet, maar de laatste jaren heb ik hem overgeslagen. Waarschijnlijk zaterdag weer aan de start. Man man man, wat hebben ze het originele parcours verkracht zeg. Dat is wel jammer. Geen Redoute meer. Geen Roche aux Faucons. Geen Stockeu. Maar goed, er liggen nog genoeg mooie uitdagingen.
Thier de Coo is inderdaad een bijzonder taaie kluif, die doet niet onder voor de Stockeu. Maar ook de Roche a frene en Wanneranval zijn niet voor de poes.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

poeske
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 aug 2013 10:24
Locatie: Utrecht

poeske 07 mei 2018 10:16

@Herman_N, de beklimmingen die je noemt lijken inderdaad de zwaarsten te worden. De Redoute heb ik de laatste 2 jaren in de Frans Schoubben Classic nog gedaan.

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 771
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 07 mei 2018 10:34

Het blijft jammer dat ze het drieluikje eruit hebben gehaald maar als het een beetje meezit ben ik er zaterdag toch weer bij.

pedaalridder
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 nov 2013 18:56

pedaalridder 07 mei 2018 11:20

Prachtige tocht, m.i. mooier dan LBL. Deze organisatie bewijst echter wel dat je voor relatief weinig geld nog een goed georganiseerde tocht kunt neerzetten. Dit in tegenstelling tot AGR/Marmotte etc, wat echt belachelijk duur is (aan het worden).

Thier de Coo is echt een rot ding, heb ik nog steeds nachtmerries van. Maar dat kan ook komen omdat we de hele dag flink gas gegeven hadden :lol: .

Na in 2016 de langste afstand gedaan te hebben ga ik dit jaar voor de 185. Zin in.
Hopen dat het weer beetje mee zit.

poeske
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 aug 2013 10:24
Locatie: Utrecht

poeske 07 mei 2018 11:23

12 euro betaald inderdaad voor de langste afstand. Geen geld. Bij Schoubben betaal je 7 euro en krijg je er een pakket sportvoeding gratis bij. Doen ze goed in Belgie!

Plaats reactie