Alles over vakanties op én met de fiets

La Flèche de Wallonie

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 08 mei 2016 23:10

Ik vind het eerlijk gezegd wel een verademing dat iemand eens gewoon een miskleun durft te posten. Alles bij elkaar is het natuurlijk een recept voor ellende maar als je nooit wat fout doet kan je ook nooit wat leren. Zelf heb ik in mijn korte sport "carriere" ook wel wat moet koppen; meedoen aan een triathlon als je niet kan zwemmen bijvoorbeeld, echt wat je noemt een succesnummer.:)
De volgende keer dus minstens 10 kg lichter, een betere fiets zonder haperende onderdelen en niet in een autostoel gevouwen 6 uurtjes slaap en dan je eten vergeten. Eerlijk gezegd was het een wonder als je wél was aangekomen. :)

feddesman schreef:1 ding, mentaliteit kan je jezelf niet aanleren.
Eens een huilie altijd een huilie.
Daar ben ik het niet mee eens. Mentaliteit kan je juist wel veranderen. Het heeft vaak ook te maken met zelfvertrouwen en als dat groeit wordt je houding tov dingen ook anders.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 08 mei 2016 23:14

zonder mentaliteit kun je die 180 km op zo'n tanker met aanlopende rem niet zomaar uitfietsen lijkt mij ;)

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3120
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 09 mei 2016 06:36

monsieurpinot schreef:zonder mentaliteit kun je die 180 km op zo'n tanker met aanlopende rem niet zomaar uitfietsen lijkt mij ;)
+1, daarom idd een beetje verbaasd van een voorgaande reactie.
YFood !!!

rooi1977
Forum-lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 09 sep 2010 17:25

rooi1977 09 mei 2016 11:11

Ik heb zaterdag ook een superdag gehad samen met mijn fietsmaat ! Hij was vrijdag al vetrokken naar Spa en ik ben zaterdagmorgen om kwart voor 5 's morgens die kant op gegaan.
Elkaar getroffen bij de start en om exact 1 minuut over 7 rolden we over de startlijn.

Ik had van tevoren wat gestudeerd op de route en omdat we bang waren dat het parcours niet zwaar genoeg zou zijn ;) hebben we na 25 km de route links laten liggen en zijn we doorgereden naar Remouchamps om daar nog lekker fit de Redoute op te stampen en aansluitend de Chambralles. Hierna konden we een kilometer of 5 a 7 voor de 1e verzorgingspost de route weer oppikken.

Na de 1e verzorging hebben we kunnen aansluiten bij een heel snel groepje, waarmee we tot Hamoir door de Ardennen zijn gevlogen. Ik was even bang dat ik het tempo niet kon houden, maar blijkbaar zit het met de vorm wel goed en kon zelfs ook nog flink wat kopwerk verzorgen.

Na de 2e pauze zijn we lekker met zijn 2e verder gegaan en vanaf de L'Ancienne Barrière tot Malmedy waren wij meestal de kar trekkers tussen de hellingen door.

Na nog een keer flink vloeken op de Thier de Coo was het meeste leed wel geleden en konden we uitzien naar de finish. De Rosier is dan nog een mooie loper in vergelijk !

Uiteindelijk met 28,5 gemiddeld (nog nooit zo hard gereden in de Ardennen of Limburg) om iets over drieën over de finishlijn gereden .. een lekker donker biertje gedronken en om klokslag 18.00 u weer thuis om de BBQ aan te steken !

Geweldige dag gehad ! Ook een van de leukere start/ finish locaties . Complimenten voor de organisatie . Veel voor weinig (13 euro) !

Gebruikersavatar
GJEvK
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 10 aug 2013 22:04
Locatie: Duiven

Gebruikersavatar GJEvK 10 mei 2016 10:02

Ik heb de 127 gereden (wat 135 werd omdat er op 1 stuk de pijlen niet duidelijk stonden waardoor we met een mannetje of 100 rechtdoor reden in plaats van links aan te houden). Behoorlijk gesloopt, vooral die 13+ en die 17+% hellingen hakten er stevig in. Bij de 17% af moeten stappen. Mijn power-to-weight ratio is duidelijk negatief beïnvloed door het weight-aspect.....
Maar ondanks het brakke asfalt wel een mooie rit geweest.

Organisatie was wel super. Ruim voldoende bevoorrading. Alleen jammer dat je zowel heen als terug over de Rossier moest. Wel een mooie klim, maar de start in Spa voelde daardoor een beetje onnatuurlijk.

Zondag nog een rondje van 70km gemaakt, maar 1 klim van 10+ gehad en de rest gewoon leuk tot 6% zodat je nog wat energie overhoudt om rond te kijken en genieten van het uitzicht :)
Nog/weer eens midden in een wedstrijd terecht gekomen die op zondag blijkbaar gehouden werd......

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 24 mei 2017 11:17

Zaterdag is het weer zover. Fleche de Wallonie. Wij gaan met een man of 6 de 223km proberen tot een goed einde te brengen.
Nog meer forummers die naar Spa afreizen?
Het beloofd overigens P-R-A-C-H-T-I-G weer te worden!!!

'S Morgens om 7uur 17graden en 's middags 29graden.

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1218
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 24 mei 2017 14:56

Ja hoor, ik ga mij ook nog eens wagen aan de volledige afstand. Overigens lijkt men de laatste 50km weer helemaal zo zwaar gemaakt te hebben als vanouds :like:

De cote de Lorcé zit er niet in wegens werken, net voor het begin draai je linksaf een weggetje in dat vrijwel eindeloos vals plat omhoog loopt.

Of je het weer nog zo prachtig gaat vinden als je rond de middag gutsend van het zweet in de volle zon de Stockeu oprijdt laat ik in het midden. Maar het kon inderdaad veel slechter.
Ik probeer in ieder geval voor zeven uur op de fiets te zitten, wordt dus weer vroeg -heel vroeg- opstaan

swannie
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 27 okt 2016 14:39

swannie 24 mei 2017 21:52

Ik rij deze rit ook. Jammer genoeg is mn vrouwke pas zondag laat terug van Frankrijk en heb ik zaterdag maar een oppas voor mn 2 dochters tot 15u 😤
Wordt dus de 135km...

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5579
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 25 mei 2017 06:22

Bospaadje schreef: 24 mei 2017 11:17
Het beloofd overigens P-R-A-C-H-T-I-G weer te worden!!!

'S Morgens om 7uur 17graden en 's middags 29graden.
idd P-R-A-C-H-T-I-G weer voor een stranddag, maar voor vele deelnemers is dit toch iets te gortig vermoed ik en gaat zeker de langste afstand voor veel deelnemers een slijtageslag worden.

Vorige week woensdag tijdens de Hel van Twente een vrijwel vlakke tocht van 160 kilometer ook bij 29 graden waren de hulpdiensten 12 keer uitgerukt voor mensen die onwel of kramp gekregen hadden en niet verder konden.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 25 mei 2017 20:01

Ik heb er zin in! twijfel nog 135 of 184, volgens mij gaat de 135 er bij een km of 90 af.
Dan besluite kan ook nog.

Ik ben niet bang voor de afstand, alhoewel pas 1 keer meer dan 180 gereden. Vooral de eerste 100 inhouden en niet boven 150hr als het niet perse hoeft dan lukt het wel. Rijd wel om 5 uur wel kan ik 8u starte hoop ik eerste twee uur is dan prima te doen.

Tas inpakken is zo ge eurt met dat weer ☺

knolan82
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 09 dec 2016 04:54

knolan82 28 mei 2017 03:32

Het zit er op. 220 km en 4000 hm 26.8 gemiddeld en Greg van Avermaet kwam nog voorbij. Topdag.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 28 mei 2017 07:15

185 gedaan, mooie toch over mooie wegen veel goed asphalt.
echte aanrader!,

Plaats reactie