Alles over vakanties op én met de fiets

La Marmotte 2014

roy1975
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 29 jul 2004 15:11

roy1975 09 nov 2013 13:37

jeroenbiemans schreef:Ik baal er een beetje van dat ze de inschrijving vd Marmotte een maand vervroegd hebben, want ik heb me ingeschreven voor de loting van de Dolomieten Marathon en had de Marmotte als plan B. De DM wordt verreden in hetzelfde weekend als de Marmotte dus het is of t een of t ander. Oorspronkelijk zou ik mooi de loting van de DM kunnen afwachten (uitslag eind nov), en bij pech begin december toch nog kunnen inschrijven voor de Marmotte. Mooi bedacht, maar nu hebben de fransen in tegenstelling tot de afgelopen jaren de inschrijving al begin november open gezet.

Affijn, we wachten de loting wel af en indien nodig probeer ik alsnog aan een inschrijving vd Marmotte te komen (Havana gaf al tips). Iemand enig idee waarom de inschrijvingen van Sportcommunication dit jaar zo vroeg open gegaan zijn ?
Ik had het zelfde probleem maar toch maar ingeschreven voor beide want vorig jaar was ik voor beide te laat en of uitgeloot.
maar mijn voorkeur is ook de DM beide al ens gereden maar DM is veel beter georganiseerd.

hero
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 14 jun 2007 15:17

hero 11 nov 2013 22:42

havana schreef:
hero schreef:Voor zover je kunt spreken van een trend, het jaar daarvoor had je nog iets langer de gelegenheid in te schrijven als ik het me goed herinner.
Precies, daarom spreek ik van een trendbreuk.

.

Is er dan wel sprake van een trend als de bedoelde situatie (inschrijving in 1 dag dicht) slechts eenmalig was? Ik wilde er niet verder op doorgaan maar ik zag dat je elders in het forum een taaltopic had geopend :) :).

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 nov 2013 08:09

roy1975 schreef: maar DM is veel beter georganiseerd.
Vind je?
Top-evenement, maar toch ook wel een paar grote aandachtspunten:
- over the top commercieel; de reisorganisaties verdienen er enorm op, zelf kom je er bijna niet tussen
- indeling startvakken: als je er zelf toch tussen komt sta je achteraan, de reisorganisaties kopen kaarten in de eerdere vakken
- geen indeling op afstand, dus gegarandeerd afstappen op de Campagnolo door alle Sella Ronda dikbuikers die niet boven komen.
Less is bore

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 12 nov 2013 09:05

Campalongo

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 nov 2013 09:14

:D Slip of the tongue :D
Less is bore

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 12 nov 2013 10:47

daniel1975 schreef:
roy1975 schreef: maar DM is veel beter georganiseerd.
Vind je?
Top-evenement, maar toch ook wel een paar grote aandachtspunten:
- over the top commercieel; de reisorganisaties verdienen er enorm op, zelf kom je er bijna niet tussen
- indeling startvakken: als je er zelf toch tussen komt sta je achteraan, de reisorganisaties kopen kaarten in de eerdere vakken
- geen indeling op afstand, dus gegarandeerd afstappen op de Campagnolo door alle Sella Ronda dikbuikers die niet boven komen.
En toch is de DM veel beter georganiseerd. Hoefde trouwens niet af te stappen vanuit het derde startvak dit jaar. Ik geef toe dat het af en toe lastig was maar na de Campalongo heb je nergens last meer van.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 12 nov 2013 10:49

En daarna een beetje doorrijden. Sta je het jaar daarna wat meer naar voren... ;)

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 12 nov 2013 10:57

litespeed schreef:En daarna een beetje doorrijden. Sta je het jaar daarna wat meer naar voren... ;)
:mrgreen:

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 12 nov 2013 22:19

litespeed schreef:Campalongo
DM vond ik een superbelevenis qua organisatie en ambiance, maar had voor mij persoonlijk toch wel een paar minpuntjes. Ik startte vrijwel achteraan en heb inderdaad stil gestaan op de Campolongo. Daarna op de Pordoi kruipdoor, sluipdoor gereden. Continu aanzetten om anderen in te halen. Kostte dermate veel energie dat het kaarsje al in het Sellarondje langzaam uit ging. De rest was prut.

Marmotte is ook gewoon een schitterende cyclo. De beleving is gelijkwaardig, de organisatie iets minder, maar nog steeds prima. Jammer is de neutralisatie van de Glandon, maar wel terecht, want er gebeuren nog steeds teveel ongelukken.

Maar ja, mijn stokpaardje is toch ook "er is zoveel meer dan de Marmotte, Maratona en Ötztaler". Het kost steeds meer moeite om mee te doen, kijk eens om je heen. Er zijn nog tientallen cyclo's die even zwaar zijn waar je nog makkelijk kan inschrijven zonder loting.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 12 nov 2013 22:44

Herman_N schreef:op de Campolongo
Getver...stom van mij.

Gebruikersavatar
r.hilferink
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 13 apr 2004 14:54

Gebruikersavatar r.hilferink 14 nov 2013 22:38

Misschien een beetje makkelijk van mijn kant (ik kan natuurlijk alle eerdere Marmotte topics doorlezen), maar....

weten jullie in Alpe d'Huez zelf (dus boven op de berg), het liefst in de buurt van de finish een leuk appartementen complex waar voor een paar dagen (woensdag t/m zondag) geboekt kan worden?

Ik ben aan het googlen en zie vanalles voorbij komen aan chalets en studio's maar wellicht hebben jullie goed ervaringen die jullie willen delen.
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross

Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 15 nov 2013 00:06

Ik twijfel nog over de inschrijving. Ik ben eigenlijk nog op zoek naar revenge voor de mislukte Marmotte van dit jaar. Toen een klapband in de afdaling van de Glandon waardoor ik met 60 op mn plaat ging (einde koers). Wil hem toch nog een keer binnen 7 uur doen. Bij de Vaujany was ik geloof 55ste. Heb ik daarmee recht op een plek in het eerste vak?

Plaats reactie