Alles over vakanties op én met de fiets

Marmotte 2 juli 2011 (Frankrijk)

jackflash
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 17 sep 2007 23:37

jackflash 17 mei 2011 14:28

[quote="Omit"][quote="Rooi1977"]Omit,

Ik heb zelf ook het schema ingevuld op zitvlees. Ik krijg alleen niet de vergelijkingstijden op mijn scherm voor goud en zilver .. alleen mijn eigen doorkomst tijden.. Hoe heb jij dit gedaan ?[/quote]

http://www.zitvlees.nl/index.php?id=4017&cyclo=marmotte

Zie bovenstaande link, krijg je netjes je prognose, goud en zilver (incl afdaling)[/quote]

Geweldige tool! Ik kom nipt uit op Goud. Dat betekent dat ik dus nauwelijks kan ''pauzeren''. Hopelijk gaat het bijvullen van de bidons heel snel. W.b. eten zorg ik wel dat ik genoeg bij me heb voor de hele tocht. Spannend!

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 17 mei 2011 14:36

Leuk zo'n schema maar reken er niet teveel op dat het precies uitkomt; de weersomstandigheden bijv kunnen een erg grote rol spelen.

razorblade
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 15 nov 2006 16:25

razorblade 17 mei 2011 14:55

ik kom op 7.54. Puur theoretisch natuurlijk. M'n beste tijd was 8.10 uur. Had iets meer in gezeten als ik in het dal wat minder kopwerk had kunnen doen. Ook in de afdaling naar Bourg was m'n groepje niet ideaal. En op de Alp ging ik een beetje stuk door de hoge temperatuur en te weinig gedronken. Dus vele factoren spelen uiteraard mee! Het geeft je wel een aardig richtpunt.

metor
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 15 sep 2005 01:07

metor 17 mei 2011 15:50

[quote="Ace1978"]Ik zal me niet te veel blind starten op dit verhaal en gewoon die tocht fietsen op een manier zoals je zelf denkt dat goed is ;-) Submax de Glandon op, mooie groep zoeken in het dal en dan rond omslagpunt de andere beklimmingen doen. Wat beb je nou aan doorkomsttijden? Stel je komt 10 minuten te laat op de Telegraphe? Ga je dan vervolgens keihard de Galibier op met als resultaat dat je op de Alpe 3 keer af moet stappen en zodoende daar 3 kwartier verliest?[/quote]

Zelf nooit LM gereden met als ambitie een snelle tijd neer te zetten maar Submax de Glandon op lijkt mij niet verstandig. Volgens mij kan je daardoor uiteindelijk meer verliezen dan winnen.
LM gaat om de lange adem en dus rustig op eigen tempo starten lijkt mij verstandiger. In het dal win/verlies je niet veel terwijl daarna het tot de top van de Galibier toch eigen tempo is en je niets aan groepjes hebt. En op de Alp kan je heul veul tijd verliezen als je stuk zit ;)

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 17 mei 2011 17:05

[quote="jackflash"][quote="Omit"][quote="Rooi1977"]Omit,

Ik heb zelf ook het schema ingevuld op zitvlees. Ik krijg alleen niet de vergelijkingstijden op mijn scherm voor goud en zilver .. alleen mijn eigen doorkomst tijden.. Hoe heb jij dit gedaan ?[/quote]

http://www.zitvlees.nl/index.php?id=4017&cyclo=marmotte

Zie bovenstaande link, krijg je netjes je prognose, goud en zilver (incl afdaling)[/quote]

Geweldige tool! Ik kom nipt uit op Goud. Dat betekent dat ik dus nauwelijks kan ''pauzeren''. Hopelijk gaat het bijvullen van de bidons heel snel. W.b. eten zorg ik wel dat ik genoeg bij me heb voor de hele tocht. Spannend![/quote]

Verhip, dat klopt nog best aardig, die tool. Input was een beetje gokken maar hij zat er maar 4min naast!

gbjhillman
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 15 jan 2009 14:14

gbjhillman 18 mei 2011 09:09

[quote="Omit"]Ik ga dit jaar wel mee met een groep die de marmotte gaat starten, maar doe niet zelf mee ivm trainingsachterstand.

Nou gaat de fiets natuurlijk mee en heb voor vrijdag het onderstaande rondje gepland:
Venosc - les2alpes - sarenne - afdaling Adh en bij La Garde richting le freny - Venosc

Is er nog iets leukers/mooiers te rijden?

Op zaterdag rij ik in alle vroegte de Glandon op met bidonnen. En daarna rijd ik mee de Alp op.
[/quote]

Je kan een stuk van het parcours van de Vaujany rijden; vanuit Bourg dal terug richting Grenoble, links af Col de la Mort op (mooie goedlopende beklimming), afdalen links af richting en over de Col de Ornon en weer afdalen naar de weg richting Bourg. Is een mooi rondje en het landschap aan de "andere kant van de berg" is heel mooi.
� De toestand in de bergen *

ace1978
Forum-lid
Berichten: 1035
Lid geworden op: 09 aug 2004 16:35

ace1978 18 mei 2011 10:18

[quote="metor"][quote="Ace1978"]Ik zal me niet te veel blind starten op dit verhaal en gewoon die tocht fietsen op een manier zoals je zelf denkt dat goed is ;-) Submax de Glandon op, mooie groep zoeken in het dal en dan rond omslagpunt de andere beklimmingen doen. Wat beb je nou aan doorkomsttijden? Stel je komt 10 minuten te laat op de Telegraphe? Ga je dan vervolgens keihard de Galibier op met als resultaat dat je op de Alpe 3 keer af moet stappen en zodoende daar 3 kwartier verliest?[/quote]

Zelf nooit LM gereden met als ambitie een snelle tijd neer te zetten maar Submax de Glandon op lijkt mij niet verstandig. Volgens mij kan je daardoor uiteindelijk meer verliezen dan winnen.
LM gaat om de lange adem en dus rustig op eigen tempo starten lijkt mij verstandiger. In het dal win/verlies je niet veel terwijl daarna het tot de top van de Galibier toch eigen tempo is en je niets aan groepjes hebt. En op de Alp kan je heul veul tijd verliezen als je stuk zit ;)[/quote]

Misschien ben ik niet helemaal thuis in de terminologie, maar met submax bedoel ik een slag of 10 onder het omslagpunt. Dat kan je lijkt me heel lang volhouden? En die laatste zin van je, daar hoef je me niets over te vertellen :D Ik deed er vorig jaar bijna een halve dag over, voor mijn gevoel haha!

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3529
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 18 mei 2011 14:07

Kek tooltje, ik kom op 8.15, daar doe ik het voor. Kan ik lekker thuisblijven. Maak ik zelf mijn doktersverklaring en een mooi gouden diploma. En klaar is klara.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27575
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 18 mei 2011 14:18

Kom uit net onder 8 uur en laat dat nou net mijn doel zijn! Vermogen 275 watt gebaseerd op het beklimmen van Alpe d'Huez 2 zomers geleden.

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 18 mei 2011 18:06

Inderdaad een handig tooltje. Maar voor zo'n gigant als ik* werkt het niet. Met 3000 Watt doe ik er langer over dan met 2000 Watt..



*proest

tati
Forum-lid
Berichten: 484
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:52

tati 18 mei 2011 19:12

[quote="Remmiedepemmie"]Inderdaad een handig tooltje. Maar voor zo'n gigant als ik* werkt het niet. Met 3000 Watt doe ik er langer over dan met 2000 Watt..



*proest[/quote]


Dat komt omdat je met 3000watt je achterband aan het oproken bent(burnout), en bij 2000watt heb je nog een beetje tractie ;-)
A bad day on the bike is better than a good day at work.

forcevelo
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 aug 2010 17:33

forcevelo 19 mei 2011 00:59

En nu dan maar weer serieus.

Wanneer je boven bent op de Glandon, ligt daar dan een mat klaar zodat je timer stil komt te staan.
Of ligt deze mat na de top, zodat je niet stiekem op de top een pauze kunt nemen?

Gok het eerste.

Klopt het by the way, dat het "not done" is om in alpe d'huez nog mensen in te halen?

Plaats reactie