Alles over vakanties op én met de fiets

Wielrennen Trentino (levico en omgeving)

sneeuwcrosser2
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 23 dec 2011 12:44

sneeuwcrosser2 28 jul 2015 10:49

_pfw_ schreef:
Hier alvast een paar routes. Barricata Assiago is een mooie manier om via Barricata een ronde te maken.
Bedankt. Ga komende week ook naar de omgeving van Levico. Zeker handig dit.

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2264
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 28 jul 2015 11:21

Ik weet niet of je deze suggesties kent?
http://www.valsugana.nl/wielrennen.html

Vooral ook de minder vaak genoemde routes naar de hoogvlakte van Pine en de Val dei Mocheni zijn zeker de moeite waard. Sommige zijn ook prima met de kids te doen, zoals ook het Valsugana fietspad en evt met de trein terug, er is speciale ruimte in de trein om fietsen mee te nemen (haak aan plafond) maar ik dacht alleen in juli en augustus.

_pfw_
Forum-lid
Berichten: 1164
Lid geworden op: 01 aug 2004 16:18

_pfw_ 28 jul 2015 11:33

Woefdram schreef:Ik weet niet of je deze suggesties kent?
http://www.valsugana.nl/wielrennen.html

Vooral ook de minder vaak genoemde routes naar de hoogvlakte van Pine en de Val dei Mocheni zijn zeker de moeite waard. Sommige zijn ook prima met de kids te doen, zoals ook het Valsugana fietspad en evt met de trein terug, er is speciale ruimte in de trein om fietsen mee te nemen (haak aan plafond) maar ik dacht alleen in juli en augustus.
Die hebben we de eerste keer dat we er heen gingen ook bekeken. Route 28 vind ik trouwens letterlijk ver gezocht (daar kun je beter een paar dagen heen gaan in plaats van een enkeltje vanuit Valsugana). Als je het dan toch iets verder zoekt, neem dan de Monte Grappa.

Er is lokaal ook een mooie kaart te krijgen met ca. 20 routes. Wel veel 'enkeltjes omhoog' trouwens met de suggestie om er een rondje van te maken.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 28 jul 2015 11:43

Bedankt! De rest (mijn ouders, en zus en haar vriend die langs komen) zijn wel te overtuigen, maar anders wordt het Gardameer of Antholzertal, of Val di Fassa oid. (of allemaal) dus dat zit ook wel goed qua fietsen :-D.
Afbeelding

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2264
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 28 jul 2015 11:49

_pfw_ schreef:Route 28 vind ik trouwens letterlijk ver gezocht (daar kun je beter een paar dagen heen gaan in plaats van een enkeltje vanuit Valsugana).
Helemaal mee eens. Wij hebben nog overwogen om erheen te gaan maar uiteindelijk is er in de direkte omgeving genoeg moois te vinden dat je (wij) niet 2x 2,5u gaat rijden naar Prato. Ik zeg er direkt bij dat onze kids de Kaiserjägerweg opfietsen dus ook als we met zijn vieren erop uitgaan blijft er genoeg smeuiigs over.

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 28 jul 2015 15:38

sneeuwcrosser2 schreef:
_pfw_ schreef:
Hier alvast een paar routes. Barricata Assiago is een mooie manier om via Barricata een ronde te maken.
Bedankt. Ga komende week ook naar de omgeving van Levico. Zeker handig dit.

Doe maar pb als je een keer samen wil rijden. Wij gaan zaterdag.

Johansson
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 jul 2015 18:17

Johansson 28 jul 2015 21:24

Woefdram schreef:Ik weet niet of je deze suggesties kent?
http://www.valsugana.nl/wielrennen.html

Vooral ook de minder vaak genoemde routes naar de hoogvlakte van Pine en de Val dei Mocheni zijn zeker de moeite waard. Sommige zijn ook prima met de kids te doen, zoals ook het Valsugana fietspad en evt met de trein terug, er is speciale ruimte in de trein om fietsen mee te nemen (haak aan plafond) maar ik dacht alleen in juli en augustus.
Val dei Mocheni is zeker mooi, leuk en pittig om van daaruit via Passo Redebus naar Molina di Fiemme te rijden en dan de Manghen van die kant te beklimmen. Of simpelweg via Baselga di Pine weer afdalen naar Pergine.

Afgelopen weekend ben ik vanuit Trento via Val di Cembra richting Molina di Fiemme gereden, paar km vantevoren de klim naar Carbonare-Anterivo gemaakt en dan via Passo San Lugano - Ora terug naar Trento. Vooral het stukje naar Anterivo was schitterend!

Johansson
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 25 jul 2015 18:17

Johansson 28 jul 2015 21:52

dickygiovanni schreef:
sneeuwcrosser2 schreef:
_pfw_ schreef:
Hier alvast een paar routes. Barricata Assiago is een mooie manier om via Barricata een ronde te maken.
Bedankt. Ga komende week ook naar de omgeving van Levico. Zeker handig dit.

Doe maar pb als je een keer samen wil rijden. Wij gaan zaterdag.
Als hij wil kan ie in ieder geval bij ons aansluiten smorgens 5 augustus. Ik heb al een leuke rit in gedachten van ruim 100km.

sneeuwcrosser2
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 23 dec 2011 12:44

sneeuwcrosser2 28 jul 2015 22:40

Johansson schreef:
dickygiovanni schreef:
sneeuwcrosser2 schreef: Bedankt. Ga komende week ook naar de omgeving van Levico. Zeker handig dit.
Doe maar pb als je een keer samen wil rijden. Wij gaan zaterdag.
Als hij wil kan ie in ieder geval bij ons aansluiten smorgens 5 augustus. Ik heb al een leuke rit in gedachten van ruim 100km.
Wellicht dat ik aansluit. Ik bekijk het ter plaatse wel even.

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 29 jul 2015 16:25

Johansson; houd je met je routeplanning wel een beetje rekening met mijn frikandellenbenen, heb al bijna een jaar amper gefietst ;)

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 29 jul 2015 17:30

dan wordt het hoog tijd voor wat uitjes! (en mayo en curry)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1684
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 03 aug 2015 22:56

Hier even een kort verhaaltje over mijn fietsavonturen gedurende de afgelopen weken. De omgeving en het weer waren prachtig dus tijd genoeg voor mooie ritten. Ik stond drie weken op camping Lago di Levico in Levico Terme.
Mijn eerste rit was een heen en weertje Passo Brocon. Via het fietspad naar Grigno en van daaruit naar boven. Afdalen deed ik via Strigno en Borgo Valsugana. Dit is een beduidend minder fraaie route dan via Grigno dus ik had het getroffen.
Afbeelding

Afbeelding

Aangezien ik me had ingeschreven voor de cyclo La Leggandaria Charly Gaul wilde ik een stukje parcours verkennen ten noorden van Trento. Dit werd een hel en ik verdwaalde compleet. Alleen via mijn Garmin navigatie kwam ik weer thuis anders had ik daar nu nog zielig en eenzaam rondgezworven.

Met mijn vrouw en zoon heb ik een tocht gemaakt door het dal. we kwamen tot in Primolano, bijna 50 km verderop. Daar pakten we de trein.Het was redelijk eenvoudig, want het liep af. Met zoonlief ben ik nog een stukje de Brocon opgereden in Grigno. Op de foto is te zien hoe de fietsen vervoerd kunnen worden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op maandag met een fietsmaat de Monte Bondone verkend. Ook die was lastig te vinden, maar het lukte toch redelijk eenvoudig. Bijna een week voor de granfondo stonden de borden er al. Erg leuk om alvast een beetje in de stemming te komen.
Afbeelding

Afbeelding

Op de terugweg via Vigolo Vattaro kwamen we dit soort bordjes tegen:
Afbeelding

De granfondo zelf was een bizar avontuur. Ik heb er een verslagje over geschreven hier op het forum: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=26&t=75506
Hier wat foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna nog de 3 belangrijkste beklimmingen uit de omgeving gedaan:
De Panarotta. Dat is de koning van de omgeving. De start is in Levico Terme en iedereen moet deze gedaan hebben. Een behoorlijk pittige klim van 17 km zonder extreme uitschieters, maar wel met lange stukken boven de 10%.
Afbeelding

De absolute koningin van de omgeving is echter de Passo Manghen. Deze hoort mi. tot de allermooiste beklimmingen van Italië. Qua schoonheid onovertroffen, maar met name de laatste 7 kilometer zijn even schitterend als gemeen. Daar komen de percentages slechts bij uitzondering onder de 10%.
Afbeelding

De Manghen ben ik aan de andere kant afgedaald en via de steile kant van de Passo Redebus ben ik weer teruggereden. Dit is echt steil, steiler, steilst. Het aantal bordjes met klimpercentages is daar niet meer te tellen. Via een tweetrapsraket met een vlak middenstuk kom je daar boven.
Afbeelding

Afbeelding

De absolute keizer van de streek is de Kaiserjägerstrasse. Dat is echt een monsterlijke klim, maar o zo fraai en heel bijzonder met smalle passages waar auto's elkaar niet kunnen passeren. En uitzichten om van te smullen. Rond de belvedere is het percentage over één kilometer 12%.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Herman_N op 04 aug 2015 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Plaats reactie