Alles over vakanties op én met de fiets

Parijs Roubaix Challenge 2013

Gebruikersavatar
janus
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 04 aug 2005 13:29

Gebruikersavatar janus 07 jan 2013 09:18

Hoi.

ik heb mezelf gisteren ingeschreven voor deze toertocht en ben benieuwd naar ervaringen, keuze materiaal, andere forumleden die zich hebben ingeschreven en eventuele overnachtingsmogelijkheden in de buurt.

Ik hoor graag

jan
ik fiets ook

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 07 jan 2013 09:20

Ken je dit blog al? Is van een forumlid (GastheerG):

http://parijsroubaix.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
gazelle79
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 30 okt 2012 14:03
Locatie: Hoeven

Gebruikersavatar gazelle79 07 jan 2013 09:32

Ik heb me ook ingeschreven (170km) en blijf het weekend in Kortrijk. Arrivée op vrijdag, départ op zondag na de rit van de profs. Vrouwlief zal de materiaal-/ bezemwagen besturen. Ik ben voornemens om begin maart een dag op en neer te rijden om wat stroken te verkennen. Als je zin hebt, ben je van harte welkom.

Qua materiaal, ga ik op m'n stalen ros met H Plus Son Archetype velgen en 25 mm bandjes.
Afbeelding

Gebruikersavatar
janus
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 04 aug 2005 13:29

Gebruikersavatar janus 07 jan 2013 09:46

Hoi Gazelle79

Na overwegingen heb ik mezelf uiteindelijk toch voor de 140km ingeschreven (had niet zo een zin in de pendeldienst) Ik ben ben van plan om de tocht te rijden op mijn cannondale r800 uit 1996 met wellicht aangepaste wielen en bandjes). Nu liggen er FIR velgen onder met Shim 600 naven.

je uitnodiging om samen te verkennen spreekt me wel aan (ik moet wel even agenda checken), uit welke omgeving kom je?

Ik hoor wel

jan
ik fiets ook

Rava
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:33

Rava 07 jan 2013 11:39

Ik wil op zaterdag 6/04/2013 deelnemen aan die organisatie van Golazo in Roubaix .
Wat zou ik best aanpassen aan mijn fiets om zo,comfortabel over mogelijkover de kaseien te dokkeren ? :)

jansen01
Forum-lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: 16 sep 2011 19:13

jansen01 07 jan 2013 11:45

Best aanpassen? Dan is het wel handig als je de 'huidige situatie' beschrijft...

Ik zeg: GastheerG & consorten kom er maar in ;)
Addict R1

Rava
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 mar 2012 19:33

Rava 07 jan 2013 12:39

Carbon fiets (mijn oude fiets )
Gewone wielen met 23mm bandjes .
Voor de rest standaard

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 07 jan 2013 16:21

Begin maar eens met een setje bredere banden. Daarmee is wat mij betreft de meeste winst te halen en het is bovendien een eenvoudige ingreep. Een setje 25mm, bijvoorbeeld cont 4 season, past in de meeste frames wel. En als je geluk hebt kun je ook voor 28mm gaan. Vervolgens een beetje experimenteren met de bandenspanning (niet te veel) en het komt dik in orde.

Verder kun je het zo gek maken als je zelf wil. Maar in de praktijk moet elke goede fiets de rit kunnen overleven en is het de vraag hoeveel werk je er van wil maken en wat het mag kosten. Lees anders de topics eens door over de verschillende Parijs-Roubaix tochten van de laatste jaren. Daar is zat info te vinden op dit gebied.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 07 jan 2013 16:52

Er zijn dingen die doe je als ritueel en er zijn dingen die doe je omdat het echt nodig is.

Rij je de challenge dan is 25 mm echt wel aan te raden want je krijgt een flink pak stroken.

Ben je onzeker of 85/90 kilo plus neem dan 28 mm

Verder de contactpunten met je fiets de nodige aandacht geven:
handschoentjes, schoenen en broek

Voor de rest is het allemaal ritueel. Als je 28mm tubes op een paar Bora's plakt en je kan sturen rij je die gewoon naar de wielerbaan toe.
Kan je niet sturen en ben je bang dan is een stalen frame, handgespaakte wielen ook geen oplossing.

Een dagje kasseien rijden zit meer tussen je oren dan in je materiaal. In die zin zijn rituelen ook niet verkeerd maar je moet vooral de schaamte voorbij. Een strook als Carrefour de L'Arbre kan je je niet voorstellen dat daar gekoerst wordt. Zeker niet het stuk voor de Hushovd bocht.
Ieder heeft een natuurlijk rem omdat hij bang is z'n materiaal stuk te rijden. Ieder heeft een natuurlijk rem omdat hij bang is te vallen en soms rij je langs gaten dat als je daar inflikkert ze je nooit meer terug gaan vinden.

Dan is er nog het verschil tussen een droge of een natte editie. De laatste jaren worden de stroken doorgaans wel iets beter onderhouden maar sommige stroken blijven modderpoelen.

Gister was ik nog even in "De Hel". De strook op de foto is echt een kasseistrook. Niet in de koers maar we hebben in 2008 ook een paar stroken gehad dat het echt te gek was.
Afbeelding

Na afloop wel lekker douchen :-)

Afbeelding

ciclista
Forum-lid
Berichten: 829
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:06
Locatie: Roosendaal

ciclista 07 jan 2013 19:03

Ik had me 20 jaar terug al voorgenomen nooit nooit nooit in de buurt van Roubaix te komen naar aanleiding van verhalen van mjn toenmalige vlaamse fiets maatjes. Nu ik lees dat er een leuk klein rondje voor watjes is van 75 km, denk ik dat ik een poging ga wagen. 28 mm bandjes op een stalen klassieker, dat moet lukken. Lekker ruim de tijd nemen en wat fotos maken. Puur alleen voor de beleving. Ik denk dat het de Gios wordt, daar zit een lekker breed Rolls zadel op. De Presto rijdt ook wel prima, maar die heeft een Cinelli Unicantor zadel waar ik nog steeds niet mee bevriend ben.

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 07 jan 2013 20:08

Ik ben bezig een stalen, uiteraard Nederlandse, fiets op te bouwen. Is een mooie datum om deze fiets klaar te hebben. Deze tocht staat daarom met potlood in de agenda...

Afbeelding

Deze fiets gebruikte ik vorig jaar (54 cm. Gazelle), nu in gebruik bij mijn dochter. Wielenset na advies door Zoran laten bouwen.

Gevaar van deze tocht lijkt mij dat deze lijkt op een cycloversie, maar dat moet ieder zelf beoordelen. Na de eerste kasseienstroken weet je hoe de dag gaat verlopen...

Mijn voorkeuren: 28 mm. Continental 4 Seasons, brede velgen, Paris-Roubaix stuurlint van Specialized (met gel ertussen voor het comfort) en als de conditie het toelaat een 53 cm buitenblad voor.

Ik zeg: als!

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 07 jan 2013 20:17

walterg schreef:Ik ben bezig een stalen, uiteraard Nederlandse, fiets op te bouwen. Is een mooie datum om deze fiets klaar te hebben. Deze tocht staat daarom met potlood in de agenda!

Wat ga je opbouwen, Walter?

Of ga je ons verrassen met een mooie fotoreportage?
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Plaats reactie