Alles over vakanties op én met de fiets

routes in Luxemburg

jelle279
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 16 feb 2005 16:13

jelle279 25 jul 2005 15:45

Wie heeft ervaring met fietsen in Luxemburg? m.a.w. wie heeft enkele interessante en leuke fietsrondjes voor mij voor als ik over enkele weken naar de Luxemburg op vakantie ga en mijn racefiets meeneem?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 25 jul 2005 16:51

Ik ben daar een paar keer gaan fietsen, telkens vanuit Echternach, tegen de Duitse grens. Vind het een prachtig land!!
Het gemakkelijkste is gewoon een Michelinkaart nemen en kijken naar de hoogtemeters en pijltjes, en zo stippel je al gauw een route uit met een paar klimmetjes van 4 à 5 km. Je kan langs de riviertjes vlak rijden en van daaruit vertrekken ook de hindernissen.
Ik dacht dat er enkele leuke lagen langsheen de Ernz Noire (of Müllerthal of hoe heet het ook weer), oa. naar Beaufort toe. "Petit Suisse" iets ten zuiden van Echternach vind ik ook een prachtige streek. In centrum Vianden heb je een lekkere klim op zachte kasseitjes.
Veel plezier daar.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 25 jul 2005 23:04

Ik heb een aantal rondjes gefietst met als uitvalsbasis Bourscheid. Daar kan je al meteen via allerlei kanten omhoog naar het kasteel.
Inderdaad ook gewoon met de kaart op pad gaan
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

jelle279
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 16 feb 2005 16:13

jelle279 26 jul 2005 00:49

Bedankt voor de tips, ik ga met plezier afzien 'in klein zwitserland'!

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 27 jul 2005 02:16

Ik heb 2 weken terug 5 dagen in Obereisenbach (buurt van Clervaux) gezeten.
Prachtig land!!! Vooral veel 'lopende' klimmen, prachtig landschap, goede wegen, mooie huizen (straatbeeld is echt véél verzorgder dan in België), echt super!
Alleen wel redelijk duur.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

jelle279
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 16 feb 2005 16:13

jelle279 27 jul 2005 15:19

Bedoel je met lopende klimmen, minder steile klimmen? We gaan trouwens in de buurt van Clervaux bivakkeren. Ik dacht de klimmen rond Vianden en Clervaux vrij steil zijn. Ik zal mijn 39*28 wel regelmatig nodig hebben. 

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 27 jul 2005 22:21

Quoten: Origineel geplaatst door Jelle279 op 27 Juli 2005

Bedoel je met lopende klimmen, minder steile klimmen? We gaan trouwens in de buurt van Clervaux bivakkeren. Ik dacht de klimmen rond Vianden en Clervaux vrij steil zijn. Ik zal mijn 39*28 wel regelmatig nodig hebben. 


 
Je kan er idd enkele behoorlijk steile vinden daar. Alles hangt af van hoe je je route uitstippelt... voor elk wat wils, maar meestal zijn de klimmetjes in dat gedeelte van Luxemburg "lopend" (zijnde 4 à 5% gedurende verschillende kilometers).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

bartl10
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 27 jul 2005 19:10

bartl10 28 jul 2005 01:13

Komend weekend ga ik een paar dagen vanuit Ettelbrueck fietsen. Ik verheug me met name op de klim vanuit Kautenbach (ten oosten van Wiltz) naar Alscheid. 20 jaar geleden heb ik die op m'n allereerste fietsvakantie gereden en op de kaart is het nog steeds een intrigerend weggetje... 

cas_
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 jun 2005 00:49

cas_ 29 jul 2005 02:31

Hey,
 
Ik heb zelf voor mijn studie (veldwerk) 6.5 weken in Beaufort gezeten, met racefiets. Ik had zelf daar een klein gebied waar ik mijn veldwerk deed dus heb niet zo heel veel in de verdere omgeving (kunnen) gefietst maar weet wel 2 weggetjes die wij vaak deden.
Als je vanuit Eppeldorf omhoog fietst richting Beaufort(naar het oosten dus), het plateau op, is er een weg die in het begin recht de helling op ligt en op het laatst (tussen de bomen) twee bochten maakt, ook vrij duidelijk herkenbaar op de kaart....dit was de weg die wij iedere dag vanuit ons veldwerkgebied terug naar Beaufort moesten fietsen. Hij heeft de bijnaam de Beukweg gekregen.....je kan je voorstellen dat het iedere dag een wedstrijd omhoog was (met z'n 3'en) aan het eind van de dag. Daarnaast hadden we in ons gebied nog een zeeeer steil landbouwweggetje, maar wel geasfalteerd. Deze hebben we een aantal keer als wedstrijd gedaan. Het is me niet heel vaak gelukt om zonder af te stappen boven te komen......had toen nog een oudere fiets en minder conditie/spierkracht.... Ik heb hier nu geen kaart bij de hand maar kan het denk ik nog wel beschrijven: als je langs de Ernz blanche rijdt en door neumillen (kan op verschillende manieren geschreven worden) richting Ermsdorf rijdt heb je op een gegeven moment, vrij kort na Neumillen, aan je linkerhand een weggetje dat ook recht omhoog gaat, een bocht naar links maakt, stukje recht "met de hoogtelijnen mee" zeg maar en dan een bocht naar rechts weer recht de helling op....dat stuk na de 2e bocht is echt dodelijk....super stijl.....als ik het goed heb zit dit weggetje tegenover of kort na Bakesmillen (een "dorpje" van één boerderij aan de rechterkant van de weg.) Vriend van me die een jaar onder me zit was er dus dit jaar en heb hem gevraagd op te meten hoe steil het weggetje is, hij kwam d8 ik op iets van 32% (niet nauwkeurig). Dit weggetje heeft dan ook de bijnaam "überbeukweg" gekregen. Op zich zijn het geen lange of bijzonder weggetjes behalve dat ze voor mij een achtergrond hebben. Als je daar bent is het wel leuk om de Uberbeukweg te proberen......benieuwd wat je er van vindt!! verder is het daar idd mooi fietsen! (als je mooi weer hebt). Owh ja....de weg vanuit Ermsdorf het plateau op richting Savelbur is voor dat gebied ook een leuke klim!
Goed je merkt wel dat ik er enthousiast(veel) over kan schrijven......veel fietsplezier......ben benieuwd of je de weg(getjes) zal doen en wat je er van vindt!!!
Cas
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

cas_
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 jun 2005 00:49

cas_ 29 jul 2005 02:46

Lees net dat je een stuk meer naar het noorden zit. Naja wie weet. Iemand (naam even kwijt)anders in dit topic gaat wel vanuit Ettelbruck fietsen, toch? Ik heb net op het web wel een kaartje met het weggetje weten te vinden, denk tenminste dat het de goede is. Voor wie wil....laat maar horen!
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

jelle279
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 16 feb 2005 16:13

jelle279 31 jul 2005 01:01

Bedankt Cas voor je uitvoerige routebeschrijvingen. Ik zal zeker in de buurt van Beaufort gaan fietsen!

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4381
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 31 jul 2005 13:14

als je in de buurt bent van vianden moet je ook zeker de putscheid nemen(ik meende tenminste dat hij zo heet) leuke klim van 3 km met stukken 20%

Plaats reactie