Alles over vakanties op én met de fiets

Limburgs Mooiste 2011

davekuh
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 02 mei 2009 20:15
Locatie: Gulpen

davekuh 27 jun 2011 22:45

Als Zuid-Limburger hoef ik eigenlijk niet perse deel te nemen aan de tourtochten. Maar zelfs voor mij weten ze bij Limburgs mooiste altijd nieuwe stukjes weg te vinden en vind het gezellig om met een hele bende onderweg te zijn. De 1e planning bij inschrijving was voor de grijze lus te gaan. Aangezien ik de laatste weken niet goed heb getraind en de 70km wandeltocht nacht van Gulpen had gelopen vorig weekend ben ik naar de gele route over gestapt. Achteraf blij met deze keuze want het was nu al een hel. Ik heb t bijna de hele dag koud gehad en heb hele lage verzetten gebruikt wat ik normaal niet snel zal doen.. Ik was na 9 uur vertrokken op Avantis en om kwart voor 5 zoiets binnen gekomen aan de finish. De gemiddelde snelheid wil ik niet weten.
1 keer lek gereden boven bij de Gulperberg verderdoor. Mss wel gebeurd dankzij die leuke mensen met die caravan langs de kant van de weg waardoor het hele peleton door de troep moest rijden :shock: Leuke hiervan is dat ik ook nog op L1 te zien ben op de achtergrond bij die andere mensen die een bandje moesten wisselen. Het was sowieso de dag van het bandje wisselen. Zoveel heb ik er nog nooit gezien in totaal.

Aan de finish had ik t idee dat ik had meegedaan aan de cyclo-cross wedstrijd van Heerlen. Kleding en fiets was een en al modder. Gelukkig is dat weer goed schoon geworden. Was anders zonde geweest van mn Leopard-Trek outfit. De bikechip heb ik onderweg ook professorisch aan t fietstasje vast gemaakt. Had ook al los gelaten van al t water. Maar hij heeft t de hele dag vol gehouden want de video s staan erop :D


1 ding heb ik wel geleerd. Fietsen voor je plezier in de stromende regen en kou zoals afgelopen zaterdag doe ik niet meer :P
Ik heb me vandaag wel een aantal keer afgevraagd wrm t uitgerekend zaterdag zon slecht weer moest zijn en vandaag meer dan 30 graden. :( Warmte kan je wel tegenop met veel water drinken.

Hopelijk volgend jaar waar een zonnnige Limburgs mooiste. Ik doe in ieder geval weer mee.
Race: Trek 1.7 Shimano 105
MTB: Merida Big Nine 700 tft

walliebal
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 13 jan 2010 15:49

walliebal 28 jun 2011 08:34

De organisatie was erg goed. Op iedere gevaarlijke kruising stond een verkeersregelaar (of meer dan 1). De bevoorrading was weer uitstekend, geen rijen. Heel wat anders dan tijdens de Boretti Classic. Hulde aan al die vrijwilligers!

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 28 jun 2011 15:31

Lekker heroïsch, 264 kilometer fietsen op een kletsnatte zaterdag....Maar ondanks al het hemelwater en ondanks alle modder, kreeg ik de eerste lekke band pas na afloop van de tocht toen we de kroeg uitkwamen en 200 meter naar huis moesten fietsen. Desondanks enorm genoten én gelachen. Prima tocht over mooie weggetjes. Al mag het wat mij betreft volgend jaar wel een graad of tien warmer zijn....
Michiel

Gebruikersavatar
Hammers
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2011 17:24

Gebruikersavatar Hammers 28 jun 2011 17:49

Zaterdag voor het 2e opeenvolgende jaar tijdens Limburgs Mooiste de Gele lus gereden. Ook bij ons was het niet anders, we gingen van start met 7 jongens. Ik reed na een kilometer of 7 na het verkrijgen van het startlint een lekke band op een bijzonder slecht stuk wegdek, met heel veel stenen en blubber. 1 maat bleek ook lek en met nog een maat gingen we de boel vervangen. Mijn buitenband was nogal stug en kregen we er moeilijk terug omheen, er zat een scherpe platte steen in, wat toch zorgde voor een scheurtje van bijna een centimeter in m'n buitenband. Direct gingen mijn gedachten terug naar vorig jaar toen ik boven op de Gulpenerberg mijn achterband compleet naar het hiernamaals reed en deze vervangen moest worden.

Met nieuwe binnenbanden gingen we op pad, de maat die bij ons was gebleven was enthousiast gemaakt door z'n broertje, die hem blijkbaar vergeten was te vertellen dat een stukje training niet weg is. Nooit had hij verder gereden dan 35 km en omhoog rijden had hij ook nog nooit gedaan. De eerste klim kon hij nog wel mee, maar na de Vaalserberg was het lichtje al uit en kon het grote wachten beginnen. Door het weer koelden we dus steeds behoorlijk af en werd het een soort van interval. Na verloop van tijd begon hij op vals plat al een minuut op een kilometer te verliezen, terwijl wij niet eens hard reden.

Een opleving van een kilometer of 10 daargelaten werd het minder en minder en na 70 km gooide hij het bijltje erbij neer. Gezien wat er toen nog moest komen een goede beslissing anders hadden we nog wel een uur of 2 en een half bezig geweest.

De route was goed aangegeven, ik heb zelf een paar berg/heuvel bordjes gemist, maar nergens verkeerd gereden. Bij de eerste stop was de pleisterplaats een fietsenwinkel en die heeft goede zaken gedaan, wij sloegen wat extra binnenbanden in en een dosis lucht voor in de banden die je met je handpompje nooit zo lekker vol krijgt. Bij ons was er overal water te krijgen en het eten wat je kreeg was na een goed ontbijt prima om de benen draaiende te houden. De afdeling waarin 18% aangegeven stond, vond ik bloedlink, omdat de weg best slecht was en je fiets alle kanten opging.

Persoonlijk heb ik heerlijk in mijn eigen tempo omhoog gefietst, en dit jaar ook overal fietsend boven gekomen en niet een keer gedacht dat ik het niet zou redden. Ik heb me dus in ruim een jaar al aardig weten te ontwikkelen op de racefiets. Wel dolblij met m'n regenjas die ik vrijdag nog even was gaan kopen. Allen hoe was je zo'n ding?

Plaats reactie