Alles over vakanties op én met de fiets

Fietsen naar parijs!

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 02 aug 2007 23:36

Jelle schreef:Aangezien ik in Budel woon, in Noord-brabant tegen de belgische en limburgse grens, en ik toch enigszins een logische route wil nemen, vallen Calais en lille af. Ik neem aan dat de route die van Paris naar Charleville loopt ook "achterstevoren" gereden kan worden.
Klopt. Als je 'm 'officiëel' wilt rijden moet je je van tevoren opgeven bij de ACP, onderweg wat stempeltjes halen, en minimaal 80km per dag rijden. Maar dit hoeft uiteraard niet. Ik heb 'm ooit van Parijs uit gereden, over dik een week rij ik de route vanuit Straatsburg 'omgekeerd'. Daarmee tevens je tweede vraag, ja, er is ook een route vanaf Straatsburg, staat op dezelfde site.
Ik vroeg me overigens af of de routes die beschreven worden in de boekjes die ik hierboven genoemd heb en op de site die Ultra_ivo mij gegeven heeft goed toegankelijk zijn voor de racefiets, of dat het veelal paden tussen bossen zijn waarbij je om de 5 kilometer een lekke band krijgt of uitglijdt wanneer het regent.


De ACP routes zijn bedoelt voor racefietsen en randonneuses. Alles asfalt dus.

Ivo

jelle
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 aug 2005 16:35

jelle 03 aug 2007 02:14

[quote="Ultra_Ivo"]er is ook een route vanaf Straatsburg, staat op dezelfde site.[/quote]

Ik bedoel eigenlijk of er ook een route is vanuit nederland naar Strasbourg?

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2066
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 03 aug 2007 09:00

Je kunt nadat je om Luik bent heengereden de Maas volgen. Dan kom je al een heel eind in de buurt. En daarna linksaf buiten als je de ACP route tegenkomt.

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1121
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 09 jul 2008 11:48

Heeft/weet iemand misschien een mooie route voor de Garmin naar Parijs? Wil naar de aankomst van de tour fietsen...

Plaats reactie