Alles over vakanties op én met de fiets

Duchenne Heroes

Gebruikersavatar
race1d
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 15 jun 2004 00:20

Gebruikersavatar race1d 09 aug 2007 00:02

Van 16 tot 22 september wordt Duchenne heroes verreden. Dit is een mountainbike tocht over 720 km in 7 dagen van Luxemburg naar het Olympisch Stadion in Amsterdam. Deze tocht is niet zo maar een fietstocht, het is voor het goede doel. Ik ga dit jaar meedoen aan deze tocht (zie ook www.hellasheroes.nl).

We rijden de tocht voor patiëntjes met Duchenne spierdystrofie. Deze ziekte is op dit moment helaas nog niet te genezen en de patiëntjes overlijden op veel te jonge leeftijd aan een falende hartspier. Voor dat de hartspier het niet meer aankan, zal langzaam de kracht in de rest van de spieren afnemen waardoor ze op den duur niet meer in staat zijn om een normaal leven te leiden (bij volledig bewustzijn!). De ziekte treft vooral jongens omdat het voortkomt uit een fout in het X-chromosoom (het eiwit dystrofine kan niet door het lichaam worden aangemaakt). Meisjes hebben twee X-chromosomen waardoor de kans vele male kleiner is op deze ziekte.

Om definitief mee te mogen doen met de tocht moet ik minimaal 2.500 euro aan sponsorgeld meenemen. Dat is inmiddels gelukt, maar daar neem ik geen genoegen mee. Ik heb mijn streefbedrag bijgesteld.

Mijn vraag aan jullie is: zou je mij willen sponsoren? Of ken je mensen/bedrijven die dat graag zouden willen? Voor meer informatie kan je kijken op www.duchenneheroes.nl / www.hellasheroes.nl of mij vragen natuurlijk. Als tegenprestatie mogen al mijn sponsoren aanwezig zijn tijdens de feestelijke aankomst in het Olympisch Stadion ;)

Groetjes,

Ilse (aka Race1d)
Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

Plaats reactie