Alles over vakanties op én met de fiets

ronde van Vlaanderen

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 03 apr 2008 19:51

Ik zit daar ook nog over te denken. Aan de andere kant rij ik liever met Speedplay dan met SPD en het is nu ook weer niet de bedoeling om de hele tocht te voet te volbrengen. Zal wel op een compromis uitkomen. Speedplay met m'n oude schoenen.....

ridleyroy
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 jul 2006 16:55

ridleyroy 03 apr 2008 20:37

Hm het weer ziet er niet gunstig uit, is het verstandig wel te rijden zonder n watje te zijn ;-) ?

bianchi_1885
Forum-lid
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 mar 2008 22:46

bianchi_1885 03 apr 2008 20:40

ik rijd zelf ook liever met mn race schoenen!!
maar ik heb gisteren avond met de zwarten aan de telefoon gezeten( we rijden samen naar belgie) en die zei dat als het wegdek nat is en je af moet stapen ,je liever omkeert om opnieuw fietsend boven te komen dan dat je op plastic bloken en carbon( plastic )zooltjes naar boven moet glijden
zijnwoonplaats is 20 km van de startplaats dus hij zal wel weten waar die het over heeft
sucses zaterdag gr tom

hansdarmstrong
Forum-lid
Berichten: 410
Lid geworden op: 20 feb 2007 14:50

hansdarmstrong 03 apr 2008 20:45

er zijn twee dingen erger dan een natte koppenberg opfietsen: hem afdalen en hem opklunen!

kool486
Forum-lid
Berichten: 929
Lid geworden op: 17 dec 2006 11:44

kool486 03 apr 2008 20:56

ik heb nog een hotelkamer voor 2 personen over.
10 km van Nienhove.
moet je wel voor vrijdagmorgen 9 uur reageren, dan ga ik die kant op.

en over dat lopen, ben ik eigelijk niet van plan....... maar dat ben ik wel vaker niet!!
Funny the way it is

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 03 apr 2008 23:42

[quote="bianchi_1885"]ik rijd zelf ook liever met mn race schoenen!!
maar ik heb gisteren avond met de zwarten aan de telefoon gezeten( we rijden samen naar belgie) en die zei dat als het wegdek nat is en je af moet stapen ,je liever omkeert om opnieuw fietsend boven te komen dan dat je op plastic bloken en carbon( plastic )zooltjes naar boven moet glijden
zijnwoonplaats is 20 km van de startplaats dus hij zal wel weten waar die het over heeft
sucses zaterdag gr tom
[/quote]

Het zal inderdaad niet eenvoudig zijn om naar boven te lopen met speedplays. Da's op zich een goede reden om gewoon naar boven te fietsen maar bij nat weer denk ik dat met name de Koppenberg zal veranderen in een optocht van wandelende fietsers. Als er een paar gaan valt de rest immers vanzelf om omdat je er niet meer door kunt.

Nu ben ik nogal eigenwijs aangelegd maar misschien is spd toch nog niet zo stom. Ik gooi m'n mtb pedalen en schoenen gewoon ook in de tas. Dan kan ik mijn keuze nog even uitstellen.

Verder zie ik het zaterdag wel. Regen of niet, je hebt er toch geen invloed op. En zolang het niet al te erg is kom je er ook wel weer doorheen. Ik ben benieuwd of ik genoeg heb gedaan om de volledige afstand een beetje prettig door te komen. Iedereen die zaterdag gaat rijden veel succes!

siena
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 25 feb 2008 21:06

siena 04 apr 2008 00:09

[quote="Bottecchia"]Iedereen die zaterdag gaat rijden veel succes!
[/quote]

Ja, ik ga morgen na een ochtend werk ook richting Brugge. Succes iedereen die deze tocht gaat rijden. En dan zondag genieten van de wedstrijd, wat het kijkt leuker als je de dag ervoor dezelfde route hebt gefietst!

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 04 apr 2008 17:59

Je hebt gelijk. Het zou ruim voldoende moeten zijn. Maar het is de eerste keer dat ik zo'n lange tocht vroeg in het seizoen doe dus vandaar dat er sprake is van enige twijfel. Al heeft het meer te maken met de combinatie met slecht weer.

Maar goed, niet zeuren. Nat worden doen we toch dus daar hoef ik me niet druk om te maken. Ik ga er lekker van genieten!

roger
Forum-lid
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 mei 2004 20:17

roger 05 apr 2008 18:28

Net terug van de RVV ging beter dan verwacht,helaas 2 keer te voet gestaan stenen lagen er toch behoorlijkglad bij.
Morgen word er nog slechter weer verwacht dat belooft spektakel geweldig om te kijken, helaas voor de mannen hopenlijk eindigt niemand zijn seizoen morgen door een zware val of iets dergelijks daar heeft niemand wat aan natuurlijk.
I live to ride,I ride Passoni

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 05 apr 2008 22:37

de koppenberg maar nét opgefietst. Bijna iedereen te voet (en in de weg voor diegenen die toch nog willen fietsend proberen, maar dat is natuurlijk onvermijdelijk). Ik voorspel (bij regen) de eerste 5 man boven. De rest te voet. Wie stemt voor minder dan 5 man?
Voor de rest met slechts 4 uur slaap niet schitterend gereden. Er zat nooit echt kracht in de benen, maar het ging beter dan verwacht. Heel veel lekke banden, en gladde bochten.

edit: dan toch meer volk bovengefietst dan verwacht op de Koppenberg...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Plaats reactie