Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Gran Canaria (Spanje)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 mei 2012 19:51

Plot gewoon ff 't profiel als hij er toch met een Garmin heeft gereden.

Een beetje gezond verstand gebruiken en je weet dat 't geen 26% gemiddeld kan zijn. Scanuppia heeft als steilste km 26% gemiddeld en daar vallen mensen met een mtb regelmatig van de fiets. Mollema vorig jaar niet zien zwalken op de 17,5% van de Angliru?

Edit: Cyclingcols bevestigd mijn profiel.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

eelcoz

eelcoz 23 mei 2012 19:54

veeteetje schreef:Dan is het duidelijk een andere. Ik heb zojuist nog eens gevraagd aan Otto en je hebt een stuk van 2,5 km aan 26%. Ik dacht dat ie had gezegd 28% maar dat had ik echt verkeerd begrepen. Een heel eind 23%. Het totaal gemiddelde van de klim kan best rond 15% gemiddeld zitten maar aan het eind heb je kilometers langs wat met een procent of 8-10% gaat.
Ik geloof toch echt dat iemand die er 3,5 jaar lang wekelijks omhoog klom met vele anderen toch echt met iets meer zekerheid kan zeggen wat voor klim het is. In ieder geval met meer zekerheid dan iemand die eenmaal per jaar zijn rondjes fietst...
Bel Bernhard Kohl eens in zijn shop. Die kan het je bevestigen.
Ik ben er nooit geweest dus ik heb geen idee, maar 2,5 km aan 26% zijn Scanuppia (http://www.climbbybike.com/nl/beklimmin ... ainID=3597)-achtige waarden. Ik zeg niet dat het niet kan, maar ik sta er wel van te kijken.

Overigens heeft Amclassic-fan wel gelijk dat de piekwaarden op de Garmin niet altijd erg nauwkeurig zijn. Op de Holterberg heb ik ook wel eens 18% voorbij zien komen op m'n tellertje. Zo steil is dat ding toch echt nergens (dat zou ik gevoeld moeten hebben :lol: ).

Edit: Amclassic-fan was me net voor met het vb. van de Scanuppia

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27575
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 mei 2012 20:00

Van Peters Fietssite (heeft helaas geen profiel op de site)
Langs de over van het stuwmeer kabbelt de weg rustig verder. Het is de bekende stilte voor de storm. Vlak voor een tunneltje is daar de afslag naar El Carrizal (GC606). We zien de steile haarspeldbochten van het smalle weggetje recht tegen de rotswand omhoog lopen. Op internet hadden we al gelezen over deze brute klim. Het is een uitdaging die we niet kunnen weerstaan. Een Duitser die net afgedaald is, waarschuwt ons nog eens voor de klim. Met een cynisch 'viel spass' en de mededeling dat het om half acht donker is, vervolgt hij zijn weg. Dan gaat het los op de kilometers van dik boven de 10%. En echt, als je je daar op instelt en je niet forceert is het allemaal best te doen. Al snel hebben we een prachtig uitzicht op het meer. Genieten! Na de serie haarspeldbochten gaat het naar een eerste pasje. Wat een wind staat er hier! Als we El Carrizal (niet te verwarren met Carrizal aan de oostkust...) gepasseerd zijn, volgt weer een gemeen steil stuk, waarna we door een liefelijk groen dal verder omhoog fietsen.

veeteetje
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 mar 2005 14:35

veeteetje 23 mei 2012 20:08

Ik kan me er ook niet meer druk om maken. Zwaar is ie en of het nu 15, 20, 26 procent is... Zolang we er niet samen fietsen en dus niet zeker zijn dat we hetzelfde weggetje bedoelen, blijft het gissen.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 mei 2012 20:11

Er is maar 1 weggetje naar dat dorp. Maar goed plaats nu maar het hoogte profiel van de Garmin dan is direct duidelijk of we 't over dezelfde klim hebben.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

veeteetje
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 mar 2005 14:35

veeteetje 23 mei 2012 20:22

amclassic-fan schreef:Er is maar 1 weggetje naar dat dorp. Maar goed plaats nu maar het hoogte profiel van de Garmin dan is direct duidelijk of we 't over dezelfde klim hebben.
Dat klopt ja, er loopt maar 1 weg daarheen. Dat wil ik wel maar die staan in een laptop die in 2009 gecrashed is. Dan zul jij wel zeggen: zie je wel. Als het zo belangrijk voor jou is om je gelijk te halen, rijden we hem volgend jaar met Hemelvaart en dan plaats ik het profiel.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27575
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 mei 2012 20:23

Dan zal ik je je voor zijn, want ik ben er al in november van dit jaar ;) Ervan uitgaande dat ik boven kom, zal ik het profiel plaatsen.

Afijn, Mark plaatste eerder dit plaatje waaruit blijkt dat hij het over het juiste weggetje heeft...

Afbeelding

veeteetje
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 mar 2005 14:35

veeteetje 23 mei 2012 20:24

Ah toch Mark. Ik had al zo'n vermoeden... Vandaar deze discussie zonder eind. Sommige mensen veranderen nooit. :lol:

Of Otto heeft altijd mateloos overdreven (dat kan want het is en blijft een man) of ... niet

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 23 mei 2012 20:37

veeteetje schreef: Ons verhaal waarin deze klim genoemd wordt, staat nu ook online: http://www.christyverkerk.nl/index.php/ ... naria-2012
Mooie reportage en leuke foto's. Toch blij dat ik in maart daar fiets als ik de temperaturen lees al was de sneeuw van 2011 iets minder...............
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

veeteetje
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 mar 2005 14:35

veeteetje 23 mei 2012 20:45

fredmtb-sport schreef:
veeteetje schreef: Ons verhaal waarin deze klim genoemd wordt, staat nu ook online: http://www.christyverkerk.nl/index.php/ ... naria-2012
Mooie reportage en leuke foto's. Toch blij dat ik in maart daar fiets als ik de temperaturen lees al was de sneeuw van 2011 iets minder...............
Wij gaan normaal 3 weken in december en januari maar gezien andere plannen voor dit jaar zijn we nu geweest. Vorig jaar waren we in maart. Normaal is het in mei 27 tot 32 graden maar met een hittegolf en Calima is het heter. Dat troffen we net. Aan de ene kant jammer dat we niet onze planning konden doen met rondje Tamadaba en de Eilandtoer maar aan de andere kant konden we onszelf nu ook niet kapot rijden door teveel te doen.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 23 mei 2012 20:59

@Veeteetje: In het verhaal staat “3 km aan 28%, 5 km aan 23% en dan nog het restje van >10%”. Alleen die eerste 8km suggereert al impliciet dat er een slordige 2000 hoogtemeters overbrugd worden. En dat terwijl de Pico de las Nieves (het dak van het eiland) op 1900m hoogte ligt. Beetje vreemd verhaal dus. Mannen met Garmins zijn gewoon niet te vertrouwen. ;)

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 mei 2012 21:05

veeteetje schreef:
fredmtb-sport schreef:
veeteetje schreef: Ons verhaal waarin deze klim genoemd wordt, staat nu ook online: http://www.christyverkerk.nl/index.php/ ... naria-2012
Mooie reportage en leuke foto's. Toch blij dat ik in maart daar fiets als ik de temperaturen lees al was de sneeuw van 2011 iets minder...............
Wij gaan normaal 3 weken in december en januari maar gezien andere plannen voor dit jaar zijn we nu geweest. Vorig jaar waren we in maart. Normaal is het in mei 27 tot 32 graden maar met een hittegolf en Calima is het heter. Dat troffen we net. Aan de ene kant jammer dat we niet onze planning konden doen met rondje Tamadaba en de Eilandtoer maar aan de andere kant konden we onszelf nu ook niet kapot rijden door teveel te doen.
De hoogst gemeten temperatuur in Las Palmas was deze maand 34 graden. De gemiddelde max temperatuur voor Playa del Ingles is 23 graden voor mei. Door het felle hoog staande zonnetje voelt het vaak wel warmer aan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie