Alles over vakanties op én met de fiets

Maratona 2009

kiko
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 13 aug 2007 12:30

kiko 17 okt 2008 16:24

Goedemiddag,

Waar kan ik het beste een arrangement voor de maratona 2009 boeken ? Iemand suggesties ?

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 17 okt 2008 17:55

er zijn twee opties
- en route fietsreizen
- cycletours

en route heeft de meeste startkaarten en een ruime keuze aan hotels en appartementen. Cyclytours heeft maar een arrangement maar daat staat tegenover dat ze hun zaakjes beter voor elkaar hebben. Ik heb vorig jaar de DM gereden via cycletours. Iedere cycletours deelnemer stond in het tweede startvak (of je nu kon fietsen of niet). De wielren broek en trui van de DM krijg je gratis. Bij en-route sta je in het "achteraan-startvak" en krijg je alleen de wielren trui.
Live fast; die young. mijn blog

tyrw
Forum-lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 18 mei 2004 13:58

tyrw 17 okt 2008 18:12

Wij gaan hem waarschijnlijk ook fietsen en maken er direct een fietsweekje van. Weet iemand een leuk appartement of vakantiehuis in de buurt (binnen half uur rijden)?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27575
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 17 okt 2008 18:13

Holomites.com is ook nog een optie.

Ik heb me ingeschreven voor de loting overigens, samen met 2 fietsmaten. Voor de geïnteresseerden, dat kan hier. Loting zal ergens eind november geschieden. Kans om in te loten is ongeveer 50%.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 18 okt 2008 13:25

[quote="rob74"]er zijn twee opties
- en route fietsreizen
- cycletours

en route heeft de meeste startkaarten en een ruime keuze aan hotels en appartementen. Cyclytours heeft maar een arrangement maar daat staat tegenover dat ze hun zaakjes beter voor elkaar hebben. Ik heb vorig jaar de DM gereden via cycletours. Iedere cycletours deelnemer stond in het tweede startvak (of je nu kon fietsen of niet). De wielren broek en trui van de DM krijg je gratis. Bij en-route sta je in het "achteraan-startvak" en krijg je alleen de wielren trui.[/quote]

Deze info klopt niet want ik had geboekt via ER en stond naast je in het startvak...
Dat Cycletours hun zaakjes beter voor elkaar heeft alleen op grond van een startvak dan begrijp je het niet helemaal ben ik bang. ER zet veel meer weg tijdens de DM. Cycletours heeft slechts +/-25 plaatsen in Ustaria Posta (prima hotel trouwens). Het DM shirt krijg je van geen van beiden maar heb je zelf betaald via het startgeld aan de organisatie. Dat je bij Cycletours een broek krijgt is mooi: vergelijk de prijzen maar even dan weet je gelijk wie die broek heeft betaald
:p

Overigens voor mijn 1e deelname aan de Maratona van de de 5 totaal bij Cycletours geboekt; als er dan iets niet voor mekaar was is het dat jaar wel geweest.
Wat niet hoeft te betekenen dat het nu niet goed zou zijn. Bij beiden kun je zonder problemen boeken;)

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 18 okt 2008 13:42

Ik heb deze rit dit jaar voor het eerst gedaan en ik had geboekt via Enroute. Was allemaal keurig in orde. Prima hotel en alle papieren ruim op tijd binnen.

Ik stond wel in het 4e startvak maar dat vind ik ook niet zo gek. Ik had daar immers nog niet eerder gereden. Op basis van mijn tijd van dit jaar zou ik bij deelname aan de editie van komend jaar of het jaar daarop meer voorin mogen starten. Prima systeem wat mij betreft.

Bij hotel Ustaria Posta heb ik nog een keer een bordje pasta naar binnen gewerkt. Daar zaten mensen op het terras die er via Cycletours zaten. Die waren ook dik tevreden.

janjr
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 30 jan 2006 20:25

janjr 18 okt 2008 17:30

Heb me ingeschreven voor de loting. ALs ik ingeloot wordt, maak ik er dit jaar een hele fietsweek van...met meer rust de laatste 2 dagen voor de Maratona.
Als ik niet ingeloot ben, wordt het dit jaar waarschijnlijk een fietsweek in de Franse Alpen (met zijsprong naar de Ventoux) met la marmotte als orgelpunt.

demonsternaar
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08

demonsternaar 18 okt 2008 21:47

Wij gaan ook volgend jaar weer kijk even op http://www.enroute.nl/maratona-vakantiewoningen.shtml. voor als je verzorgt wild gaan , wij hebben ons al ingescheven
het voordeel is dat je verzekerd bent van een start bewijs en een goede verblijf plaats
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 okt 2008 18:12

[quote="rob74"] Iedere cycletours deelnemer stond in het tweede startvak (of je nu kon fietsen of niet). De wielren broek en trui van de DM krijg je gratis. Bij en-route sta je in het "achteraan-startvak" en krijg je alleen de wielren trui.[/quote]

Ik vind het nog steeds belachelijk dat er goede startplaatsen te koop zijn. Een plek voorin moet je verdienen. Nu houden je Jan Doedels die er hun plek hebben gekocht alleen maar de boel op. De DM organisatie zou er goed aan doen om netjes één lijn te trekken: startvak obv tijd zonder gekochte uitzonderingen.
Less is bore

cervelo
Forum-lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2006 18:12

cervelo 19 okt 2008 18:37

het was ons enkele malen gelukt om via de loting een nummer te krijgen hebben,
we hebben 2 jaar bij ER geboekt,dit was goed geregeld,geen problemen.
1x bij Predania was super
1 x bij Ciasa Giardun was ook super zeker als je met de familie(met kids).

wat me wel is opgevallen,veel aso nederlanders,overal rotzooi gooien,het terras van
het appartementencomplex vol gooien met smeermiddelen.
dat valt dan vies tegen,het liefst zou je je nummerbord van de auto afhalen.

Plaats reactie