Alles over vakanties op én met de fiets

mooie cols rondom de Dolomieten Marathon?

tyrw
Forum-lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 18 mei 2004 13:58

tyrw 07 mei 2009 15:47

Begin juli zijn we een week in Corvara vanwege de Dolomieten Marathon. Wie heeft goede tips voor tochtjes in de buurt?

De Marathoncols (Badia, Sella etc) doen we al tijdens de tocht zelf.

Omdat we al genoeg autorijden, zijn we vooral op zoek naar tochten of cols die binnen een uur of wat met de auto te bereiken zijn.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 07 mei 2009 16:16

Tre Cime di Lavaredo, Passo di Fedaia, Passo del Erbe, evt. Kronplatz. Er is meer dan genoeg te doen. Als je in het toertochten, evenementen en vakanties onderdeel even zoekt op Italië kom je van alles tegen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37773
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 mei 2009 16:37

[quote="Tyr W"]

De Marathoncols (Badia, Sella etc) doen we al tijdens de tocht zelf.[/quote]

Je kunt de delen van de DM route ook tegen de richting in rijden. Geeft weer een heel ander beeld van die cols. Met name het Sella-rondje is dan erg fraai.
Dat is het voordeel van de lussen die de DM maakt, itt bijv de Marmotte. Die doe je niet voor de lol even een paar dagen vooraf tegen de klok in ;-)
Less is bore

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 07 mei 2009 17:07

Pellegrino, Furkelpass zijn ook nog wel te doen. Alpe d' Suisi (volgende week in de Giro), Duran, Staulanza.

tyrw
Forum-lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 18 mei 2004 13:58

tyrw 08 mei 2009 12:03

Bedankt voor de tips! Ik ben direct aan de slag gegaan en heb al een leuk rondje uitgezet met www.gpsies.com

rondje Badia west

Het gaat wel direct erg hard met de hoogtemeters, zo'n rondje, hij is al bijna zwaarder dan de dolomieten marathon zelf :)

Deze is al beter: Rondje naar het noorden: 80 km, 2200 hoogtemeters.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 08 mei 2009 13:16

[quote="Tyr W"]Bedankt voor de tips! Ik ben direct aan de slag gegaan en heb al een leuk rondje uitgezet met www.gpsies.com

rondje Badia west

Het gaat wel direct erg hard met de hoogtemeters, zo'n rondje, hij is al bijna zwaarder dan de dolomieten marathon zelf :)

Deze is al beter: Rondje naar het noorden: 80 km, 2200 hoogtemeters.

[/quote]


Je rijd op deze ronde dan wel veel op een drukke weg. Van Pedraces naar de afslag Furkelpass (en terug) is druk en ook de weg van Brunico naar afslag Badia dal is druk (misschien dat daar nog een fietspad loopt dat weet ik zo even niet.

tyrw
Forum-lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 18 mei 2004 13:58

tyrw 08 mei 2009 14:01

Dan maar even flink bikkelen :) 120 km, 4700 hoogtemeters. Weinig drukke wegen, zou alles verhard zijn?

Ik hoor idd veel verhalen over drukke wegen. Nouja, we zien ter plekke wel hoe het loopt. Wie weet zitten we meer op het terras dan op de fiets ;)

edit: Kijk, dit is een mooi relaxed rondje: Niet teveel grote wegen, 40 km, 1700 hoogtemeters. Dit kan ik mijn gezelschap wel aandoen denk ik.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 08 mei 2009 14:14

[quote="Tyr W"]Dan maar even flink bikkelen :) 120 km, 4700 hoogtemeters. Weinig drukke wegen, zou alles verhard zijn?

Ik hoor idd veel verhalen over drukke wegen. Nouja, we zien ter plekke wel hoe het loopt. Wie weet zitten we meer op het terras dan in de kroeg ;)[/quote]

Kan de pagina niet vinden.

tyrw
Forum-lid
Berichten: 420
Lid geworden op: 18 mei 2004 13:58

tyrw 08 mei 2009 14:21

[quote="pinarello"]
Kan de pagina niet vinden.[/quote]
Vreemd, bij mij doet hij het. De rest ook niet?

Adres is: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=gpvytatgmwnnhxyv

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 08 mei 2009 15:00

Ik zou toch niet te gek doen in de aanloop naar de maratona. Waak ervoor dat je op de 'dag dat het moet gebeuren' nog enigszins fris moet zijn. Het Sella-rondje in tegengestelde richting is dan zeker te doen en de moeite! De grote lus van de maratona verkennen (met Campolongo, Giau en Valparolo) is ook geen slecht idee. Kan eventueel ook in tegengestelde richting.
Wees iig niet te scheutig met cols als de tre cime of fedaia (zware kant) waar je toch al gauw langere periodes in het rood moet en maak er ook geen marathontochten van (+100k).

Dit zijn misschien algemene richtlijnen. Eén en ander hangt natuurlijk ook samen met je mogelijkheden (mate van getraindheid, lichaamsbouw etc.)

veel plezier en suc6 iig! Het blijft een magisch gebied om te fietsen..... :)
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 08 mei 2009 15:02

[quote="Tyr W"][quote="pinarello"]
Kan de pagina niet vinden.[/quote]
Vreemd, bij mij doet hij het. De rest ook niet?

Adres is: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=gpvytatgmwnnhxyv

[/quote]

Nu wel. Tot en met Passo di Erbe is zo wie zo verhard en ook richting Chiusa en of Brixen. Maar die route die jij neemt durf ik zo niet te zeggen.

Plaats reactie