Alles over vakanties op én met de fiets

SKITS Monstertijdrit 2009

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 19 sep 2009 00:16

Morgen, met dat mooie weer dat wordt voorspeld, een laatste test. Met m'n Red bull Roadflyer ga ik de "Peel en Maas route" rijden. 106 km over een redelijk verkeersluw parcours. Ik ga, een week voor de MTR, niet meer voluit, maar toch wel even er tegenaan. Ik ben benieuwd hoe de benen voelen. Nou maar hopen dat het op 27 september ook zo'n mooi weer word!
Als Brabander zie ik toch wel een beetje op tegen veel wind in combinatie met een onafzienbare polder. Op Google Earth zag ik ook dat het parcours van de MTR vol staat met van die enorme windturbines. Nou, dat is waarschijnlijk ook niet voor niks.
In geval van sterke wind, wat is dan de beste strategie? Voluit wind tegen, en sparen met wind mee, of juist andersom? Of, ik voel hem al aankomen, overal voluit?

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 19 sep 2009 00:40

Wind heb je daar inderdaad altijd, daar hoef je je geen zorgen over te maken. ;)

Mijn tip voor wind tegen zou zijn om niet te groot te schakelen. Daar is de afstand te groot voor de kans is goed aanwezig dat je je dik 20km non stop wind tegen hebt. En dat dan 3 keer. Zelf heb ik vorig jaar in de 1e ronde enigzins ingehouden. Dat wil niet zeggen dat je met je handjes op het stuur gaat rijden natuurlijk. Maar toch effe een klein beetje overhouden. Het leverde mij een aflopend schema op en met die strategie heb ik voorkomen dat ik ergens halverwege of in de laatste ronde compleet zou instorten.

Het was mijn 1e tijdrit ooit dus ik wist ook niet zo goed wat ik zou kunnen. Achteraf had ik misschien iets beter gekund maar als je jezelf opblaast verlies je natuurlijk veel meer.

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 19 sep 2009 00:46

@Bottecchia: ik rijd veel tijdritten, maar de MTR is echt niet te vergelijken met een 'normale' tijdrit hoor. ;)

Ik ga morgen - en zondag - ook nog ff twee duurtrainingen op 't tt-monster afleggen. Mijn strategie qua wind: constante hartslag. Ik ga mezelf morgen testen op een rondje van zo'n 95 km op 155 /min. (10 onder omslag)

Zondag ook zo iets qua afstand, maar dan D1/H. :)

bruco
Forum-lid
Berichten: 339
Lid geworden op: 25 mar 2005 15:26

bruco 19 sep 2009 14:45

[quote="Corniel"]Ik ga mezelf morgen testen op een rondje van zo'n 95 km op 155 /min. (10 onder omslag)[/quote]
Chapeau als je dat houdt.

matthijs987
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 15 aug 2007 02:32

matthijs987 19 sep 2009 15:45

Zet maar alvast met potlood een streep door mijn naam.
Asfalt van iets te dichtbij gezien, en kon donderdag nog amper 10 minuten in het tijdritstuur liggen. En aangezien ik die monstertijdrit niet zo snel kan afleggen ;-)
Vanavond nog in een criterium starten om te kijken of er al verbetering in zit, anders ben ik er bang voor dat ik me helemaal moet gaan afmelden...

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 19 sep 2009 19:12

[quote="Corniel"]Ik ga mezelf morgen testen op een rondje van zo'n 95 km op 155 /min (..)[/quote]

[quote="Bruco"]Chapeau als je dat houdt.[/quote]

Mag ik ze in ontvangst nemen als het 152 /min is geworden? 94,65 km (deur tot deur) in 2:47:35. Ging niet heel slecht. Geeft wel vertrouwen voor volgende week. Zeker als het dan ook van dat stralende weer is. (Blijven hopen)

@matthijs987: hmm, da's goed zuur. Nu is er wel een verschil qua belasting tussen een 10-minuten tijdrit, en een 3-uur tijdrit, maar drie uur, is wel heel lang als e.a. niet tof voelt.

iron2man
Forum-lid
Berichten: 126
Lid geworden op: 15 apr 2005 23:04

iron2man 19 sep 2009 21:31

Ik wil ook graag deelnemen aan de monstertijdrit maar kan iemand van de deelnemers mij vertellen hoe ik moet rijden en waar ik mijn auto kwijt kan met parkeren
Alvast bedankt voor de reacties hierop

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 19 sep 2009 22:31

Hoi Corniel,

Ik zit op die Skits pagina te kijken maar kan nergens een parcours beschrijving/kaart vinden. Heb jij een link?

Wellicht dat ik even langs ga fietsen en/of foto's nemen aangezien ik in de buurt woon.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 19 sep 2009 22:40

Als je je aanmeld wordt je dat haarfijn uitgelegd. De start is naast een parkeerplaats. Ruimte genoeg.

Adres: Kievietsweg, Almere

Vanuit Schijndel:
- Richting Utrecht
- Richting Hilversum (A27)
- Richting Almere (A27)
- Afslag 37 (linksaf)
- Tweede afslag rechts (Kievietsweg)
- Doorrijden tot de parkeerplaats aan je rechterzijde
Volgens de ANWB ben je ongeveer 1:10 onderweg

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 19 sep 2009 22:46

Nee, ik zie toch dat ik langs wilde komen fietsen/kijken en/of fotos schieten. Ik meld me niet aan om te starten.

Staat er nergens een parcours in PDF of zo?

Anyway. Kievietsweg in Almere vind ik wel (woon zelf in Almere). Dan is daar wel iets te vinden over het parcours.

Mocht ik fotos gaan schieten. Laat me je startnummer weten. Het zijn diverse ronden van ??? km?

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 19 sep 2009 23:03

@ZorroI: dat antwoord was niet voor jou bedoeld, maar voor iron2man. ;)

De route: MTR (bikely.com).

rhalff
Forum-lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 26 feb 2008 02:25

rhalff 19 sep 2009 23:33

Precies een stuk wat ik echt nooit rijd in flevoland, volgens mij is het ook meteen het dodelijk saaiste stuk, maar sightseeing is geloof ik niet jullie hoofddoel :-)


Plaats reactie